۰

موتورولا موتو Z4 با اسنپدراگون ۶۷۵ و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی معرفی شد

بازدید 1392

موتورولا شب گذشته پیش از جدیدترین پرچم‌دار خود با نام موتو زد ۴ رونمایی کرد. این گوشی قابلیت پشتیبانی از ۵G را به کمک ماژول موتورولا دارد.موتورولا شب گذشته از اولین گوشی سری موتو زد در سال ۲۰۱۹ با نام موتو زد ۴ رونمایی کرد. Z4 که نسخه‌ی جدید گوشی سال گذشته‌ی این شرکت یعنی موتو Z3 است، پرچم‌دار موتورولا در سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آید؛ اما بازاری که در آن رقابت می‌کند درواقع بازار گوشی‌های میان‌رده با ویژگی‌های پرچم‌دار است. بنابراین، با یک گوشی با مشخصات مشابه گوشی‌های پرچم‌دار، اما قیمت پایین‌تر مواجه هستیم.موتو زد ۴ از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی سونی و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۷۵ کوالکام بهره می‌برد و نمایشگر OLED و بی‌حاشیه‌ی آن نسبت صفحه به بدنه‌ای را ارائه می‌دهد که با بهترین پرچمدارهای بازار رقابت می‌کند.

موتو زد۴ به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۷۵ مجهز شده است. این پردازنده که سال گذشته توسط کوالکام رونمایی شد از هسته‌های قدرتمند Kryo 460 بهره می‌برد؛ بنابراین، اگرچه موتورولا در موتو زد ۴ مانند زد ۳ از پردازنده‌ای پرچم‌دار استفاده نکرده است، به‌دلیل جدیدتر بودن معماری اسنپدراگون ۶۷۵ نسبت به اسنپدراگون ۸۳۵ باید شاهد ارتقاء عملکرد باشیم؛ اما در خصوص گیمینگ، نمی‌توان رأی قطعی صادر کرد؛ چرا که مشخص نیست پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۲ نسبت به آدرنو ۵۴۰ که در زد ۳ به کار رفته بود بهبودی داشته است یا خیر؛ با وجود این، نمی‌توان در این بخش تمایز جدی بین دو دستگاه قائل شد.

 

 

پردازنده‌ی بهینه و ۱۱ نانومتری موتو Z4 درکنار باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌تواند عمر باتری قابل‌توجهی را برای Z4 در مقایسه با Z3 رقم بزند؛ هرچند که ارتقاء ظرفیت باتری از ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در زد ۳ با ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعت در زد ۴ با افزایش ضخامت در محصول جدیدتر همراه شده است.

در خصوص ابعاد دستگاه، این گوشی موتورولا از نمایشگری با پنل OLED و اندازه‌ی ۶.۳۹ اینچ برخوردار است و در قسمت بالای نمایشگر شاهد بریدگی قطره‌ای جهت تعبیه‌ی دوربین سلفی هستیم. رزولوشن موتو زد۴ همان ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ مانده، اما نسبت تصویر افزایش پیدا کرده است و از ۱۸ به ۹ در زد۳ به ۱۹ به ۹ است. این مسئله تغییر ابعاد گوشی را توجیه می‌کند. عرض موتو زد۴ نسبت به نسل قبل ۱.۵ میلی‌متر کمتر شده و به ۷۵ میلی‌متر رسیده است. در عوض، ضخامت محصول، احتمالا به‌دلیل افزایش حجم باتری آن، ۸درصد افزایش داشته است. به‌دلیل ذکر شده، وزن موتو زد۴ نیز ۱۵۸ گرم در زد۳ به ۱۶۵ گرم رسیده است. با وجود این، اگر موتو زد۴ را با گوشی‌های ۶.۴ اینچی موجود مقایسه کنیم، همچنان باید گفت که موتو زد جدید وزن قابل‌قبولی دارد.

طراحی قسمت قرارگیری اسپیکر در moto z4 کمی عجیب است. موتورولا اسپیکر این دستگاه را به‌جای تعبیه در جایگاه معمول آن یعنی پایین دستگاه، در بالای آن قرار داده است.

پایین موتو زد۴ یک غافلگیری وجود دارد و آن جک هدفون است. وجود جک هدفون در زد۴ از این جهت اتفاق مهمی به شمار می‌آید که این شرکت از سال ۲۰۱۶، خانواده‌ی زد را بدون جک هدفون عرضه کرده و به درگاه تایپ سی بسنده کرده بود؛ اما حال در سال ۲۰۱۹ در واکنش به مطالبات جدی کاربران در این خصوص، جک استاندارد هدفون را به‌عنوان یک ضرورت در جدیدترین گوشی خود بازگردانده است.

از قابلیت‌های مهم موتو زد۴ دوربین آن است. موتو زد ۴ همچون بسیاری از دستگاه‌های سال ۲۰۱۸ از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX586 بهره می‌برد. این حسگر قادر است با ترکیب نسبت ۴ به ۱ پیکسل‌های حسگر خود و تشکیل نمونه‌های بزرک‌تر ۱.۶ میکرومتری، تصویری ۱۲ مگاپیکسلی با جزئیات بالا خلق کند.

