۰

بیشترین جستجو‌های ایرانیان در گوگل طی مهر ۱۴۰۰ چه چیزهایی بودند؟

بازدید 1587

علی لندی نوجوان ۱۵ ساله اهل ایذه بود که تلاش قهرمانانه‌اش برای نجات جان اهالی خانه همسایه نام او را در کنار حسن یزدانی به عنوان قهرمان کشتی کشور در لیست بیشترین جست‌وجوهای مهرماه گذشته کاربران ایرانی گوگل قرار داد. این موارد در کنار اسامی چون اسکویید گیم و اپلیکیشن شاد و… بیشترین عبارات جستجو شده توسط کاربران ایرانی در مهرماه ۱۴۰۰ بودند.کاربران ایرانی مهرماه گذشته بیش‌ترین جست‌وجوی گوگل را در حوزه آموزش داشته‌اند. البته این موضوع به دلیل آغاز سال تحصیلی و برنامه‌ریزی برای آموزش‌های آنلاین کاملا قابل پیش‌بینی بود.از طرفی مسابقات کشتی و البته تبدیل شدن یک نوجوان به اسطوره انسانیت این روزها هم در بررسی ترندهای جست‌وجوی گوگل ایرانیان در مهرماه گذشته کاملا مشهود است. پرمخاطب‌ترین سرگرمی این روزها هم که سریال اسکوئیدگیم است که در جست‌وجوی کاربران از قلم نیفتاده.

به هر حال یکی از روش‌های کسب اخبار و اطلاعات درباره سوژه‌های داغ روزانه استفاده از موتور جستجوی گوگل است که سرویس گوگل‌ترند، در بازه‌های زمانی هفتگی، ماهانه و سالانه بیشترین آن‌ها را به تفکیک هر کشور اعلام می‌کند.بررسی کلمات پرتکرار و داغ جست‌وجو شده در گوگل توسط کاربران ایرانی در مهرماه گذشته بیانگر آن است که مهرماه و آغاز سال تحصیلی اثری قابل توجه در مدل جست‌وجو کاربران اینترنت داشته است.۱۲ کلمه با بیشترین جست‌وجوی ایرانیان در مهر ماه سال ۱۴۰۰ را با هم مرور می‌کنیم.

از سرگرمی تا اسطوره

اسکوئید گیم: سریال پرمخاطب و البته پرحاشیه بازی مرکب، در یک ماه اخیر توجه مخاطبان سریال‌های خارجی را تا جایی به خود جلب کرد که علاوه بر سریال بین‌های همیشگی، تعداد قابل توجهی از افراد که پیش از این تمایلی به تماشای سریال نداشتند هم با تازه‌ترین محصول نتفلیکس به این حوزه از دنیای سرگرمی وارد شدند. این موضوع هرچند یک ترند جهانی بود اما سرچ گوگل کاربران فارسی زبان و ایرانی نشان می‌دهد که ایرانیان همزمان با کاربران خارجی، بازی مرکب یا همان اسکوئید گیم را به طور جدی دنبال کرده‌اند.

بازی‌های کشتی: مسابقات جهانی کشتی همواره برای ایرانیان بسیار جذاب و پرمخاطب بوده. امسال اما با توجه به بردهای پی‌درپی کشتی‌گیران ایرانی و از سویی دیگر توجه جهانی بر کشتی ایران این کلمه در مهر ماه گذشته در گروه کلمات پر جست‌وجوی ایرانیان قرار گرفت.

حسن یزدانی: حسن یزدانی قهرمان کشتی جهان شد و نوع بازی این کشتی‌گیر او را به برند کشتی ایران تبدیل کرد. یزدانی موفق شد یکی از مهمترین کشتی های عمر خود را مقابل تیلور انجام دهد. او در بازی چهارم خود مقابل این کشتی گیر چغر آمریکایی برنده شد. همین موضوع و نوع بازی خاص او منجر به این شد که مخاطبان، برای شناخت او نامش را بیشتر از همیشه در گوگل جست‌وجو کنند.

علی لندی: عصر روز ۱۸ شهریور در پی آتش سوزی یک عدد پیک‌نیک توسط خانم میانسالی و پس از آن پرتاب ناخواسته به سمت مادرش و سوختگی زن سالخورده با فریاد و درخواست کمک، نوجوانی پانزده ساله بنام علی لندی که مهمان خانه همسایه بود برای نجات پیرزن اقدام کرد و بعد از نجات جان همسایه خود به دلیل شدت سوختگی فوت کرد. این موضوع باعث شد در نهایت نام علی لندی و حسن یزدانی برای ایرانیان به یک اندازه مهم باشد و آن را در گوگل جست‌وجو کنند.

