۰

بهترین تبلت های خرداد ماه در بازار ایران

بازدید 1460

برای خرید تبلت مناسب، نیازی نیست که حتما هزینه زیادی پرداخت کنید. در راهنمای خرید پیش‌رو، بهترین تبلت های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.حدود ۱۰ سال پیش که تقاضا برای تبلت‌ها بسیار زیاد بود، کارشناسان فناوری اعتقاد داشتند که کامپیوترهای شخصی (لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی) به‌پایان راهشان رسیدند و تبلت‌ها جایگزینشان خواهند شد. برای مدتی هم این موضوع صحت داشت و بازار کامپیوترهای شخصی روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شد؛ اما ازآنجایی‌که نمایشگر گوشی‌های موبایل به‌مرور بزرگ‌تر شد و تبلت‌ها هم نتوانستند به‌اندازه‌ی کامپیوترهای شخصی کاربردی شوند، تقاضا برای تبلت‌ها خیلی کم شد؛ به‌طوری‌که حالا فقط تعداد انگشت‌شماری تولیدکننده‌ی تبلت در دنیا وجود دارد؛ البته هنوز هم دلایل زیادی برای خرید تبلت وجود دارد؛ تبلت‌ها نمایشگر بزرگ‌تری از گوشی‌ها دارند و از نظر سادگی و راحتی کار، از لپ‌تاپ‌ها بهترند. برای گیمرهای موبایل یا طراحان و گرافیست‌ها، تبلت همچنان می‌تواند گزینه‌ی بهتری در مقایسه با گوشی یا لپ‌تاپ باشد.

طبق آمار منتشرشده از سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ میلادی، نزدیک به ۶۰ درصد از سهم بازار تبلت در اختیار برند اپل قرار دارد. تعجبی هم ندارد؛ چراکه اپل جزو معدود شرکت‌هایی است که همچنان به‌صورت جدی به تولید تبلت می‌پردازد و اتفاقا بهترین تبلت‌های بازار را هم ارائه می‌دهد؛ البته درست مثل دیگر محصولات اپل، برای خرید تبلت‌های آیپد هم باید هزینه‌ی زیادی بپردازید؛ ولی بدین معنی نیست که به‌جز آیپد هیچ تبلت دیگری ارزش خرید ندارد.

در ادامه، بهترین تبلت های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم تا بتوانید با توجه به بودجه‌ی خود، مناسب‌ترین مدل را تهیه کنید.

توجه داشته باشید که با تمام علاقه‌مان به سیستم‌عامل محبوب و کارآمد ویندوز، کماکان این سیستم‌عامل دوست‌داشتنی بدون کیبورد و ماوس، با اتکا به تعامل لمسی، نمی‌تواند تجربه‌ی ایده‌آلی برایتان رقم بزند، از همین‌رو در شرایط کنونی و تا زمان انتشار به‌روزرسانی موردانتظار Sun Valley برای ویندوز، در راهنمای خرید تبلت، از پیشنهاد دادن تبلت‌های ویندوزی چشم‌پوشی می‌کنیم.

بهترین تبلت تا ۳ میلیون تومان

هواوی میت پد T8

 

 

در بازه‌ی قیمتی کمتر از سه میلیون تومان، اکثر تبلت‌های بازار از نمایشگرهای بی‌کیفیت با پنل TFT و سخت‌افزار فوق‌العاده ضعیف استفاده می‌کنند؛ اما میت پد T8 هواوی جزو تنها مدل‌هایی است که از نمایشگر IPS بهره می‌برد و همین موضوع آن را یک سر و گردن بهتر از رقبایی مثل گلکسی تب A سامسونگ می‌کند. به‌علاوه، میت پد T8 نسخه‌ی به‌روزتری از سیستم‌عامل اندروید را در بطن خود داشته و بدنه‌ای سبک‌تر و باریک‌تر از گلکسی تب سامسونگ دارد. تنها ایراد میت پد را می‌توانیم نبود سرویس‌های گوگل بدانیم؛ اما با توجه به اینکه بیشترین استفاده از تبلتی در این بازه قیمتی، گشت‌وگذار در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی یا شرکت در کلاس‌های درس آنلاین خواهد بود، مشکلی جدی بابت نبود سرویس‌های گوگل نخواهید داشت.