رزولوشن بالای دوربین سبب می‌شود امکان زوم دیجیتال کراپ کردن معقول تصاویر را بدون افت کیفیت در اختیار داشته باشید.گفتنی است موتورولا برای زوم‌های بالای دوبرابر از حالت سوپرزومی بهره می‌برد که طبق وعده‌ی این شرکت قرار است عملکردی مشابه سوپرزوم گوگل در گوشی‌های پیکسل ارائه دهد.

برای عکاسی در نور کم، موتورولا حالت ویژه‌ی «نایت ویژن» را در نظر گرفته است. در این حالت دوربین ۸ تصویر را ثبت می‌کند که از ترکیب آن‌ها و انجام محاسبات پیچیده، عکس‌هایی روشن‌تر و زنده‌تری را به دست می‌دهد.

درواقع موتورولا در بخش دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. استفاده از یادگیری ماشین و حالت‌های AIPortrait Lightin، حالت سینماگراف، Spot Color، فیلترهای لایو و AR Stickers از جمله قابلیت‌های دوربین موتو زد ۴ به شمار می‌آیند.

دوربین اصلی گوشی جدید موتورولا گشودگی دیافراگم f/1.7 و لرزشگیر اپتیکال دارد.

موتورولا در بخش دوربین سلفی نیز عملکرد خوبی داشته است. رزولوشن حسگر به‌کاررفته در جلوی گوشی ۲۵ مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن برابر با f/2.0 است. این حسگر در شرایط نوری مطلوب می‌تواند از رزولوشن کامل خود استفاده کرده و پیکسل‌هایی با ابعاد ۰.۹ میکرومتر تولید کند. در شرایط نوری ضعیف نیز ترکیب ۴ پیکسل به ۱، نور و جزئیات مناسبی را در تصویری ۶.۲۵ مگاپیکسلی ثبت می‌کند.

موتو زد۴ پورت اتصال معروف موتورولا را در پشت خود دارد و با Moto Mods یا ماژول‌های جانبی موتورولا سازگار است؛ این یعنی تمام ماژول‌های موتورولا از جمله ماژول ۵G با این محصول قابل‌استفاده هستند.

در خصوص قیمت گوشی، موتو زد۴ که تنها یک نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی با ۴ گیگابایت رم دارد، ۴۹۹.۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است و از دو هفته‌ی دیگر توسط اپراتور ورایزن در آمریکا و سپس در کانادا در دسترس قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی موتو زد ۴ موتورولا
عرضه
معرفی ۲۰۱۹، می
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (ژوئن ۲۰۱۹)
نمایشگر
نوع OLED لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
سایز ۶٫۴ اینچ (~۸۴٫۸% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، ۱۹٫۵:۹ (~۴۰۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۳
بدنه
ابعاد ۱۵۸ در ۷۵ در ۷٫۴ میلی‌متر
وزن ۱۶۵ گرم
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه، فریم آلومینیومی
مقاوم در برابر پاشش آب و گرد و خاک
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)
پلتفرم
سیستم‌عامل اندروید ۹٫۰ (پای)
تراشه Qualcomm SDM675 Snapdragon 675 (یازده نانومتری)
پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتز Kryo 460 طلایی و شش هسته‌ی ۱٫۷ گیگاهرتز Kryo 460 نقره‌ای)
پردازنده گرافیکی Adreno 612
حافظه
درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا ۱ ترابایت (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، ۴ گیگابایت رم
دوربین
اصلی ۴۸ مگاپیکسل (۰٫۸ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۲ اینچ سایز پیکسل، لنز واید، f/1.7، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال)
قابلیت‌ها فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR
ویدیو ۲۱۶۰p@30fps، ۱۰۸۰p@30/60fps
سلفی ۲۵ مگاپیکسل (۰٫۹ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)
صدا
جک ۳.۵ میلی‌متری بله
لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
باتری
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع ۱۵ واتی
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
شبکه
فناوری GSM / CDMA / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، WiFi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث ۵٫۰، A2DP، LE، EDR
GPS بله، با GLONASS، GALILEO، BDS ،A-GPS
NFC بله
رادیو رادیو اف‌ام
USB ۳٫۱، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل، OTG، درگاه مغناطیسی
متفرقه
رنگ‌ها سیاه، سفید
محدوده قیمت حدود ۵۰۰ یورو
مشاهده اطلاعات کامل در باره‌ی Motorola Moto Z4(موتو زد ۴ موتورولا)

جدیدترین محصول موتورولا در دو رنگ سیاه و سفید راهی بازار می‌شود و به رغم نداشتن اسپیکر استریو، با دوربین و پردازنده‌ی قدرتمندی که دارد می‌تواند رقیبی برای گوگل پیکسل ۳a باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.