۰

بیل گیتس با دسترسی کشورهای در حال توسعه به فرمول واکسن کرونا مخالف است

بازدید 1356

بیل گیتس در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد که فرمول واکسن کرونا نباید در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار بگیرد. اظهارنظر وی موج عظیمی از انتقادات را به همراه داشته است.بیل گیتس چند سال قبل در مورد آمادگی جهانی در مقابل بیماری همه‌گیر صحبت کرده بود و در سال ۲۰۱۵ نیز در سخنرانی معروف خود در مورد تلفات بالقوه و سرسام‌آور یک بیماری همه‌گیر در جهان هشدار داده بود. اکنون در حالی که تولید واکسن‌های کووید-۱۹ در حال گسترش هستند، وی مخالف دسترسی کشورهای در حال توسعه به فرمول واکسن کرونا است. واکنش وی به این موضوع مورد انتقاد قرار گرفته است.

گفته می‌شود بیل گیتس برای پایان دادن به همه‌گیری، مخالف به اشتراک گذاشتن فرمول واکسن با کشورهای در حال توسعه است. وی ظاهرا اعلام کرده که فرمول‌ واکسن کرونا نباید با کشورهای در حال توسعه به اشتراک گذاشته شود. همین رویکرد مورد انتقاد قرار گرفته است.

در مصاحبه‌ای از بیل گیتس سوال شده بود که آیا به اشتراک گذاشتن دستورالعمل و فرمول واکسن‌ به تغییر قانون مالکیت معنوی کمک می‌کند؟ پاسخ گیتس به این سوال منفی بود که می‌تواند به این معنا باشد که وی به قانون مالکیت معنوی واکسن کرونا توجه نشان می‌دهد و موافق مطرح کردن فرمول‌های واکسن با کشورهای در حال توسعه نیست.

با این وجود در ادامه از گیتس درباره دلیل پاسخ منفی به این سوال پرسیده می‌شود که گیتس در پاسخ پیچیدگی تولید واکسن‌های ایمن را عنوان می‌کند. بیل گیتس به این سوال بدین شکل پاسخ می‌دهد:

«در دنیا کارخانه‌های تولید واکسن بسیار زیادی وجود دارد و تولید واکسن‌ با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی برای مردم اهمیت بسیار زیادی دارد. موضوعی که در این رابطه مانع [به اشتراک گذاری فرمول] می‌شود مالکیت معنوی نیست. [برای تولید واکسن‌ها] ممکن است کارخانه‌هایی بدون تاییدیه نظارتی مشغول به کار شوند. لازم است بررسی‌های مربوطه انجام شود و فرآیند تولید با روشی بسیار دقیق مورد بررسی قرار گیرد»

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.