۰

بررسی مجدد طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس

بازدید 1131

تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار این هفته جلسه علنی قرار دارد.نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از دو هفته تعطیلی و حضور در حوزه های انتخابیه، این هفته روزهای یکشنبه و دوشنبه در مجلس حضور می‌یابند و طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مجددا در دستور کار این مجلس قرار گرفته است.این طرح در حالی دوباره توسط مجلس بررسی می‌شود که جزییات ان طی هفته‌های اخیر بارها مورد انتقاد کاربران و کارشناسان در فضای مجازی قرار گرفته و البته یک بار نیز توسط رییس مجلس از دستور کار نیز خارج شده است.

این طرح در صورت تصویب تغییرات بنیاندینی در نحوه فعالیت پیام‌رسان‌ها، کاربران، نظارت بر اینترنت و پهنای باند ایجاد خواهد کرد. بر اساس این طرح عرضه وارایه خدمات پیام رسان‌های اجتماعی داخلی و خارجی در کشور مستلزم ثبت در پنجره واحد و رعایت قوانین کشور است. همچنین پیام‌رسان‌ها باید از هیت جدیدی تحت عنوان ساماندهی و نظارت مجوز دریافت کنند.بر اساس این قانون تا دوماه پس از تصویب این قانون تمام پیام رسان‌ها باید خود را با این شرایط تطبیق دهند وگرنه وزارت ارتباطات باید نسبت به مسدود سازی آن‌ها اقدام کند.

بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه‌ پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان‌یافته در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر و لایحه نحوه واگذاری اموال، تأسیسات، ماشین‌آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب و ادامه رسیدگی به طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی هم در دستور کار این هفته نمایندگان قرار دارد.طرح تغییر ساعت رسمی کشور و لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر از دیگر مواردی است که در دستور کار این هفته نمایندگان قرار دارد.

همچنین بررسی طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، طرح مدیریت تعارض منافع، لایحه تأسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه مقاوله نامه بازرسی کار (۱۹۴۷)(۱۳۲۶)، لایحه تصویب مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی (۱۹۸۱) (۱۳۶۰) و پروتکل ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی، لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت‌های ساحلی خزر، طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار، طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی و طرح حمایت از مالکیت صنعتی نیز در دستورکار هفته جاری مجلس است.

نمایندگان این هفته همچنین تقاضای بررسی دو فوریت طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین خواری را بررسی خواهند کرد.

سوال «سیدمجتبی محفوظی» نماینده آبادان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سوال «عباس مقتدایی» نماینده اصفهان و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در دستور صحن علنی مجلس است.

همچنین گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق‌های نامتعارف در دستگاه‌های اجرایی، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی مغایرت‌های قانونی در نحوه انتخاب و انتصاب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی هم در دستور کار این هفته نمایندگان در جلسه علنی قرار دارد.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی وضعیت صنعت استخراج رمزارزهای جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور و گزارش کمیسیون انرژی درمورد استنکاف ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه کشور از اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی هم این هفته در جلسه علنی بررسی خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی علاوه بر بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۹۱، رییس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی را با پیشنهاد هیات‌رئیسه پارلمان انتخاب کرده و به بررسی گزارش کمیسیون انرژی درمورد خاموشی‌های اخیر و مانع زدایی از صنعت برق کشور خواهند پرداخت.

همچنین قرار است «سیداحسان قاضی زاده هاشمی» عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در کمیسیون تبلیغات از اقدامات این شورا برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گزارشی ارائه کند.

تعدادی از نمایندگان منتخب میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی هم این هفته مراسم تحلیف خواهند داشت.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.