۰

اینترنت تلفن همراه، محبوب‌ترین برای کاربران ایران

بازدید 1113

نتایج آخرین آمار در ایران می‌گوید مردم دو استان مازندران و تهران بیشتر از ساکنان استان‌های دیگر از اینترنت استفاده می‌کنند. تحقیق نشان داد که بیشترین اتصال به اینترنت در ایران با استفاده از تلفن همراه صورت می‌گیرد.

ccb4e23c8aa216f1e96d31ab209c036b_L

ساکنان استان‌های تهران و مازندران بیشتر از ساکنان سایر استان‌های ایران از اینترنت استفاده می‌کنند.

آخرین آمارهای منتشرشده از سوی وب‌سایت دولتی “مدیریت نفوذ ضریب اینترنت در کشور” می‌گوید نزدیک به ۷۵ درصد مردم استان مازندران کاربر اینترنت‌اند که این درصد نزدیک به ۲ میلیون و سیصد هزار نفر از اهالی این استان را شامل می‌شود.

بنا به این آمار که از سوی خبرگزاری “مهر” انتشار یافت، درصد دسترسی مردم استان تهران به اینترنت ۳۵ /۷۰ درصد است. این درصد بیش از ۸ میلیون و پانصد هزار نفر از ساکنان استان تهران را شامل می‌شود.

استان‌های اصفهان و قم در رده‌های بعدی قرار گرفتند. ۶۶ درصد مردم استان اصفهان و کمی بیش از ۶۲ درصد مردم استان قم به اینترنت دسترسی دارند.

اما اینترنت در دو استان خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان کمتر از سایر استان‌های کشور نفوذ دارد. تنها کمی بیش از ۳۲ درصد مردم استان خراسان شمالی کاربر اینترنت‌اند و این رقم در استان سیستان و بلوچستان نیز کمی بیش از ۳۵ درصد است.

این آمار یک روز بعد از آن منتشر شد که علی جنتی، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگویی با تلویزیون انگلیسی “الجزیره” گفت که ۴ میلیون ایرانی ساکن ایران عضو فیس‌بوک‌اند. جنتی با تاکید بر این‌که خودش هم سه سال عضو فیس‌بوک بوده است اضافه کرد: «دیر یا زود این محدودیتی که برای استفاده از فیس‌بوک است باید برداشته شود.»

علی جنتی پیش از این نیز گفته بود که ۴ میلیون ایرانی از اپلیکیشن “وی چت” استفاده می کنند. خبرگزاری‌های داخلی نیز گزارش دادند که دست‌کم یک و نیم میلیون شهروند ساکن ایران از “وایبر” و “اینستاگرام” به شکل مداوم استفاده می‌کنند.

اینترنت تلفن همراه، محبوب‌ترین برای کاربران ایران

آمارهای وب‌سایت “مدیریت نفوذ ضریب اینترنت در کشور” می‌گوید که بیشترین اتصال به اینترنت در ایران با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه و اینترنت “جی پی آر اس” است. بنا به گزارش نزدیک به ۲۲ درصد کاربران سراسر کشور از طریق تلفن همراه خودوب گردی می کنند.

این آمار در حالی ارائه می‌شود که میزان استفاده از گوشی‌های همراه برای اتصال به اینترنت در جهان نیز در سال ۲۰۱۳ از همیشه بیشتر بوده است.

وب‌سایت “مشبل” که اخبار فن‌آوری و اینترنت را پوشش می‌دهد با گزارش این خبر اعلام کرد که میزان استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل در سال ۲۰۱۳ نیز از همیشه بیشتر و نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایشی ۱۱۵ درصدی داشته است.

بنا به گزارش “مشبل” بیشترین استفاده از اپلیکیشن‌ها، شبکه‌های اجتماعی یا پیغام‌رسان بوده‌اند که نسبت به سال ۲۰۱۲، افزایشی بیش از ۲۰۰ درصد را نشان می‌دهند. استفاده از اپلیکیشن‌های موسیقی هم نسبت به سال قبل ۷۸ درصد افزایش داشته است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.