۰

نماینده مجلس خطاب به وزیر ارتباطات و سرعت اینترنت: پای خود را از روی سیم بردارید!

بازدید 845

نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم با بیان انتقاد خود از کاهش سرعت اینترنت در کشور، خطاب به وزیر ارتباطات گفت: «پای خود را از روی سیم بردارید!»«ذبیح‏‌الله اعظمی» در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به عیسی زارع‏‌پور گفت: «سرعت اینترنت نه‌تنها افزایش نیافت، بلکه به‌شدت کاهش یافت به‌طوری که دانش‏‌آموزان و دانشجویان دچار مشکل شدند و فضای کسب‏‌وکار آسیب دیده است.»او همچنین در واکنش به وزیر ارتباطات گفت: «آقای وزیر! پایتان را از روی سیم بردارید. طبق اعتراف همکاران‏‌تان، زیرساخت‌های اینترنت در استان کرمان مشکل اساسی دارد. فورا اقدامی کنید.»

انتقاد از سرعت اینترنت به مجلس کشید

این اولین بار است که یکی از نمایندگان مجلس نسبت به سرعت پایین اینترنت در دولت سیزدهم واکنش نشان داده است.هرچند این موضوع در حالی است که زارع‌پور چندی پیش در واکنش به انتقادها نسبت به سرعت پایین اینترنت، سرعت را بسیار مطلوب عنوان کرده و در یک نشست خبری در لحظه، با گوشی یکی از حاضرین در جلسه تست سرعت اینترنت انجام داد. در این تست، سرعت اینترنت سیار بیش از ۱۶ مگابیت بر ثانیه و پینگ ۲۸ میلی‌ثانیه بود. با این حال به شکل کلی، از شروع دولت سیزدهم کاربران بسیاری از سرعت اینترنت در شبکه‌های اجتماعی گلایه کرده‌اند.

وزیر ارتباطات در همان جلسه گفته بود: «در حالی که به دلیل مشکلات مربوط به عدم توسعه شبکه توسط اپراتورها، سرعت کاربران در سراسر کشور به طور میانگین ۵ تا ۶ مگابیت بر ثانیه را نشان می‌دهد و در پروانه اپراتورها ۲ مگابیت بر ثانیه آمده است اما الان سرعت دانلود حدود ۸ برابر این مقدار را نشان می‌دهد.»

مدتی پیش رئیس هیات مدیره گروه شاتل، با حضور در لایو اینستاگرام دیجیاتو، اعلام کرد که ظرفیت پهنای باند در دولت سیزدهم افزایش نداشته است. این خبر در حالی اعلام شده بود استفاده از ظرفیت شبکه اینترنت به شکل ماهانه بیش ۵ تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد. از سوی دیگر وزیر ارتباطات در ماه گذشته به معاون خود دستور داد که ظرف یک ماه مسئله سرعت اینترنت حل شود ولی هنوز در این رابطه نیز گزارشی منتشر نشده و انتقادات در شبکه‌های اجتماعی نیز کمابیش دیده می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.