۰

چین هرگونه سرمایه‌گذاری در استخراج رمزارز را ممنوع کرد

بازدید 1107

جنگ چین با رمزارزها وارد مرحله‌ای تازه‌ای شده و این کشور قصد دارد تا ممنوعیت گسترده‌تری را پیش روی استخراج رمزارزها قرار دهد.رویترز با انتشار گزارشی اعلام کرد که چین اخیرا استخراج رمزارز را به پیشنویس «فهرست منفی» خود اضافه کرده که بر اساس آن، هرگونه سرمایه‌گذاری در صنعت استخراج رمزارز چه از سوی چینی‌ها و چه سرمایه‌گذاران خارجی، محدود و ممنوع خواهد بود.طبق این رویکرد، سرمایه‌گذاران در حوزه رمزارز برای فعالیت خود نیازمند مجوز از سوی دولت چین هستند که با توجه به رویکرد منفی و مخالفت چینی‌ها با این صنعت، اعطای چنین مجوزی دور از ذهن خواهد بود.

وب‌سایت Bitcoin. om در خصوص نوشت که کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین تا تاریخ ۱۴ اکتبر در خصوص این لیست، درخواست اظهارنظر عمومی‌خواهد کرد. اما با توجه به رویکرد چینی‌ها در قبال رمزارزها، بعید به نظر می‌رسد که این مسئله تاثیری در تصمیم دولت چین داشته باشد.

چین هرگونه معامله در حوزه رمزارز را غیرقانونی می‌داند و ادعا می‌کند که رمزارزها منجر به افزایش پولشویی و سایر جرائم مالی می‌شوند. البته این شرکت، اخیرا تست رمزارز اختصاصی خود را آغاز کرده است. اما به اعتقاد برخی تحلیلگران، چین به دنبال ارز ثابتی است که بتواند به طور مستقیم آن را کنترل کرد.اقدام اخیر دولت چین می‌تواند ضربه بزرگی به رمزارز در در این کشور باشد و عملا آن را از مدار خارج کند. از ماه سپتامبر و آغاز تلاش‌های چین بر سرکوب رمزارزها، قیمت بیت کوین با رشدی ۳۰ درصدی همراه شد و حال این تصمیم می‌تواند باری دیگر، باعث افزایش قیمت رمزارزها در جهان شود.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.