۰

نکات کاربردی برای افزاش مدت زمان شارژ دهی باتری

بازدید 1044

battery-life

گوشیهای هوشمند امروزی تنها برای ایجاد تماس استفاده نمی شوند بلکه بازی، موسیقی، عکاسی، تماشای ویدیو، وبگردی و ارسال ایمیل نیز از کاربردهای اصلی آنهاست. تمامی این موارد باعث می شوند تا به سرعت باتری گوشی و یا تبلت شما خالی شود. ما در این مقاله می خواهیم ۵ روش کاربردی برای افزایش شارژدهی گوشی و تبلت ها را به شما نشان دهیم.

راهکار اول: Connection های گوشی و یا تبلت خود را خاموش کنید.

احتمالا در منزل از WiFi برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید. اگر فراموش کنید که WiFi گوشی و یا تبلت را خاموش کنید، گوشی و یا تبلت شما مرتبا در حال جستجو برای WiFi خواهد بود که این عامل باتری شما را به سرعت مصرف خواهد کرد. پس وقتی که به WiFi احتیاج ندارید، آن را خاموش کنید. ارتباطات بلوتوث و GPS را هم در صورتیکه نیاز به آنها ندارید، خاموش کنید.

connections

راهکار دوم: برنامه های در حال اجرا را ببندید.

اگر بین برنامه هایی که ار اینترنت استفاده می کنند نظیر ایمیل، توئیتر، فیس بوک و بازی ها سوئیچ کنید، در حقیقت تمامی این برنامه ها را در حال اجرا نگه داشته اید که باتری بسیار زیادی مصرف می کنند. پس برنامه هایی که استفاده نمی کنید را ببندید. اگر از گوشیهای اندروید با اندروید نسخه ۴٫۰ و جدیدتر استفاده می کنید، می توانید از منوی مالتی تسکینگ، با حرکت برنامه به چپ یا راست، برنامه های در حال اجرا را ببینید. در گوشیهای آیفون کافیست کلید Home را دوبار فشار داده تا برنامه های در حال اجرا را ببینید.

active apps

راهکار سوم: روشنایی صفحه نمایش را کم کنید.

صفحه نمایش پر مصرف ترین بخش یک گوشی هوشمند و یا تبلت را تشکیل میدهد پش بهتر است همیشه روشنایی را بر روی حداقل قرار دهید یا از گرینه Auto Brightness برای تنظیم خودکار میزان نور صفحه نمایش استفاده کنید. به علاوه مطمئن شوید که گزینه Auto Lock فعال باشد تا صفحه گوشی و یا تبلت هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، خاموش شود.

brightness

راهکار چهارم: همگام سازی یا Syncing  را غیر فعال کنید.

اکثر گوشیهای هوشمند و تبلت ها، از سرویس Push Email استفاده می کنند. به کمک این سرویس ایمیلهای جدید به محض دریافت به گوشی شما منتقل می شوند و این موضوع نیز بر روی مصرف باتری شما تاثیر منفی می گذارد. برای صرفه جویی در باتری، دریافت خودکار ایمیل ها را غیر فعال کنید. تا فقط هنگامی که شما بخواهید، ایمیلهای جدید دریافت شوند یا اینکه بازه زمانی چک کردن خودکار را افزایش دهید.

auto-syncing

راهکار پنجم: استفاده از حالت کاری Battery Saving Mode

گوشیهای اندرویدی و ویندوزفون ها یک حالت کاری به نام Battery Saving Mode دارند که هنگامی که باتری گوشی و یا تبلت شما کم باشد، بطور خودکار تعدادی از سرویس را غیر فعال کرده و روشنایی صفحه را کاهش می دهد. اگر به دنبال حداکثر باتری در گوشی و یا تبلت خود هستید، بهتر است که این گزینه را فعال کنید.

battery-saving

اگر شما هم نکته خاصی در افزایش شارژدهی باتری گوشیها و تبلت ها بلدید، در قسمت نظرات عنوان کنید. اگر این مطلب برای شما مفید بوده، لطفا آنرا در شبکه های اجتماعی بین دوستان خود، به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.