۰

کارزار مخالفت با طرح صیانت مجلس در آستانه نیم میلیونی شدن قرار گرفت

بازدید 1094

هم‌زمان با رای نمایندگان مجلس به بررسی طرح صیانت ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی، تعداد امضاکنندگان کارزار مخالفت با این طرح نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر رسیده است که رقم بسیار قابل توجهی است.در حالی که نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز به بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی رای دادند، تعداد امضاهای کارزار اینترنتی مخالفت با طرح مجلس در کمتر از یک ماه به ۴۹۹ هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است. تعداد افرادی که این کارزار را امضا کرده‌اند از آرای برخی از نمایندگان که به مجلس شورای اسلامی راه یافتند بیشتر است.

این موضوع نشان می‌دهد اکثریت مردم با تصویب چنین طرحی مخالف هستند. همچنین پیش از این کارشناسان بسیاری در گفتگو با دیجیاتو، با طرح مجلس مخالفت کرده و به آسیب‌های آن اشاره کرده بودند.

کارزار «مخالفت با طرح‌های محدودکننده اینترنت بین‌المللی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی» از ۱۵ تیرماه آغاز شده است و فعالان فضای مجازی از رئیس مجلس خواسته‌اند با توجه به اشکلات زیاد این طرح، جلوی تصویب آن گرفته شود تا به کسب‌وکارها آسیب وارد نشود.

در بخش دیگری از نامه تاکید شده که در این شرایط اقتصادی، نباید مردم را از موهبت‌های فناوری‌های نوین محروم کرد و با اشاره به تجربیات مسدودسازی پلتفرم‌های گوناگون در دوران گذشته خواسته شده که که برای کسب و کارهای خرد و کلان و به طور کلی تمام مردم ایران مشکل جدیدی ایجاد نشود.کسب‌وکارهای آنلاین نیز در کنار مردم به مخالفت با این طرح پرداخته و برخی همانند زرین‌پال، سایر کسب‌وکارها را به مشارکت در این کارزار تشویق کردند.

لازم به ذکر است در بخشی از اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده که مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند، ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.