۰

اولین گوشی سامسونگ با حافظه داخلی یک ترابایتی

بازدید 4234

شرکت سامسونگ اعلام کرده که تولید حافظه‌های یک ترابایتی eUFS را برای استفاده در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود آغاز کرده است.سامسونگ سه‌شنبه اعلام کرد که تولید انبوه حافظه‌های ذخیره‌سازی یک ترابایتی (eUFS) را آغاز کرده است. سامسونگ اعلام کرده که یک نوآوری در سطح حافظه‌های ذخیره‌سازی در صنعت موبایل در حال عرضه است. این نوآوری باعث می‌شود که سامسونگ با حفظ پلتفرم تلفن‌های همراه خود، از حافظه‌های با ظرفیت بسیار بالا استفاده کند. سامسونگ پیش از این در گلکسی نوت ۹ از حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایتی استفاده کرده بود.

به‌گفته‌ی سامسونگ، این فناوری، تجربه استفاده از نوت‌بوک را به نسل بعدی تلفن‌های هوشمند به ارمغان خواهد آورد. با استفاده از یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی، کاربران می‌توانند تا ۲۶۰ فیلم ۱۰ دقیقه‌ای با رزولوشن ۴K ذخیره کنند. این قابلیت در مقایسه با ۱۳ فیلم با همان اندازه که می‌تواند در حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی ذخیره شود، بسیار قابل‌توجه است. سامسونگ همچنین سرعت انتقال داده‌ها را تا ۱۰ برابر نسبت به کارت‌های MicroSD سریع‌تر می‌کند.

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌دنبال پیدا کردن سهمی از بازار بسیار شلوغ و پررونق تلفن‌های همراه هستند. آن‌ها با کار روی کیفیت دوربین‌‌ها یا طول عمر بیشتر باتری‌ها سعی در به‌دست‌آوردن این سهم دارند. اما از آنجا که دوربین‌ها و تکنولوژی آن‌ها روزبه‌روز بهبود می یابند، تقاضا برای فضای بیشتر ذخیره‌سازی عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت ۴K نیز افزایش می‌یابد.

شایعات حاکی از آن است که نسل بعدی گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از حافظه یک ترابایتی بهره می‌گیرد. این شایعات درکنار چهار دوربین عقب و دو دوربین جلو برای کمک به پر کردن فضا رنگ واقعیت می‌گیرند.

سامسونگ می‌گوید که قصد دارد امکانات خط تولید خود را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ گسترش دهد تا بتواند به‌طور کامل به تقاضای پیش‌بینی‌شده برای تولید حافظه یک ترابایتی eUFS، از تولیدکنندگان دستگاه‌های تلفن همراه در سراسر جهان پاسخ دهد.

نظر شما در مورد حافظه ذخیره‌سازی یک ترابایتی روی تلفن‌های همراه چیست؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.