۰

به جای طرح صیانت، بهتر است روی امنیت شبکه‌های حساس کشور سرمایه‌گذاری کنید

بازدید 1246

 در حال حاضر همه سازمان‌ها و مجلس، همه تمرکز و حواس خود را روی محدود کردن اینترنت مردم قرار داده‌اند، در صورتی که کشورهای دیگر دنیا برعکس، ارتباطات خود را با این فضا توسعه می‌دهند و در حوزه‌های درستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.رییس کمیسیون کسب‌ و کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: همه سازمان‌های ذیربط مانند پدافند غیرعامل، وزارت ارتباطات، مرکز فضای مجازی و حتی مجلس، همه تمرکز و حواس خود را روی محدود کردن اینترنت قرار داده‌اند و هدف آنها بیشتر قطع ارتباط مردم با فضای سایبری خارج از کشور و محدود کردن اطلاعات دریافتی و دسترسی مردم و محدودیت درگاه‌های ارتباطی با خارج از کشور است.

افشین کلاهی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد حمله سایبری به جایگاه‌های توزیع سوخت اظهار کرد: ما از اساس در حوزه امنیت سایبری مشکل داریم، دوبار به شکل جدی مورد هجوم سایبری قرار گرفتیم و هر دو در شبکه‌هایی بود که مستقل بودند  و هزینه و سرمایه‌گذاری کردند، یعنی راهی نبود که از طریق آن حمله صورت بگیرد. جایگاه‌های بنزین یک شبکه کاملا مستقل است و ارتباطی به اینترنت ندارد اما یک سیستم قدیمی است که تقریبا از رده خارج شده و سال‌های سال است که به‌روز نشده و امنیت آن مورد توجه قرار نگرفته است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ادامه اضافه کرد:‌ از طرف دیگر همه سازمان‌های ذیربط مانند پدافند غیرعامل، وزارت ارتباطات، مرکز فضای مجازی و حتی مجلس، همه تمرکز و حواس خود را روی محدود کردن اینترنت قرار داده‌اند و هدف آنها بیشتر قطع ارتباط مردم با فضای سایبری خارج از کشور و محدود کردن اطلاعات دریافتی و دسترسی مردم و محدودیت درگاه‌های ارتباطی با خارج از کشور است، در صورتی که کشورهای دیگر دنیا برعکس این عمل کرده و ارتباطات خود را با این فضا توسعه می‌دهند و معمولا هم کمتر با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند چراکه در حوزه‌های درستی سرمایه‌گذاری می‌کنند. متاسفانه حواس ما جای دیگری است و اصل موضوع را فراموش کردیم.

رییس کمیسیون کسب‌ و کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد:‌ به جای اینکه طرح صیانت از کابران فضای مجازی را به این شکل مطرح کنیم، بهتر بود که برای ایجاد امنیت شبکه‌های حساس کشور سرمایه‌گذاری و تلاش کنیم که از تکنولوژی روز استفاده کنیم. البته تحریم‌ها هم در راستای کمتر شدن دسترسی ما به فناوری تاثیرگذار بوده‌اند؛ با این حال  اگر در زمان مناسب سرمایه‌گذاری شده و شبکه به روز می‌شد، شاید این اتفاقات رخ نمی‌داد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.