۰

مدیران زرین پال به اتهام تشویش اذهان عمومی بازداشت شدند

بازدید 1192

رییس هیات مدیره انجمن فین‌تک در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد برادران امیری امروز بازداشت شده‌اند. علت این بازداشت هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما به نظر می‌رسد حضور این دو برادر روز شنبه صبح در جلوی بانک مرکزی و خواسته‌شان مبنی بر دیدار با معاون فنی بانک مرکزی دلیل این موضوع بوده است.«مهدی شریعتمدار» دمی‌گوید: «علی امیری دیروز مانند همیشه به بانک مرکزی رفت تا برای دیدار با آقای مهران محرمیان درخواست جلسه کند. حراست دلیل حضور را پرسیده و نهایتا برای امروز ساعت ۱۴ جلسه‌ای هماهنگ شده. اما امروز برادران امیری به جرم تشویش اذهان عمومی بازداشت شدند.» برخی می‌گوید این بازداشت توسط پلیس فتا صورت گرفته و برخی شنیده‌ها نیز حکایت از این دارد دادسرای ناحیه ۳۳ این دو برادر را بازداشت کرده است.

شریعتمدار به دیجیاتو می‌گوید که هیچ تجمعی از سوی شرکت‌های فین‌تکی در کار نبوده است و این موضوع را عجیب می‌خواند: «اولا هیچ تجمعی در کار نبوده. دوماً اگر انجمن فین‌تک بخواهد تجمعی داشته باشد از مسیر قانونی پیش می‌رود و نامه نگاری می‌کند. صرفا ۲ شرکت دیروز رفته‌اند بانک مرکزی درخواست جلسه کرده‌اند! اتفاقی که افتاده بسیار عجیب است.»

از دلایلی که برادران امیری به بانک مرکزی رفته بودند می‌توان به موضوع اجباری شدن ای‌نماد اشاره کرد که این دو کارآفرین از منتقدین سرسخت این طرح بودند و شکایتی را نیز با همکاری چند شرکت فین‌تکی دیگر نسبت به این موضوع به دیوان عدالت اداری داشتند.برادران امیری در تمام سالهای فعالیت خود بارها و بارها از سوی دادسراهای سراسر کشور احضار شدند و این موضوع را تهدیدی برای کار آفرینان در کشور اعلام می‌کردند. چندی پیش بود که مصطفی امیری به یک سال حبس تعزیری از دادگاه کیفری همدان محکوم شده بود. پیش آمدن این چالش‌ها برای کارآفرینان در کشور طی روزهای گذشته چندین بار رخ داده و دیگر افرادی نظیر «محمد جواد شکوری مقدم» و «شاهین طبری» نیز طی روزهای اخیر به دادسرا احضار شدند و جریمه شدند. کارشناسان بر این باورند که این موضوع می‌تواند باعث دلسردی کارآفرینان و حتی مهاجرت آنها از کشور بشود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.