۰

ادعای حذف مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی از طرح صیانت توسط سخنگوی کمیسیون تکذیب شد

بازدید 1148

در حالی که یکی از اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از احتمال حذف موضوعاتی مانند محدودسازی و کاهش پهنای باند از این طرح خبر داده بود، سخنگوی کمیسیون مشترک این موضوع را تکذیب کرد.روز یکشنبه اولین جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت برگزار شد و اعضا به بیان نظرات خود پرداختند. «غلامرضا نوری قزلجه» در این جلسه اعلام کرد قرار است تغییرات اساسی در طرحی که طراحان اولیه طرح تهیه کرده‌اند، ایجاد شود و موضوعاتی از قبیل محدودسازی و کاهش پهنای باند کاملا از مدار بررسی‌ها خارج شود.

موضوع فیلتر شبکه‌های اجتماعی به‌واسطه نپذیرفتن مقررات ایران یکی از نگرانی‌های کاربران ایرانی درباره این طرح است و انتقادات زیادی را به آن وارد کرده است. اما «لطف الله سیاهکلی»، سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت در گفتگو با فارس این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «چنین چیزی را نگفته‌‌ایم و اصلا در دستور کار نیست. ما فقط در صدد نگارش قانون برای فضای مجازی هستیم.»

او در پاسخ به این سوال که در جلسه اخیر کمیسیون درباره این موضوع صحبت شد اظهار داشت کمیسیون اصلا وارد موضوع نشده و قرار است در جلسه بعد به موضوعات ورود پیدا کنند.سیاهکلی در پاسخ به این سوال که آیا اساسا چنین ایده‌ای به صورت غیررسمی بین اعضا مطرح شده و اصلا چنین ایده‌‌ای وجود دارد؟ تنها به یک پاسخ بسنده کرد و گفت: «نشنیده‌ام.»لازم به ذکر است دومین جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت امروز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار خواهد شد و نمایندگان درباره کلیات آن تصمیم‌گیری کرده و آیین نامه کمیسیون را مشخص خواهند کرد. همچنین پخش زنده دومین جلسه کمیسیون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.یکی از نکات قابل توجه جلسه اول، اذعان برخی نمایندگان درباره عدم اطلاع از این موضوع بود که پیش‌نویس آماده شده دقیقا نظر چه کسی است و این پیش نویس نیز در اختیار اعضا قرار نگرفته است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.