۰

‫معرفی دوربین کوچک مقاوم در برابر آب Pentax K-S2 DSLR از سوی ریکو

بازدید 1194

9747

مجموعه‌ی ریکو از دوربین Pentax K-S2، یک دوربین DSLR کوچک مقاوم در برابر آب رونمایی کرده که مجهز به تعدادی ویژگی جدید و نوین در سری K-series این کمپانی می‌باشد. این دوربین جدید ۲۰ مگاپیکسل که طبق گزارش‌ها کوچک‌ترین دوربین DSLR مقاوم در برابر آب و گردوغبار جهان می‌باشد، دارای وای-فای داخلی، NFC و یک مانتیور LCD زاویه متغیر می‌باشد. همچنین از سوی ریکو دوربین جدید قدرتمند و دارای GPS با نام WG-5 رونمایی شده است.

Pentax K-S2

 

ricoh-pentax-k-s2-wg-5-gps-16

درحالیکه پنتاکس K-S2 بیشتر ویژگی‌های K-S1 را به ارث برده، اما در ظاهر متفاوت از دوربین پیش است. این دوربین یک DSLR قدرتمند، خوش ساخت و کوچک است که ضدگردوغبار و مقاوم در برابر آب می‌باشد.

Pentax K-S2 از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسل APS-C CMOS استفاده می‌کند (در ابعاد ۲۳٫۵×۱۵٫۶ میلی‌متر) که فاقد فیلتر ضدبدنمایی برای تولید تصاویر باوضوح‌تر است و دارای یک شبیه‌ساز فیلتر AA نیز برای جلوگیری از نمایش رنگ‌های نادرست و موج‌دار می‌باشد. این دوربین با همان پردازشگر تصویر PRIME M II موجود در دوربین K-S1 همراه است. دوربین جدید دارای محدوده‌ی ایزوی ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ می‌باشد و می‌تواند در ۵٫۴ فریم بر ثانیه عکاسی کند.

اتوفوکوس این دوربین با سیستم تشخیص فاز SAFOX X همراه با ۱۱ نقطه‌ی اتوفوکوس که نه نقطه از نوع کراس-تایپ می‌باشند، تامین می‌شود و این دوربین قادر به فیلمبرداری ویدئوهای فول اچ‌دی در فریم‌ریت‌های ۳۰/۲۵/۲۴fps یا ویدئوهای اچ‌دی در فریم‌ریت‌های ۶۰/۵۰/۳۰/۲۵/۲۴fps است. یک مکانیزم درونی کاهنده‌ی لرزش سنسور شیفت برای کاستن از مقادیر ماتی محتویات در دوربین Pentax K-S2 وجود دارد.

ricoh-pentax-k-s2-wg-5-gps-17

در پشت دوربین برای اولین بار در سری Pentax K می‌بینیم که یک مانتیور سه اینچ LCD با ۹۲۱K نقطه قرار گرفته است. وجود این مانتیور به گرفتن تصاویر در شرایط سخت‌تر یا در عکاسی سلفی کمک زیادی می‌کند. از دیگر ویژگی‌هایی که برای اولین بار در این سری از دوربین‌های ریکو دیده می‌شود، افزوده شدن وای-فای داخلی و NFC برای اتصال دوربین به اسمارت‌فون یا تبلت جهت به اشتراک‌گذاری محتویات یا کنترل ریموت دوربین است.

پنتاکس نهایتا ویژگی خوب دوربین‌هایی مانند K-3 و حتی ۶۴۵Z – یعنی مقاومت در برابر شرایط جوی – را به K-S2 آورده است و این دوربین هم در برابر آب و هم در برابر گردوغبار مقاوم می‌باشد. این دوربین K-mount دارای ابعاد ۱۲۳x91x73 میلی‌متر و وزن ۶۷۸ گرم است و به عنوان یک پنتاکس مدرن دارای آپشن‌های رنگ زیاد علاوه بر مدل‌های اصلی مشکی، سفید به همراه نارنجی می‌باشد.

Pentax K-S2 از ماه مارس با قیمت ۸۰۰ دلار به همراه کیت لنز جدید۵۰-۱۸ میلیمتر F4-F5.6 قابل دسترسی خواهد بود.

Ricoh WG-5 GPS

 

ricoh-pentax-k-s2-wg-5-gps-3

Ricoh WG-5 GPS، جدیدترین دوربین ماجراجویی این کمپانی می‌باشد و حتی مقاوم‌تر از مدل‌های مقاوم قبل مانند WG-4 ساخته شده است. دوربین جدید مجهز به GPS تا عمق ۱۴ متری ضدآب بوده و در صورت سقوط از ارتفاع ۲٫۲ متری هم هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌شود و همچنین مقاوم در برابر گردوغبار و سرما در درجه‌حرارت‌های کمتر از منفی ده درجه سانتی گرادذمی‌باشد. این دوربین در برابر ضربه‌های ۱۰۰ کیلوگرمی نیز مقاومت دارد.

از نظر جنبه‌های عکاسی باید به وجود سنسور ۱۶ مگاپیکسل ۱/۲٫۳ اینچ CMOS به همراه لنز زوم ۱۰۰-۲۵ میلی‌متر F2-F4.9 در آن اشاره کرد. این دوربین دارای محدوده‌ی ایزوی ۱۲۵-۶۴۰۰ است و می‌تواند ویدئوهای فول اچ‌دی را در ۳۰fps یا HD 720p را در ۶۰/۳۰fps ضبط نماید. کاهنده‌ی لرزش داخلی سنسورشیفت در این دوربین هم به کمک کاستن از ماتی تصاویر می‌آید.

ricoh-pentax-k-s2-wg-5-gps-13

از نظر طراحی، این دوربین شبیه به مدل‌های قبل WG می‌باشد و مناسب فعالیت‌های ورزشی، هنگامی که کاربر دستکش به دست دارد یا در حال شنا می‌باشد، است. در جلوی دوربین یک نمایشگر LCD برای نمایش ویژگی‌هایی مانند اطلاعات فشارسنج، یک فلاش، و شش LED در اطراف لنز برای عکاسی کلوزآپ وجود دارند. در پشت دستگاه، یک LCD سه اینچی با ۴۶۰K نقطه تعبیه شده است.

دوربین جدید که به کوچکی دوربین اخیر EG-M1 نیست در ابعاد ۱۲۵x65x32 میلی‌متر و وزن ۲۳۶ گرم با باتری و کارت SD ارائه می‌شود. دوربین Ricoh WG-5 GPS از ماه مارس و با قیمت مورد انتظار ۳۸۰ دلار به فروش خواهد رسید.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.