مهرماه ۱۴۰۰ و آغاز سال تحصیلی

گام به گام انواع دروس: آغاز سال تحصیلی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که منجر شده تا کاربران ایرانی اینترنت، بیشتر از روزهای قبل به دنبال پیدا کردن پاسخ سوالات درسی خود در گوگل باشند. از همین رو گام به گام انواع دروس یکی از پر جست‌وجو‌ترین عبارات گوگل توسط کاربران ایرانی شد.

اپلیکیشن شاد: آغاز سال تحصیلی جدید البته اپلیکیشن شاد را هم به عبارتی پر جست‌وجو تبدیل کرد. شبکه شاد در حقیقت یک پلتفرم آموزشی است که امکانات آموزشی را در اختیار دانش‌آموز و معلم قرار می‌دهد. در اپلیکیشن شاد سه گروه کاربری مدیر، معلم و دانش‌آموز بر اساس شماره همراه ثبت شده است که احراز هویت می‌شوند. بر اساس یکی از این سه نقش می‌توان ویژگی‌ها و دسترسی‌های مناسب همان نقش را در شاد ارائه داد.

کلاس اول: همچنان آغاز سال تحصیلی بر روند جست‌جوی عبارات کاربران گوگل نقش دارد. به همین دلیل هم مهر ماه و داستان شیرین ورود دانش‌آموزان به کلاس اول دلیلی شده تا کلاس اول هم در گروه عبارات پر جست‌وجو قرار بگیرد.

انواع کارهای کلاسی و حل تمرین: مهرماه و آغاز سال تحصیلی همچنان بر خط جست‌وجوی عبارات خودنمایی می‌کند. از همین رو همچنان جست‌جوی عباراتی که مرتبط به سال تحصیلی است ادامه دارد. از همین رو عبارت انواع کارهای کلاسی و حل تمرین هم در گروه عبارات پر جست‌وجو قرار دارد.

ادامه یکه تازی کرونا

کارت واکسن کرونا: نیمه دوم سال ۱۴۰۰ همزمان با سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی دولت اعلام کرد که شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه واکسیناسیون کووید ۱۹ برای دریافت وارت واکسن الکترونیکی خود ادغام کنند. از همین رو این عبارت به یکی از ترندهای پرمخاطب سال ۱۴۰۰ تبدیل شد و کاربران اینترنت این عبارت را به عبارت‌های پر جست‌وجوی گوگل تبدیل کردند.

عزت‌الله مهرآوران: همه‌گیری کرونا یکی دیگر از هنرمندان کشور را به کام مرگ برد. این بار عزت‌الله مهرآوران با وجود تزریق دو دوز واکسن به دلیل ابتلا به کرونا فوت شد. در ۱۶ مهر ۱۴۰۰ هژیر مهراوران، پسر مهرآوران در گفتگو با خبرگزاری ایسنا از بدتر شدن حال پدرش با اینکه هر ۲ دز واکسن برکت را زده بود و بر اثر بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود، خبر داد.

عزت‌الله مهراوران پس از ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان آتیه در تهران بستری شد و پس از چند روز به کما رفت و در نهایت در شامگاه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ به دلیل ایست قلبی و عارضه ریوی ناشی از کرونا در بیمارستان آتیه در تهران درگذشت. او در ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد. همین ماجرای تلخ منجر به این شد که در مهرماه سال ۱۴۰۰ نام او نیز در گروه عبارات پر جست‌وجو قرار بگیرد.

اربعین: مهرماه امسال همزمان با اربعین حسینی شد. همین موضوع دلیلی شد تا کاربران اینترنت فارسی زبان برای پیگیری برنامه‌های مرتبط با اربعین، مراسم‌های عزاداری و مواردی از این دست بیش از ماه‌های گذشته عبارت اربعین را در موتور جست‌وجوی گوگل جست‌وجو کنند.

امام رضا(ع) : ۳۰ صفر شهادت امام رضا (ع) بود. این تاریخ امسال همزمان با روزهای اول مهرماه سال ۱۴۰۰ شده بود. ایرانیان به دلیل علاقه ویژه‌ای که به امام هشتم شیعیان درند در ایام سوگواری او بیشترین جست‌وجو درباره امام رضا(ع) را داشته‌اند.

دانلود، دانلود فیلم، فیلم، عکس، آهنگ جدید، اخبار، خبر، طلا، قیمت طلا، فال نیز از دیگر عبارات پر جست‌وجوی ایرانیان در موتور جست‌وجوی گوگل بوده است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.