۰

برترین نرم‌افزارهای رایگان مدیریت پسورد

بازدید 1692

تمامی متخصصان امنیت سایبری بر این مسئله تاکید دارند که کاربران در استفاده از سرویس‌های آنلاین باید از گذرواژه‌های قوی و البته منحصربه‌فرد استفاده کنند. با این وجود، مشکل اینجاست که به ذهن سپردن مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از حروف، اعداد و نشانه‌ها برای ورود به هر وب‌سایت یا سرویس آنلاین مستقل، بسیار دشوار است.با این تفاسیر، بهتر است از نرم‌افزارهای مدیریت گذرواژه که توانایی تولید و ذخیره گذرواژه‌های امن را دارند استفاده کنید. با استفاده از این راهکارهای نرم‌افزاری تنها کافی است گذرواژه اصلی یا همان Master Passwordاین برنامه‌ها را به‌خاطر بسپارید. نکته قابل توجه اینکه نرم‌افزارهای بسیاری وجود دارند که مدیریت گذرواژه‌ها را به‌طور رایگان برای شما امکان‌پذیر می‌سازند که در ادامه با بهترین آنها آشنا می‌شوید.

free-password-manager-featured

Password Gorilla

پسورد گوریلا نرم‌افزار ساده‌ای است که امکان مدیریت گذرواژه‌ها روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک را برای شما فراهم می‌کند. از نسخه پرتابل این نرم‌افزار هم می‌توانید بدون نیاز به نصب کردن استفاده کنید.با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید پایگاه داده‌ای گذرواژه‌ها و اطلاعات خود را در دراپ‌باکس هم ذخیره کنید تا به‌اشتراک‌گذاری آن روی رایانه‌ها و یا نرم‌افزارهای مختلف آسان‌تر شود. امکان دسته‌بندی گذرواژه‌ها برای مدیریت بهتر و یا استفاده از گزینه‌هایی برای مشخص کردن تعداد کاراکترها و نوع آن‌ها در گذرواژه، از دیگر مشخصات این نرم‌افزار ساده اما کاربردی است. 

KeePass

KeePass اساسا نرم‌افزار ویژه مدیریت گذرواژه برای سیستم‌عامل ویندوز است اما نسخه‌های بازنویسی شده آن برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS هم عرضه شده است.یکی از ویژگی‌های جالب توجه KeePass، امنیت بالا در فایل رمز (Key File) این برنامه است. همراه داشتن این فایل برای استفاده از نرم‌افزار KeePass ضروری است و می‌توانید از آن به عنوان گزینه ترکیبی و یا حتی جایگزین گذرواژه اصلی (Master Password) استفاده کنید.

Enpass

نرم‌افزار مدیریت گذرواژه Enpass برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS قابل استفاده است. نسخه دسکتاپی این نرم‌افزار رایگان بوده اما برای استفاده از نسخه ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه باید ۹٫۹۹ دلار بپردازید.Enpass در قالب افزونه ویژه مرورگرهای اینترنتی نیز طراحی شده است تا در هنگام بازدید از وب‌سایت‌های مختلف، کادر مربوط به گذرواژه به‌طور خودکار پر شود. اگرچه ذخیره پایگاه داده‌ای گذرواژه‌های شما روی رایانه انجام می‌شود اما امکان‌ همگام‌سازی داده‌ها با سرویس‌های ابری نظیر دراپ‌باکس، گوگل‌درایو، باکس، آی‌کلاود و وان‌درایو نیز وجود دارد.

Dashlane

Dashlane نیز یکی دیگر از نرم‌افزارهای رایگان و البته محبوب میان پلتفرمی است که برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، اندروید و iOS عرضه شده و ادغام با کروم، فایرفاکس، سافاری و اینترنت اکسپلورر را نیز امکان‌پذیر می‌سازد. دانلود و استفاده از Dashlane رایگان بوده اما برای همگام‌سازی داده‌ها در میان دستگاه‌های الکترونیکی مختلف باید ۴۰ دلار به ازای هر سال استفاده از نرم‌افزار بپردازید.این نرم‌افزار امکان تغییر سریع گذرواژه با یک کلیک ساده را فراهم کرده و میزکار برنامه نیز ضعف و قوت گذرواژه‌های شما را بررسی و حتی هشدارهایی را در خصوص دسترسی نفوذگران به سرویس‌های آنلاین مورد استفاده شما نمایش می‌دهد.

Sticky Password

Sticky Password کارایی مشابه با Dashlane دارد. نسخه رایگان این نرم‌افزار امکان استفاده از قابلیت‌های مختلف را روی یک دستگاه الکترونیکی فراهم کرده اما برای همگام‌سازی داده‌ها در میان دستگاه‌های مختلف، نیاز به پرداخت هزینه خواهد بود. این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، iOS و اندروید عرضه شده و امکان ادغام با مرورگرهای سافاری و کروم را نیز دارد.Sticky Password رابط کاربری ساده‌ای داشته و در کنار ذخیره گذرواژه‌ها می‌توانید یادداشت‌ها و حتی مشخصات کارت‌های بانکی خود را در آن ذخیره کنید. ویژگی شاخص این نرم‌افزار، امکان استفاده از سیستم تایید هویت بیومتریک است که استفاده از اثرانگشت برای دسترسی به پایگاه داده‌ای را امکان‌پذیر ساخته است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.