۰

چهارمین جلسه کمیسیون مشترک طرح صیانت برگزار شد: نمایندگان اندرخم تصویب آیین‌نامه داخلی

بازدید 1123

اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، عصر امروز در چهارمین جلسه این کمیسیون به بررسی مواد آیین نامه داخلی پرداختند. به نظر می‌رسد روز سه‌شنبه هفته جاری بحث آیین‌نامه به پایان رسیده و نمایندگان سرانجام به بحث و بررسی درباره مواد طرح صیانت ورود کنند.

چهارمین جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی با حضور اکثریت اعضا برگزار شد. در این جلسه ۱۱ ماده دیگر از ۱۷ ماده آیین نامه داخلی به رای گذاشته شد و برخی از این مواد تصویب و چند ماده نیز حذف شدند.

براساس ماده چهارم آیین‌نامه داخلی کمیسیون مشترک طرح صیانت تصویب شد جلسات این کمیسیون از رسانه ملی و تارنمای خبرگزاری مجلس پخش شود و رسانه‌های دارای مجوز حضور در جلسات صحن علنی مجلس مجاز به حضور در این جلسات باشند.

یکی دیگر از تصمیمات این جلسه امکان حضور نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، اتاق بازرگانی (صنایع، معادن و کشاورزی به‌عنوان بخش خصوصی)، دیوان محاسبات و دولت به‌همراه یک مشاور در جلسات این کمیسیون بود. همچنین با پیشنهاد سه نفر از اعضای کمیسیون یا هیئت رئیسه، می‌توان از هر شخصی همچون فعالان رسانه‌ای برای شرکت در جلسات دعوت به عمل آورد.

طبق ماده ۱۱ آیین‌نامه داخلی کمیسیون مشترک که به تصویب اعضای حاضر رسید، اسامی حاضران و غایبان هر جلسه در ابتدای جلسه توسط یکی از دبیران کمیسیون اعلام و گزارش آن به هیئت رئیسه مجلس اعلام می‌شود. همچنین هر یک از اعضا که سه جلسه رسمی متوالی یا پنج جلسه رسمی متناوب را به صورت غیرموجه غیبت کند به منزله استعفا از عضویت در کمیسیون تلفی شده و فرد جدید از کمیسیون‌های دیگر به کمیسیون مشترک اضافه خواهد شد.

لازم به ذکر است در جلسه پیشین کمیسیون مشترک، سه ماده آیین نامه بررسی شده و اکنون تنها بررسی مواد ۱۵ تا ۱۷ آیین نامه داخلی باقی مانده است که به جلسه بعدی که ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۱۱ آبان برگزار خواهد شد، موکول شده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.