۰

مسترکارت، سلفی را جایگزین پسورد می‌کند!

بازدید 968

مستر کارت در نمایشگاه MWC اعلام کرد که به زودی به کاربران این امکان را می‌دهد تا به جای وارد کردن پسورد، پرداخت‌های خود را با سلفی گرفتن انجام دهند.

 _88388970_blink

موسسه مالی مسترکارت به دنبال راهی است تا مشتریان بتوانند به شکلی راحت‌تر پرداخت‌های خود را انجام دهند. پس از آنکه بانک HSBC اعلام کرد که از این به بعد کاربران می‌توانند برای تایید هویت خود از صدا و اثر انگشت استفاده کنند، مسترکارت نیز در نمایشگاه ۲۰۱۶ MWC قول داد که به زودی مشتریان این موسسه قادر خواهند بود با سلفی گرفتن پرداخت‌های مالی خود را تایید کنند.

با انتشار اپلیکیشن جدید مسترکارت، دیگر لازم نیست پسورد خود را به یاد داشته باشید، بلکه تنها کار لازم گرفتن سلفی از چهره خودتان است. البته این روش ممکن است به راحتی و با استفاده از تصویر شما جعل شود، به همین دلیل لازم است کاربر هنگام سلفی گرفتن پلک بزند.
این اولین بار نیست که ایده استفاده از سلفی برای تایید هویت پرداخت‌های مالی طرح می‌‎شود؛ حدود ۱ سال پیش نیز فروشگاه علی بابا در کنفرانسی این ایده را با نام Smile to Pay معرفی کرده بود و حالا به نظر می‌رسد شرکت‌های بیشتری به استفاده از این سیستم علاقه‌مند شده‌اند.

نظر شما چیست؟ شما هم حاضرید از چنین روشی برای خرید و پرداخت پول استفاده کنید؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.