۰

مقایسه دوربین اپل آیفون۶ پلاس با گوگل نکسوس ۶

بازدید 1029

Google-Nexus-6-vs-Apple-iPhone-6-Plus-06-1-copy-710x434

آخرین مدل های دو شرکت غول فناوری که همیشه برای یکدیگر خط و نشان می کشند قرار است در این مطلب کنار هم قرار بگیرند تا تصمیم بگیریم کدام یک از آن ها دوربین بهتری دارد. در این مطلب دوربین آیفون ۶ پلاس اپل در مقابل نکسوس ۶ ساخته گوگل و موتورلا قرار خواهد گرفت. به نظر شما کدام یک بهتر است؟ در ادامه مطلب متوجه خواهید شد!

اپل است و اعتقادات خاص خودش، اعتقاداتی که به جا است و شاید با همین یک دندگی های اپل متوجه شدیم که “اعداد” مهم هستند اما همه چیز نیستند. البته که اپل در بازه ای چوب این یک دندگی خود را خورده است اما نتیجه آن را هم دیده است. البته اپل هم همیشه نتوانست روی اعتقادات خود مصمم و بدون تغییر بایستد و مجبور شد به تغییرات تن در دهد.

iphone-6-plus-studio-back-camera2-1500x1000

اپل شاید در آیفون ۶ و ۶پلاس عقیده خود را درباره اندازه نمایشگر تغییر داد و البته که با این تغییر بازخورد بسیار مثبتی را از مشتری هایش گرفت اما همچنان از یک دروبین ۸ مگاپیکسلی بهره می برد. اپل به هر دلیلی حسگر تصویر بزرگی مثل آنچه که در زد۳ دیده ایم را در آیفون خود قرار نداده است اما با پایین نگاه داشتن اندازه تصویر (مگاپیکسل) اندازه هر پیکسل روی حسگر تصویر را بزرگتر گرده است. اینگونه است که تصاویر روشنتری را می تواند ثبت کند. مشخصات سخت افزاری دوربین آیفون ۶ پلاس عبارت است از:

اندازه حسگر تصویر ۱/۳٫۰ اینچ یا ۴٫۸۹*۳٫۶۷ میلی متر
نوع حسگر تصویر BSI
حداکثر اندازه تصویر قابل ثبت ۸ مگاپیکسل
اندازه هر پیکسل روی حسگر تصویر ۱٫۵ میکرومتر
لنز ۲۹ میلی متری
حداکثر گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2
لرزشگیر اپتیکال تصویر OIS

nexus-6-2777-003

اما نماینده گوگل در سری نکسوس که با همکاری موتورولا ساخته شده است چطور؟ این اولین نکسوس گران قیمت است. البته گران که نه اما هم قیمت دیگر دستگاه ها است و دیگر از تخفیف های ویژه گوگل برای این سری نیست. نکسوس ۶ در طراحی بسیار قابل تامل است و طراحی دوبین آن هم جالب توجه است. این دستگاه یک فلاش LED دایره ای داره که در دو طرف آن ۲ LED قرار دارد. این فلاش اولین در نوع خود است و عملکرد جالبی  دارد. گوگل بر خلاف اپل به رزلوشن یا همان انداره تصویر بیشتر اعتقاد داشته است و ۱۳ مگاپیسکل را مناسب دانسته است. مشخصات سخت افزاری دوربین موتورولا/گوگل نکسوس ۶ عبارت است از:

اندازه حسگر تصویر ۱/۳٫۰۶ اینچ یا ۴٫۶۹*۳٫۵۳ میلی متر
نوع حسگر CMOS با فناوری Exmor RS، مدل حسگر IMX 214 سونی
حداکثر اندازه تصویر قابل ثبت ۱۳ مگاپیکسل
اندازه هر پیکسل روی حسگر تصویر برابر ۱٫۱۲ میکرومتر
حداکثر گشودگی دهانه دیافراگم برابر F/2.0

همانطور که روی کاغذ می بینید هر کدام برتری خاص خود را دارند. پیکسل های بزرگتر آیفون۶پلاس و دیافراگم بازتر نکسوس ۶ را می توان برتری های دانست که هر کدام دارند. البته نکسوس ۶ تصاویر بزرگتری را هم ثبت می کند و آیفون ۶ پلاس OIS یا همان لرزگشیر اپتیکال تصویر دارد. از مشخصات روی کاغذ می گذریم و به نمونه تصاویر ثبت شده توسط این دو دستگاه می پردازیم:

صحنه اول

pano1 Close-up-view Close-up-view (1) Close-up-view (2)

صحنه دوم

pano2 Close-up-view (3) Close-up-view (4) Close-up-view (5)

صحنه سوم

pano3 Close-up-view (6) Close-up-view (7) Close-up-view (8)

صحنه چهارم

pano4 Close-up-view (9) Close-up-view (10) Close-up-view (11)

صحنه پنجم

pano5 Close-up-view (12) Close-up-view (13) Close-up-view (14)

همانطور که می بینید نکسوس ۶ در بسیاری از موارد عملکرد قابل تامل تری را دارد، این تفاوت به خصوص در صحنه سوم آشکار تر بود. در صحنه پنجم اما برتری نزدیکی برای ایفون ۶ پلاس رقم می خورد البته که نویز تصویر بیشتری هم دارد. این تصاویر از مقایسه دوربین های این دو دستگاه در سایت فون آرنا برداشته شده است و در این نظر سنجی برتری از نظر کاربران با نکسوس ۶ بوده است. این رای گیری در حالی انجام شده است که اسم مدل دو دستگاه مشخص نبوده است، به این تست ها Blind Camera می گویند. در نهایت و پس از بسته شدن رای گیری مدل ها اعلام شده است تا برند ها در تصمیم کاربران تاثیر نگذارد.

poll result

نظر شما درباره کیفیت این دو دوربین چیست؟ کدام را پسنیدید؟ این مقایسه دوربین برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.