۰

ایرانسل سرویس eSIM را به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کرد

بازدید 1004

ایرانسل سرویس eSIM یا سیم‌کارت الکترونیکی را به‌صورت آزمایشی در شبکه‌ی خود راه‌اندازی کرد.

مدیرعامل ایرانسل از راه‌اندازی آزمایشی سرویس eSIM یا سیم‌کارت الکترونیکی در شبکه‌ی ایرانسل خبر داد. سیم‌کارت الکترونیکی در مادربرد دستگاه هوشمند قرار می‌گیرد و کاربر امکان نصب یا باز کردن آن را ندارد. درواقع، این سیم‌کارت برخلاف سیمکارت‌های نسل قبل (مینی‌سیم، میکروسیم و نانوسیم) امکان تعویض ندارد و به‌صورت تراشه‌ای الکترونیکی و در ابعاد کوچک‌تر از سیم‌کارت‌های دیگر، توسط کارخانه‌ی سازنده نصب می‌شود. فعال‌سازی سیمکارت هم توسط اپراتور و به‌صورت نرم‌افزاری و از راه دور انجام می‌شود.

مدیرعامل ایرانسل در پست اینستاگرامی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی eSIM برای توسعه‌ی صنعت اینترنت اشیا نوشت:

کاربرد eSIM در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، علاوه بر آنکه موجب بالا رفتن ضریب امنیت و افزایش امکان ساخت ابزارهای ضد آب و ضد غبار می‌شود، در گسترش خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اینترنت اشیا (IoT) نیز اهمیت به‌سزایی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان پیشران توسعه‌ی صنعت اینترنت اشیا یاد کرد.

بیژن عباسی‌آرند مزایای دیگر این سیم‌کارت‌ها را، امکان استفاده از ارتباطات بی‌سیم در انواع بیشتری از دستگاه‌های هوشمند (از جمله گجت‌‎های پوشیدنی)، تحول در استفاده از سرویس رومینگ و صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به توزیع و فروش سیم‌کارت عنوان کرد. او همچنین اشاره کرد که این فناوری برای تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند و گجت‌های سلامت هوشمند که به‌صورت دائم با شبکه‌های مخابراتی در ارتباط هستند، کارایی بالایی دارد.

به‌گفته‌ی مدیرعامل ایرانسل، استفاده از eSIM در برخی ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های سلامت‌ هوشمند در سطح دنیا آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ی نه چندان دور، کاربرد آن به تمامی دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند هم گسترش یابد.

ایرانسل ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۶، برای اولین‌بار در ایران، طی مراسمی با شعار «مسیر اینترنت اشیا با eSIM آغاز می‌شود» و با حضور فعالانی از شرکت‌های معتبر بین‌المللی و کارشناسان فناوری‌اطلاعات و خودروسازی، پروفایل eSIM را آزمایش کرده بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.