۰

لنوو با همکاری کوالکام از نخستین لپتاپ ۵G دنیا رونمایی کرد

بازدید 1224

امروز در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان، شرکت لنوو با همکاری کوالکام از لپتاپ ۵G خود با نام موقت «Project Limitless» رونمایی کرد که قرار است در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود.طراحی لپتاپ جدید لنوو شباهت زیادی با محصولات ۲در۱ سری یوگا دارد که به یک لولای مخصوص با قابلیت چرخش به پشت مجهز شده و از دکمه های کیبورد مقعر بهره می برد. البته طبق اطلاعات موجود، احتمالاً این طراحی تا سال ۲۰۲۰ دستخوش تغییراتی خواهد شد.

از نظر سخت افزاری، لپتاپ ۵G لنوو به یک چیپست ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸cx مجهز شده که با هشت هسته Kryo 495 و ۱۰ مگابایت حافظه کش، نسبت به سایر لپتاپ های مبتنی بر پردازنده های ARM عملکرد بهتری خواهد داشت. در ضمن برای پردازش امور گرافیکی نیز از چیپ Adreno 680 Extreme استفاده شده که به گفته کوالکام، دوبرابر قوی تر از نمونه به کار رفته در اسنپدراگون ۸۵۰ خواهد بود.

همان طور که انتظار می رود، لپتاپ ۵G لنوو یک کامپیوتر همیشه روشن (مانند گوشی) است که مصرف باتری آن به مراتب کمتر از لپتاپ های مجهز به پرازنده های اینتل بوده و می تواند تا ساعت ها استفاده از ویندوز ۱۰ مایکروسافت و نرم افزارهای کاربردی آن را ممکن کند.

البته باید در نظر داشت که هنوز تمام اپلیکیشن های ویندوزی برای استفاده توسط پردازنده های ARM بهینه نشده اند و به همین خاطر، برخی از این نرم افزارها توسط یک ایمولاتور (شبیه ساز) در لپتاپ های همیشه روشن اجرا می شوند. در چنین شرایطی، فشار بیشتری بر دوش پردازنده خواهد بود که کوالکام در این زمینه قول عملکرد بی نقص را داده است.

اما شاید مهم ترین ویژگی محصول مشترک لنوو و کوالکام، قابلیت اتصال آن به شبکه ۵G باشد که توسط مودم X55 کوالکام ممکن شده و ۷ گیگابیت در ثانیه را به کاربر ارائه می دهد. در کنار اینترنت پرسرعت، پشتیبانی از PCI-E 3.0، خروجی تصویر ۴K، پورت USB 3.1 و USB-C نیز در اسنپدراگون ۸cx پیش بینی شده که تولید یک لپتاپ استاندارد را ممکن می کنند.

گفتنی است شرکت سازنده اطلاعات بیشتری از لپتاپ ۵G خود منتشر نکرده و فعلاً باید منتظر اسم نهایی این محصول به همراه سایر مشخصات و البته قیمت آن باشیم.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.