۰

دبیر کمیسیون طرح صیانت: صحن علنی اجرای آزمایشی طرح را برای سه؛ پنج یا هفت سال مشخص می‌کند

بازدید 1266

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی موسوم به صیانت با بیان اینکه نمایندگان برای عضویت در این کمیسیون ریسک نکردند گفت برخی از نمایندگان حاضرند ناسزا بشنوند اما وظیفه نمایندگی‌شان را درست انجام دهند. به گفته وی پس از پایان بررسی‌های طرح صیانت توسط کمیسیون ویژه، صحن علنی روی زمان اجرای آزمایشی آن برای سه، پنج یا هفت سال تصمیم خواهد گرفت.

«​مهرداد ویس کرمی» در گفتگو با سایت خبری جماران ضمن تاکید بر شفاف‌سازی درباره طرح صیانت، گفت:

«زمانی که به صورت شفاف به مردم درباره این طرح توضیح داده شود باب شایعات بسته می‌شود. همواره در دفاع از شفافیت براین باورم که راوی مجلس باید خودش باشد و اجازه ندهیم که شایعات بین مجلس و مردم واسطه شون. لازمه آن نیز شفافیتی است که امیدوار هستیم طرح آن به صحن مجلس بیاید و تصویب شود تا این دغدغه‌ها رفع شوند.»

به گفته وی زمانی که کمیسیون طرح صیانت را مورد بررسی قرار داد، صحن علنی روی زمان اجرای آزمایشی آن برای سه، پنج یا هفت سال تصمیم می‌گیرد.عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه فشارهایی برای عضویت در کمیسیون مشترک طرح صیانت مطرح بود اظهار داشت نمایندگان، در این مواقع ریسک نمی‌کنند تا خودشان را در معرض نقد عمومی قرار دهند:

کمیسیون ما (آموزش) هم، برای عضویت در کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، داوطلب نداشت و تازه منت هم سر کمیسیون گذاشتم و گفتم اگر کسی نمی‌رود، من هستم. ک سری از نمایندگان، خوبی‌های مجلس را دوست دارند و یک عده هم هستند که حاضرند بخاطر جامعه شان، فحش و ناسزا بشنوند اما وظیفه نمایندگی‌شان را به درستی انجام دهند که نزد خداوند و وجدان خودشان و عقلای جامعه، کارشان را درست انجام داده باشند که ما از این زاویه وارد این کمیسیون شدیم وگرنه نان و آبی در آن نیست ولی برای شفافیت تلاش می کنیم.»

آن طور که ویس کرمی می‌گوید، اگر طرح شفافیت رای بیاورد کمیسیون طرح صیانت علنی خواهد شد و به صورت مستقیم و از طریق رادیو، می‌توان جلسات کمیسیون را دنبال کرد: «کمیسیون‌ها الان ضبط می‌شوند اما هنوز انتشار پیدا نمی‌کنند که همه این‌ها باید شفاف‌سازی شود و هرکسی که مرد این میدان نیست نباید به مجلس بیاید.»

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.