۰

ادارات و بانک‌های استان‌های تهران و البرز ۶ روز تعطیل شدند

بازدید 1012

با تصمیم ستاد کرونا، ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه، ۲۹ تیر تا یکشنبه، ۳ مرداد تعطیل شدند.سخنگوی دولت از تعطیلی ادارات استان‌های تهران و البرز به‌مدت شش روز از ۲۹ تیر تا ۳ مرداد خبر داد. به گزارش شبکه خبر، این موضوع طبق پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس‌جمهور تصویب شده و بر این اساس، «تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.»علاوه‌بر این، تردد از استان تهران و البرز هم طی روزهای مذکور ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن این موضوع علاوه بر جریمه، خودرو از مسیر‌ها بازگردانده خواهند شد. با توجه به قرمز بودن این استان‌ها، استمرار ممنوعیت تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی ادامه داشته و بر اساس وضعیت شهر‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هم‌اکنون ۱۶۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز و ۱۶۶ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند. بر همین اساس در شهرهای قرمز، تنها فعالیت گروه شغلی یک شامل مشاغل ضروری مجاز است؛ این موضوع درحالی است که اکثر کسب و کارها به این دستور ستاد کرونا اهمیتی نداده و همچنان درحال فعالیت هستند. طبق اعلام سخن‌گوی این ستاد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۴۸ درصد رسیده و همین موضوع باعث تشدید ابتلا به کرونا می‌شود.در توضیح سخنگوی دولت مبنی بر تعطیلی ادارات استان‌های تهران و البرز، توضیح بیشتری داده نشده اما انتظار می‌رود تنها شامل ادارات دولتی شود. درصورت انتشار جزئیات بیشتر از تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز، متن خبر به‌روزرسانی خواهد شد.

قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با انتشار اطلاعیه‌ای، جزئیات اعمال محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور و تعطیلی استان‌های تهران و البرز در پایان هفته جاری را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، تمامی دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و گروه‌های پرخطر اصناف و مشاغل در استان‌های تهران و البرز تعطیل خواهند شد.

این محدودیت‌ها از ساعت ۱۸:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۲۸ تیرماه شروع و تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه چهار مردادماه ادامه خواهد داشت. طی این روزها، خروج خودروهای شخصی، با پلاک استان‌های تهران و البرز و ورود خودروهای شخصی با پلاک‌های دیگر شهرها به تهران و البرز ممنوع است.

عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی رانندگی به‌منظور جلوگیری از تردد خودروها به‌صورت محسوس و نامحسوس، نسبت به تشدید کنترل‌ها در مبادی اصلی و فرعی ورودی و خروجی به مقاصد دو استان اقدامات لازم را انجام می‌دهند. چنانچه خودروهای شخصی دارای پلاک این دو استان برای خروج مراجعه کردند، عودت و درصورت عدم تمکین، علاوه بر اعمال قانون عودت می‌گردند.

نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها در فاصله زمانی یاد شده در بند (۱) ازصدور مجوز تردد غیر اضطراری تعریف شده قبلی، مطلقاً خودداری می‌کنند و تمامی مجوزهای صادره قبل از این مصوبه، غیرقابل استفاده و باطل اعلام می‌گردد.

وزارت راه وشهرسازی حداکثر همکاری‌های لازم را برای کنترل مسیرها و مسدود کردن محورهای مورد درخواست نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی به عمل می‌آورد.

قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به استانداران و فرمانداران سراسر کشور اعلام کرده براساس رنگ‌بندی هر شهرستان، از صدور هرگونه مجوز برای ورود خودروهای شخصی به تهران و البرز خودداری کنند. بانک مرکزی نیز ملزم است سریعاً به کلیه بانک‌های عامل در سطح استان‌های البرز و تهران نسبت به تعطیل کردن تمامی شعبه‌های بانک‌ها در این دو استان در بازه زمانی اعلامی ابلاغ کند.

ستاد کرونا با یادآوری محدودیت‌های اعمالی برای اصناف و مشاغل متناسب با رنگ‌بندی شهرها، بر تشدید نظارت بر تعطیلی مشاغل زیر در شهرهای قرمز تأکید کرده است:

  • رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها (به استثنای فعالیت‌های بیرون‌بر)
  • تالارهای پذیرائی
  • سالن‌های سینما و تأتر
  • پاساژها و بازارهای سربسته
  • استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدن‌سازی
  • شهربازی‌ها و باغ‌وحش‌ها
  • نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.