۰

به‌عنوان وزیر جمهوری اسلامی، باید خطوط قرمز را رعایت کنم

بازدید 1226

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتقاداتی که در مدت اخیر نسبت به حضور کمرنگ وی در شبکه های اجتماعی مطرح می شود گفت: من از پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنم، اما وزیر جمهوری اسلامی ایران هستم و باید خط قرمزها را رعایت کنم.زارع پور در حاشیه بازدید از کنفرانس «ظرفیت شبکه ملی اطلاعات، ‌توسعه پایدار زیرساخت‌ها» در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره احتمال فیلترینگ شبکه های اجتماعی خارجی گفت: «تصمیم‌گیری درباره فیلتر شدن و نشدن پلتفرم‌ها هم یک کارگروه دارد و ما یک عضو از این کارگروه هستیم و تصمیم‌گیری با ما نیست.

وی افزود: البته نگاه دولت سیزدهم این است که از این پلتفرم‌ها و ظرفیت‌هایی که فناوری برای بهتر شدن زندگی مردم فراهم کرده، حداکثر استفاده را بکنیم و به هیچ‌وجه نگاهمان مسدودسازی نیست، اما این فضا باید قانونمند شود، زیرا تمام زندگی مردم از آموزش و اقتصاد و اشتغال در این فضا شکل گرفته و حتما و قطعا باید این فضا شفاف و نظام‌مند شود و حقوق مردم حفظ شود.

زارع‌پور با اشاره به توسعه پلتفرم‌های بومی و حضور آن در کشورهای دیگر بیان کرد: ما همین حالا هم ظرفیت‌های خوبی و پلتفرم‌های بومی داریم که اغلب مردم از آنها استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد که ما توان و ظرفیتش را داریم. درحالی که در کشورهای همسایه و حتی اتحادیه اروپا گرفتارند که با پلتفرم‌های بین‌المللی که قواعد حاکمیتی کشورها را رعایت نمی‌کنند، چه برخوردی کنند و اکنون وارد فاز رگولیشن شدند و جریمه وضع می‌کنند و تازه به این فکر افتادند که پلتفرم‌های بومی داشته باشند.

وی ادامه داد: ما در ایران اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم ظرفیت‌هایمان‌ را در اختیار کشورهای دوست و همسایه قرار دهیم که مورد استقبال هم واقع شده، اما یک مسیر کوتاه‌مدت نیست و نیاز به مذاکره و پیگیری دارید و زیرساخت‌های حقوقی‌اش باید در آن کشورها فراهم شود، اما این امید هست که پلتفرم‌های ایرانی در منطقه فعال شود.

وی پیشتر نیز از مردم دعوت کرده بود تا مشکلات خود را برای وی پیامک کنند. زارع پور همچنین در بخش های دیگری از سخنرانی های پیشین خود اظهار کرده بود که: «اتفاقا اهل فضای مجازی بوده و همیشه هم آنلاین هستم. اما «قرار نیست من بنشینم کامنت بخوانم و کامنت جواب دهم».

زارع پور: در کشورهای همسایه و حتی اتحادیه اروپا گرفتارند که با پلتفرم‌های بین‌المللی که قواعد حاکمیتی کشورها را رعایت نمی‌کنند، چه برخوردی کنند و اکنون وارد فاز رگولیشن شدند و جریمه وضع می‌کنند و تازه به این فکر افتادند که پلتفرم‌های بومی داشته باشند. ما در ایران اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم ظرفیت‌هایمان‌ را در اختیار کشورهای دوست و همسایه قرار دهیم که مورد استقبال هم واقع شده، اما یک مسیر کوتاه‌مدت نیست و نیاز به مذاکره و پیگیری دارید و زیرساخت‌های حقوقی‌اش باید در آن کشورها فراهم شود، اما این امید هست که پلتفرم‌های ایرانی در منطقه فعال شود.

زارع پور درباره علت فعالیت نداشتن در پلتفرم‌های فیلتر شده نیز گفته بود: «قانون جمهوری اسلامی یک سری از پلتفرم‎ها را ممنوع اعلام کرده؛ این‌ها‎ خط قرمز من هستند و هیچگاه در آن‌ها حضور پیدا نمی‎کنم». وی افزود: «هروقت برای همه مردم در دسترس قرار گرفت و همه مردم توانستند از آن‎ها استفاده کنند من هم استفاده می‌کنم».

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.