۰

طرح صیانت برگشت خورد؛ ارجاع به مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی مجدد

بازدید 930

در آخرین جلسه کمیسیون بررسی تخصصی طرح صیانت نمایندگان مجلس حاضر در این کمیسیون به برگشت طرح صیانت به مرکز پژوهش‌ها رای دادند. آنها همچنین تاکید کردند که نظرات دولت و مرکز ملی فضای مجازی در جلسات بررسی طرح صیانت در مرکز پژوهش‌ها شنیده خواهد شد تا بهترین طرح ممکن در صحن علنی مجلس ارائه شود.

«رضا تقی پور» دبیر کمیسیون بررسی طرح صیانت در ابتدای جلسه با اعلام اینکه همه نمایندگان حاضر در این کمیسیون با این مساله که نظر وزارت ارتباطات و شورایعالی فضای مجازی در طرح اعمال شود موافق بودند اعلام کرد: «اصل ۸۵ می‌گوید برخی از تصمیمات را مجلس می‌تواند به کمیسیونی ارجاع دهد و با این حساب باید گفت صفر تا صد طرح صیانت به این کمیسیون واگذار شده است.»

در این جلسه تایید شد که رهبری همواره تاکید دارد طرح‌های مهم به صورت لایحه بیاید و از همین رو که دولت پیشنهاداتی را ارائه کرده است بهتر است که نظر دولت با اهمیت شمرده شود و این نظرات با طرح تلفیق شود. یزدی خواه نیز در این نشست اعلام کرد: «اولین دیدار رهبری با مجلس روی چند نکته تاکید شد: بحث جمعیت و معیشت و عدالت اجتماعی و ذکر شد که مجلس باید قوانینی را برای فضای مجازی برای کوتاه مدت و میان مدت تعیین کنیم. طرح صیانت هم دنبال تحقق همین موضوع است.»

در پایان جلسه رای‌گیری برای بازگشت طرح صیانت به مرکز پژوهش‌ها انجام شد که به اکثر آرای مثبت بدان داده شد. تقی پور اعلام کرد زین پس جلسات در مرکز پژوهش‌ها تشکیل می‌شود و البته حتی الامکان جلسات مرکز پژوهش‌ها در خود کمیسیون برقرار می‌شود تا نمایندگان حاضر در این کمیسیون در جلسات شرکت کنند: «استدعا دارم که دوستان مشارکت حداکثری داشته باشند تا کار در صحن علنی کم شود و نظرات نمایندگان را تمام و کمال در جلسات شنیده باشیم تا متن نهایی یک متن کامل باشد.»

با این حساب باید گفت متن طرح صیانت می‌تواند پس از ارجاع به مرکز پژوهش‌ها دچار تحولات زیادی بشود و این موضوع طی هفته‌های آینده و با شروع جلسات این مرکز پیرامون طرح صیانت، بیشتر مشخص خواهد شد.

خاطر نشان می‌شود در جریان جلسه گذشته کمیسیون طرح صیانت اعلام شد که وزیر ارتباطات در نامه‌ای خواستار اصلاح برخی مواد طرح شده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.