بهترین تبلت تا ۴ میلیون تومان

لنوو اسمارت تب M10

 

 

 

اسمارت تب M10 لنوو تقریبا دو سال از عمرش می‌گذرد، ولی اگر می‌خواهید حدود چهار میلیون تومان هزینه کنید؛ بهترین انتخابتان خواهد بود. این تبلت نمایشگری بزرگ و ۱۰٫۱ اینچی با فناوری IPS و دقت Full HD در کنار دو بلندگوی استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس دارد و تبلت خوبی برای گشت‌وگذار در اینترنت و تماشای فیلم یا سریال محسوب می‌شود. پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسمارت تب M10 هم با اینکه نمی‌تواند بازی‌های سنگین را اجرا کند، ولی مشکلی در استفاده‌های روزمره یا بازی‌های سبک اندرویدی نخواهد داشت. شاید بتوانیم تنها ایراد این تبلت را نسخه‌ی قدیمی اندروید آن بدانیم که ممکن است در آینده برای نصب اپلیکیشن‌های جدید کمی دردسرساز شود.


بهترین تبلت تا ۵ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی تب A7 مدل ۱۰٫۴ اینچ

به بازه‌ای می‌رسیم که دیگر می‌توانیم سراغ تبلت‌های میان‌رده و به‌روز برویم. گلکسی تب A7 سامسونگ، تبلتی جذاب با قیمتی کمتر از پنج میلیون تومان است که نمایشگری بزرگ و باکیفیت با رزولوشن ۱۲۰۰×۲۰۰۰ پیکسل را در کنار چهار بلندگو و تراشه‌ای کارآمد ارائه می‌دهد. به‌علاوه از اندروید ۱۰ با رابط کاربری جذاب سامسونگ One UI استفاده می‌کند. به تمام این‌ها باتری ۷۰۷۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع را هم اضافه کنید. گلکسی تب A7 سامسونگ دستگاهی عالی با قیمتی مناسب برای پخش انواع محتوای چندرسانه‌ای به‌حساب می‌آید.


بهترین تبلت تا ۶ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی تب A 8.0 مدل ۲۰۱۹ با قلم S Pen

یکی از اصلی‌ترین بازارهای هدف تبلت‌ها، طراحان دیجیتال هستند؛ البته این دسته از افراد معمولا به سراغ برندهای حرفه‌ای مثل وکوم می‌روند، ولی به‌هرحال تبلت‌های مجهز به قلم هم، طرفداران خاص خودشان را دارند. گلکسی تب A 8.0 سامسونگ، تبلتی باریک، سبک و کوچک است که همیشه می‌توانید آن را همراهتان داشته باشید و از قلم S Pen -اش استفاده کنید؛ همان قلمی که در گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی نوت وجود دارد. به جز بحث قلم، از بارزترین ویژگی‌های تبلت گلکسی تب A 8.0 می‌توانیم به نمایشگر ۸ اینچی Full HD، تراشه‌ی هشت هسته‌ای کارآمد و پشتیبانی از سیم‌کارت اشاره کنیم.


بهترین تبلت تا ۸ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی تب S6 لایت

اگر بخواهید حدود ۸ میلیون تومان هزینه کنید، می‌توانید به سراغ یکی از تبلت‌های جذاب سری S سامسونگ بروید: میان‌رده گلکسی تب S6 لایت. تبلتی باریک، سبک و کم‌وبیش همه‌فن‌حریف که تقریبا در هیچ بخشی ناامیدتان نخواهد کرد؛ از نمایشگر عریض با رزولوشن بالا گرفته، تا تراشه‌ی ۱۰ نانومتری با قدرت کافی برای اجرای اکثر بازی‌های اندرویدی، ۴ گیگابایت رم، دوربین رضایت‌بخش، بلندگوهای استریو، باتری حجیم با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و همچنین پشتیبانی از سیم‌کارت‌های ۴G. تبلت گلکسی تب S6 لایت از S Pen هم پشتیبانی می‌کند.


