۰

بررسی طرح صیانت از کاربران در کمیسیون مشترک به هفته دیگر موکول شد

بازدید 1217

امروز در جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، سه کمیته دیگر زیر مجموعه این کمیسیون راه‌اندازی خواهد شد. همچنین بررسی طرح صیانت نیز هفته آینده آغاز می‌شود.

عصر امروز ۱۸آبان، با برگزاری ششمین جلسه بررسی و تصویب آیین‌نامه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از کاربران، رئیس این کمیسیون در ابتدای جلسه از راه‌اندازی ۳ کمیته دیگر زیر نظر کمیسیون مشترک خبر داد. به گفته او این سه کمیته شامل، کمیته‌هایی با نام کمیته کسب‌وکارهای دیجیتال، کمیته فرهنگی و رسانه، کمیته زیرساخت برای حضور و ارائه توسط صاحب نظرات تشکیل می‌شود. براساس گفته‌های تقی‌پور، نمایندگان باید تا آخر وقت امروز در یکی از این کمیته‌ها عضو شوند.

در ادامه این جلسه یکی از نمایندگان پیشنهاد کمیته‌ای در حوزه امنیت سایبری را هم ارائه داد که رضا تقی‌پور اعلام کرد این پیشنهاد در جلسه هیات رئیسه مطرح خواهد شد و در صورت موافقت این کمیته هم تشکیل خواهد شد.

براساس اظهارت تقی‌پور در جلسه امروز عصر کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز ملی فضای مجازی، مرکز تبلیغات و اتاق بازرگانی حضور داشتند که تنها مستمع نظرات بودند تا در جریان بررسی طرح نیز قرار بگیرند. او در این مورد گفت: «نهادهایی که دعوت شده‌اند، هفته آینده در روزهای دوشنبه و سه شنبه می‌توانند نظرات خود را بیان کنند.»

پس از آنکه نمایندگان در صحن علنی مجلس با بررسی طرح صیانت براساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند، کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی این طرح ایجاد شد. براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس می‌تواند بررسی و تصویب هریک از طرح‌ها و لوایح را به یک کمیسیون داخلی بسپارد و بعد از تأیید شورای نگهبان، آن قانون را در مدت محدودی اجرا کند. اکنون کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت قرار است چنین اقدامی را انجام داده و با تشکیل اعضای کمیسیون، آیین‌نامه آن را هم در هفته‌های گذشته با برگزاری منظم جلسات امروز به صورت رسمی تصوب کرد. در هر جلسه بخشی از آیین‌نامه این کمیسیون تصویب شده است. برای نمونه در جلسه دوم این کمیسیون بعد از انتخاب اعضای آن، این مورد در آیین‌نامه کمیسیون مشترک تصویب شد که طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، به صورت پخش زنده باشد تا همه بررسی آن را مشاهده کنند. یا در جلسه دیگری این موضوع بررسی شد که کلیات طرح صیانت باید در کمیسیون ویژه به رای گذاشته شود و در صورتی که کلیات طرح رای نیاورد، ظرف ۱۰ روز باید طرح جایگزین به کمیسیون پیشنهاد شود. در جلسه سوم هم مقرر شد در کلیه جلسات کمیسیون، نماینده رسمی مرکز پژوهش‌ها و نماینده رسمی دیوان محاسبات و نماینده رسمی دولت و نماینده رسمی اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران به عنوان بخش خصوصی برای حضور و اظهار نظر در جلسات صحن علنی کمیسیون حاضر شوند و هرکدام می‌توانند حداکثر یک نفر مشاور را به همراه داشته باشند.سرانجام هم ۱۶ آبان تصویب آیین‌نامه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از کاربران به تصویب اعضای آن رسید. حالا در گام جدید بعد از تصویب این آیین‌نامه از هفته آینده بررسی اصلی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی شروع خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.