۰

معرفی Seene؛ اپلیکیشنی برای عکاسی سه بعدی با دوربین های معمولی

بازدید 980

com.obviousengine.seene.android.core

عکاسی سه بعدی با موبایل، پدیده ای بود که علیرغم تازگی و ایده نوآورانه اش با استقبال چندان جالبی مواجه نشد. به همین دلیل، تولید موبایل های دارای دوربین سه بعدی به سرعت متوقف گردید.اما این توقف تولید، به معنای پایان عکاسی سه بعدی نیست. اپلیکیشن هایی وجود دارند که به شما امکان گرفتن عکس های سه بعدی با استفاده از دوربین های معمولی را می دهند. اپ Seene که امروز به معرفیش می پردازیم یکی از آنهاست.

نکته ای که باید هنگام کار با Seene بدان توجه داشته باشید این است که اپلیکیشن، تصویر را به صورت سه بعدی ثبت نمی کند؛ بلکه تصاویر به صورت دو بعدی گرفته شده و پس از پردازش، کمی به آن عمق داده می شود. بنابراین نباید از Seene انتظار تصاویر برجسته ای مانند آنچه تلویزیون های سه بعدی نمایش می دهند را داشته باشید.

600x533xSeene-1.jpg.pagespeed.ic.FAbXB5GhVK

روند عکاسی در Seene چندان ساده نیست، از این رو یک ویدئوی آموزشی از طرف سازندگان اپ شما را راهنمایی خواهد کرد. برای تهیه تصویر سه بعدی، در ابتدا از سوژه مورد نظرتان عکس ساده ای می گیرید. سپس نقاطی زرد رنگ روی بخش های مختلف سوژه نمایان می گردد. در این مرحله باید دوربین را در حرکتی نیم دایره ای به اطراف سوژه بچرخانید تا اپلیکیشن صحت عکس برداری شما را تأیید کند.

xSeene-2.jpg.pagespeed.ic.kawXHE5N9M

پس از این کار، حدودا چهل ثانیه باید منتظر بمانید تا Seene تصویر شما را پردازش کند و سپس، تصویر سه بعدی تان آماده است. با لمس صفحه و کشیدن انگشت به چپ و راست، خواهید دید که عکستان دارای کمی عمق شده و به اصطلاح به حالت سه بعدی درآمده.در واقع Seene شما را قادر می سازد بخش بیشتری از سوژه عکاسی تان را مشاهده کنید؛ بدین معنی که مثلا اگر از کسی به صورت تمام رُخ عکس بگیرید، با این اپلیکیشن قادرید کمی از نیم رخ او را هم ببینید که واقعا جالب و شگفت انگیز است.

Seene دارای شبکه اجتماعی مختص به خود هم هست و در منوی Explore، می توان تصاویر حیرت آوری که کاربران با همین اپ گرفته اند را مشاهده نمود. Seene به صورت رایگان برای iOS و اندروید عرضه شده و توصیه می کنیم که حتما برای یک بار هم که شده، مکانیزم جالبش را امتحان کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.