بهترین تبلت تا ۱۰ میلیون تومان

اپل آیپد ۱۰٫۲ اینچ مدل ۲۰۲۰ (آیپد نسل هشتم)

قانونی ساده هنگام خرید تبلت وجود دارد: «اگر می‌توانید هزینه یک آیپد را بپردازید، ترجیحا سراغ هیچ تبلت دیگری نروید!» همان‌طور که در ابتدا گفتیم نزدیک به ۶۰ درصد از بازار تبلت‌ها در اختیار اپل قرار دارد. این موضوع بی‌دلیل نیست؛ تبلت‌های آیپد همیشه یک سر و گردن بالاتر از محصولات برندهای دیگر قرار دارند. درست است که در دنیای گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند با آیفون‌های اپل رقابت کنند، ولی در دنیای تبلت‌ها، اپل اختلاف زیادی با رقبای اندرویدی خود دارد. اگر بخواهید تا سقف ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید، می‌توانید مدل ۳۲ گیگابایتی آیپد نسل هشتم (آیپد ۱۰٫۲ اینچ ۲۰۲۰) را تهیه کنید که از همه نظر (نمایشگر، تراشه، نرم‌افزاری و…) تبلتی کامل به‌حساب می‌آید. در نظر داشته باشید که این تبلت از نسل اول قلم اپل هم پشتیبانی می‌کند، ولی باید آن را جداگانه تهیه کنید.


بهترین تبلت تا ۱۵ میلیون تومان

اپل آیپد ایر ۲۰۲۰

اگر بودجه‌تان را به بازه ۱۵ میلیون تومان برسانید، می‌توانید جدیدترین نسل از آیپد ایر را بخرید که برتری‌های زیادی در مقایسه با آیپد نسل هشتم دارد. آیپد ایر ۲۰۲۰ از طراحی جدید آیپدها استفاده می‌کند؛ یعنی نه‌تنها کوچک‌تر، باریک‌تر و سبک‌تر از آیپد نسل هشتم است، بلکه به لطف لبه‌های باریک، نمایشگر بزرگ‌تری هم دارد. به‌علاوه، آیپد ایر ۲۰۲۰ از تراشه A14 Bionic بهره می‌برد که قدرت فوق‌العاده زیادی دارد. درنهایت می‌توانیم به دوربین‌های بهتر، بلندگوهای باکیفیت‌تر، باتری قدرتمندتر و پشتیبانی از نسل دوم قلم اپل Pencil اشاره کنیم.

انتخاب جایگزین: سامسونگ گلکسی تب S7

با وجود اینکه ما آیپد ایر ۲۰۲۰ را در بازه قیمتی ۱۵ میلیون تومان پیشنهاد می‌کنیم، ولی اگر به اکوسیستم اپل علاقه‌ای ندارید یا به هر دلیلی، اندروید را ترجیح می‌دهید، تبلت سامسونگ گلکسی تب S7 را تهیه کنید. گلکسی تب S7 تجربه‌ی کاری کاملی از اندروید را روی نمایشگر ۱۱ اینچ و ۱۲۰ هرتز با دقت ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل ارائه می‌دهد. تبلت پرچم‌دار سامسونگ به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس مجهز شده است تا بتوانید با خیال راحت همه بازی‌های سنگین اندروید را به روان‌ترین شکل ممکن اجرا کنید. گلکسی تب S7 دو دوربین واید و اولتراواید را در پشت خود دارد، از دیگر امکانات جذاب آن می‌توانیم به چهار بلندگو، باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ وات و حسگر تشخیص اثرانگشت روی لبه‌ی کناری اشاره کنیم.


بهترین تبلت تا ۲۵ میلیون تومان

اپل آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۰

 

 

 

 

سری آیپد پرو تبلت‌های پرچم‌دار اپل محسوب می‌شوند که در دو مدل ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچ عرضه می‌شوند. اگر بخواهید بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان هزینه کنید، می‌توانید آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۰ را تهیه کنید؛ البته در نظر داشته باشید که با این بازه قیمتی فقط می‌توانید مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی آیپد پرو ۱۱ اینچی Wi-Fi را بخرید و اگر بخواهید مدل سیم‌کارت خور با ظرفیت بیشتر را بخرید باید بودجه‌ی خود را تا چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان افزایش دهید. آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۰ جزو معدود محصولات اپل به‌حساب می‌آید که نمایشگر ۱۲۰ هرتز دارد. به‌علاوه دو دوربین در پشت برای عکاسی معمولی و اولتراواید دارد، قابلیت Face ID برای تشخیص چهره را ارائه می‌دهد و به چهار بلندگو برای تولید صدایی فراگیر مجهز شده است.

