۰

حذف آپارات و فیلیمو از پلی استور به دلیل تحریم گوگل بود

بازدید 1329

گوگل، اپلیکیشن‌های فیلیمو و آپارات را از بستر گوگل پلی حذف کرد. روابط عمومی شرکت صبا ایده خبر می‌دهد که این موضوع از طریق مراجع حقوقی در حال پیگیری است. به گفته صبا ایده، اپ‌های آپارات و فیلیمو ۱۰ روز پیش ایمیلی مبنی‌ بر عدم امکان استفاده از گوگل پلی به دلیل بند ۱۶.۵ (قوانین مربوط به تحریم) قوانین توسعه دهندگان مواجه شدند که در آن اعلام شد گوگل مجبور است اپ‌های آپارات و فیلیمو را به دلیل شرایط تحریم از گوگل پلی حذف نماید.

ماجرای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپل و گوگل از سال ۹۶ آغاز شد. از همان زمان کاربران سیستم عامل اپل تا امروز با چالش جدی برای نصب اپ‌های ایرانی مواجه هستند اما گوگل برای دوره‌ای در همان سال اقدام به حذف اپ‌های ایرانی کرد ولی پس از دوره‌ای نسبتا کوتاه، شرایط به حالت عادی برگشت. با این حال، به نظر می‌رسد سخت‌گیری‌های گوگل برای کسب‌وکارها و کاربران ایرانی از سر گرفته شده و مشخص نیست دامنه حذف اپلیکیشن‌های ایرانی تا کجا ادامه خواهد داشت.

این موضوع در حالی است که سال گذشت فیلیمو با ارائه تلویکا شعبه اروپایی خود را تاسیس کرد و تلویکا به دلیل ارائه بین‌المللی به قوانین کپی‌رایت و دیگر قوانین گوگل‌پلی پایبندتر بود. تلویکا، اپلیکیشن بین‌المللی فیلیمو هم که پیش از این با ارائه درگاه پرداخت‌های بین‌المللی کار خود را آغاز کرده بود، همچنان در گوگل‌پلی در دسترس است.

البته چندی پیش هم اعلام شد که گوگل پلی قصد دارد به زودی تغییراتی در رتبه‌بندی اپلیکیشن‌های اندرویدی در فروشگاه خود ایجاد کند. با این تغییر، تعداد ستاره‌ها براساس کشور، نوع دستگاه و سیستم عامل آن مشخص می‌شود تا اطلاعات بهتر و دقیق‌تری در اختیار کاربران قرار بگیرد. حالا باید دید آیا این موضوع هم نقشی در حذف فیلیمو و آپارات داشته یا خیر.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.