۰

اپل در حال حاضر پنجمین تولید کننده کامپیوتر در دنیا است

بازدید 992

mbair-w600

اپل از همان ابتدا که تولید کامپیوتر های مک را آغاز کرد، هرگز نتوانست از لحاظ سهم بازار با تولید کنندگان بزرگ ویندوزی به رقابت بپردازد. اما اکنون به نظر می رسد ورق در حال برگشتن است.بر اساس گزارش های منتشر شده، سهم بازار جهانی اپل در فصل سوم سال جاری به ۶.۳ درصد رسیده است. این عدد اپل را برای اولین بار در دهه های اخیر در رتبه پنجم بازار کامپیوتر ها قرار می دهد.

 idc-pc-market-share-q3-2014

طبق این گزارش بزرگ ترین تولید کننده کامپیوتر دنیا در حال حاضر لنوو است که ۲۰ درصد بازار را در اختیار دارد. HP با ۱۸.۸ درصد و Dell با ۱۳.۳ درصد در رتبه های بعدی این جدول قرار گرفته اند.جالب اینکه بعد از انتشار این گزارش، ایسوس به نتایج آن معترض شده و جایگاه پنجم را با ۷.۳ درصد از آن خود می داند. ظاهرا تایوانی ها معتقدند که اپل تنها در آمریکا می تواند رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد.

اکوسیستمی که اپل میان ابزارهای همراه و کامپیوترهایش به وجود آورده می تواند یکی از دلایل مهم فروش بالای کامپیوتر های مک باشد. هرچند ویندوز هنوز صدر نشین بازار کامپیوتر ها است، اما چنین استقبالی از سیستم عامل OS X می تواند، زنگ های خطر را برای ساتیا نادلا و مایکروسافت به صدا در آورد.

پیش بینی می شود اپل در مراسم ۲۴ مهر ماه، از مک های جدید رونمایی به عمل آورد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.