انتخاب جایگزین: سامسونگ گلکسی تب S7 پلاس

با اینکه به‌شدت توصیه می‌کنیم در بازه قیمتی ۲۵ میلیون تومان، آیپد پرو ۱۱ اینچ را تهیه کنید؛ ولی اگر به هر دلیلی به اکوسیستم اندروید علاقه دارید می‌توانید، برترین تبلت اندرویدی حال حاضر یعنی گلکسی تب S7 پلاس سامسونگ را بخرید. گلکسی S7 پلاس سامسونگ برترین تبلت اندرویدی جهان و جزو معدود تبلت‌های دنیا با نمایشگر اولد است. کره‌ای‌ها تبلت پرچم‌دارشان را به تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ پلاس در کنار ۸ گیگابایت رم، باتری حجیم ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی و حسگر تشخیص اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز کرده‌اند.


بهترین تبلت بیش از ۲۵ میلیون تومان

اپل آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ ۲۰۲۰

اگر بحث «قیمت» را به‌طورکلی حذف کنیم، انتخاب‌های زیاد و عجیب‌وغریبی خواهید داشت. برای مثال می‌توانید تبلت‌های ویندوزی سرفیس پرو ۷ مایکروسافت را تهیه کنید؛ اما سیستم عامل ویندوز در شکل کنونی‌اش برای کار با کیبورد و ماوس طراحی شده است و اگر بخواهیم سرفیس پرو ۷ را به‌عنوان یک «تبلت» برای استفاده لمسی و بدون کیبوردش معرفی کنیم، کارایی بهینه‌ای ندارد. در طرف دیگر می‌توانید نسل جدید آیپد پرو ۲۰۲۱ را با تراشه M1 در بازار ایران پیدا کنید؛ ولی ازآنجایی‌که این تبلت‌ها به‌تازگی وارد بازار ایران شده‌اند، قیمت فوق‌العاده زیاد و غیرمعقولی دارند و باید چند ماهی صبر کنید تا ازنظر قیمت به تعادل برسند.

با صرف‌نظر از گزینه‌های غیرمعقول، بدون درنظرگرفتن قیمت، بهترین یا به عبارتی معقول‌ترین تبلتی که می‌توانید در بازار ایران تهیه کنید، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی ۲۰۲۰ است. اگر آیپد پرو ۲۰۲۰ با تراشه M1 را در نظر نگیریم، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ ۲۰۲۰ کامل‌ترین تجربه از اکوسیستم اپل را در قالب یک تبلت ارائه می‌دهد. این تبلت نمایشگری بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر در مقایسه با آیپد پرو ۱۱ اینچ دارد و به باتری حجیم‌تری مجهز شده است؛ البته سایر امکانات آیپد پرو ۱۲٫۹ با آیپد پرو ۱۱ اینچ تفاوتی ندارد؛ تراشه فوق‌العاده قدرتمند A12Z Bionic با پردازنده هشت هسته‌ای، دو دوربین به‌علاوه ماژول تشخیص عمق سه‌بعدی LiDAR، چهار بلندگو و احراز هویت با سیستم تشخیص چهره Face ID از جمله‌ی امکانات دیگر آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی هستند،

 


پرسش‌های متداول

بهترین تبلت اپل کدام است؟

بهترین تبلت اپل آیپد پرو ۲۰۲۱ با تراشه M1 است. این تبلت از نمایشگر اعجاب‌آور مینی LED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از دالبی ویژن و همچنین تراشه بی‌نهایت قدرتمند M1 بهره می‌برد.

بهترین تبلت سامسونگ کدام است؟

بهترین تبلت سامسونگ در حال حاضر گلکسی تب S7 پلاس با تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ پلاس است. این تبلت جزو تنها تبلت‌های دنیا محسوب می‌شود که به نمایشگر اولد مجهز شده است.

بهترین هواوی کدام است؟

بهترین تبلت هواوی در حال حاضر میت پد پرو ۵G است که البته وارد بازار ایران نشده است. این تبلت از نمایشگری ۱۰٫۸ اینچی با رزولوشن WQXGA و تراشه Kirin 990 5G با پردازنده ۸ هسته‌ای بهره می‌برد.

بهترین تبلت برای بازی کدام است؟

بهترین تبلت برای بازی را سری آیپد پرو می‌دانیم. این تبلت‌ها به لطف نمایشگر بزرگ و باکیفیت، تراشه فوق‌العاده قدرتمند و بازی‌های فراوان در فروشگاه اپل، بهترین تبلت برای بازی محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.