۰

درآمد سامسونگ از فروش آیفون ۱۰ چهار میلیارد بیش از فروش گلکسی اس ۸ خواهد بود!

بازدید 1752

برآوردهای انجام شده نشان از این دارد که موفقیت آیفون ۱۰ افزایش درآمد چهار میلیارد دلاری را برای سامسونگ را در مقایسه با گلکسی  اس ۸ به ارمغان خواهد آورد.اپل و سامسونگ را باید دو بازیگر اصلی دنیای گوشی‌های هوشمند خواند که همواره به عنوان دو رقیب با یکدیگر برای فروش بیشتر مبارزه کرده‌اند. اما آیفون ۱۰ را باید نقطه‌ی عطفی در روابط این دو کمپانی خواند، چراکه هر دو کمپانی به نوعی به دنبال موفقیت پرچمدار جدید اپل هستند. آیفون ۱۰ به عنوان نسخه‌ی مخصوص دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون به بازار از قطعات تولید شده توسط سامسونگ بهره می‌برد، از این‌رو کمپانی کره‌ای نیز برای افزایش درآمدزایی خود چشم به موفقیت ایفون ۱۰ دوخته است.

 

 

همانطور که اشاره کردیم هر دو کمپانی اپل و سامسونگ در طول‌ سال‌های اخیر همواره در پی این بوده‌اند تا گوشی‌هوشمند بیشتری را در مقایسه با رقبا راهی بازار کنند، حال آنکه کسب و کار سامسونگ تنها به گوشی‌های هوشمند خلاصه نشده و این کمپانی کره‌ای از طریق تولید و فروش کامپوننت‌های مختلف مورد استفاده در گوشی‌های سایر کمپانی‌ها نیز درآمدهای میلیارد دلاری کسب می‌کند. از جمله‌ی این کامپوننت‌ها باید به تراشه‌های رم و همچنین نمایشگر‌ها اشاره کرد.

برآوردهای انجام شده توسط موسسه‌ی تحلیلی کانترپوینت تکنولوژی (Conterpoint Technology Market Reasearch) نشان از این دارد که سامسونگ در بازه‌ی ۲۰ ماهه‌ی پس از عرضه‌ی آیفون ۱۰ به بازار در مقایسه با درآمد کسب شده برای تولید قطعات گلکسی اس ۸، چهار میلیارد دلار بیشتر کسب خواهد کرد. اطلاعات ارائه شده گویای این موضوع است که بیشترین فروش یک گوشی‌هوشمند در ۲۰ ماه اول عرضه اتفاق می‌افتد.

کانترپوینت پیش‌بینی کرده که اپل بیش از ۱۳۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۰ به فروش خواهد رساند که سهم سامسونگ از فروش هر دستگاه بیش از ۱۱۰ دلار خواهد بود. در مقابل گلکسی اس ۸ قرار دارد که بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار می‌رود به فروش جهانی ۵۰ میلیون دستگاه دست یابد. کانترپوینت بیان می‌کند که سامسونگ با فروش هر دستگاه گلکسی اس ۸، ۲۰۲ دلار درآمد خواهد داشت. البته باید به این نکته اشاره کنیم که برآوردهای کانترپوینت به کامپوننت‌هایی که کمپانی کره‌ای برای استفاده در پرچمدارش تولید کرده است، مربوط می‌شود.براساس اطلاعات ارائه شده توسط S&P Global Market intelligence انتظار می‌رود سامسونگ و اپل با کنار گذاشتن بانک‌های چینی دو کمپانی برتر از نظر سوددهی در سال ۲۰۱۷ باشند. یکی از شروط قطعی دست یافتن این دو کمپانی به چنین جایگاهی این است که یا یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند، چراکه امروزه موفقیت هر یک از این دو کمپانی به دیگری وابستگی شدید دارد. اپل برای تولید آیفون‌هایش به سامسونگ و قطعات تولید شده توسط این کمپانی وابسته است. آیفون تقریبا بیش از دو سوم از درآمد اپل را تشکیل می‌دهد که در سال مالی ۲۰۱۶ بیش از ۲۱۵.۶۴ میلیارد دلار بوده است. در مقابل سامسونگ نیز برای زنده نگه داشتن چرخه‌ی تولید ماژول‌ها و کامپوننت‌های خود به پول اپل نیاز دارد که بیش از ۳۵ درصد از درآمد سالانه‌ی سامسونگ را تولید می‌کند.

همکاری غول‌های رقیب تنها در مورد سامسونگ و اپل صادق نیست و می‌توان نمونه‌های دیگری را نیز بیان کرد. برای مثال باید به ال‌جی اشاره کرد که علاوه بر تولید لوازم خانگی با برند خود با جنرال الکتریک نیز در همین حوزه همکاری می‌کند. در حوزه‌ی نفتی نیز می‌توان نام دو کمپانی رویال داچ شل و اکسون موبیل را مثال زد که در کنار رقابت برای حفر چاه‌های نفتی، در بعضی مناطق نیز با همدیگر همکاری می‌کنند.

همکاری اپل و سامسونگ که ۱۰ سال پیش با تولید تراشه‌های حافظه برای آیپاد‌های اپل آغاز شد امروزه با تولید آیفون ۱۰ مجهز به نمایشگر اولد وارد مرحله‌ای جدیدتری شده است. اپل در تلاش است تا با افزایش تامین‌کنندگان اولد مورد نیاز برای آیفون‌هایش، وابستگی به سامسونگ را کاهش دهد. سرمایه‌گذاری‌های این کمپانی نیز برای دست‌یافتن به این هدف است. اپل و سامسونگ در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از سود بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود می‌کننند. اپل هم اکنون دست بالا را از نظر تقاضا در بازار در اختیار دارد و با دست گذاشتن روی هر کامپوننتی میتواند تقاضا را بالا برده و عرضه را با محدودیت روبرو کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.