۰

تعداد کاربران ایرانی شبکه ‌های اجتماعی چقدر است؟

بازدید 1018

تعداد کاربران ایرانی فعال در تلگرام حدود ۵۰ میلیون تخمین زده می‌شود؛ یعنی بیش از ۱۰ درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند و با توجه به فیلتر بودن آن در کشور، این سهم قابل توجهی است. پس از تلگرام، رتبه دوم واتس‌اپ با حدود ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در جایگاه دوم و اینستاگرام با ۴۷ میلیون کاربر در جایگاه سوم قرار دارند. شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند توییتر با ۲ میلیون کاربر فعال و لینکدین با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.هم‌بنیان‌گذار نوین‌هاب در گفت‌وگو با آی تی ایران علاوه بر اعلام آمارهای ارائه شده از تعداد حضور کاربران در شبکه‌های اجتماعی در ایران، آماری هم از تعداد کاربران فعال دنیا در این فضاها را به صورت تقریبی داد. «تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان به بیش از ۴ میلیارد نفر می‌رسد و روزانه بیش از ۲ میلیون کاربر جدید به یکی از این فضاها اضافه می‌شود. طبق گزارش HOOTSUITE، ا ۴.۶۶ میلیارد نفر در جهان از اینترنت استفاده می‌کنند که ۴.۱۴ میلیارد از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند.»

۸۰ درصد خریدهای اینترنتی از شبکه‌های اجتماعی است

آزاد بهرامی با تاکید بر این موضوع که در سال جاری نوین‌هاب رشد ۲ برابری را از نظر درآمدی و توسعه تجربه کرده است، توضیح داد: «در سال جاری با ورود کرونا به کشور، مردم گرایش عجیبی به شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده و از همین رو بیزنس‌ها هم فعالیت خود را در این فضاها چند برابر کرده‌اند. طبق گزارش‌های منتشر شده بیش از ۸۰ درصد خریدهای اینترنتی از شبکه‌های اجتماعی مخصوصا تلگرام و اینستاگرام است.»به گفته او استقبال شدید مردم به سمت فضای سوشال مدیا، باعث ایجاد چالش‌هایی هم در عملکرد این استارتاپ شده است. او در این باره گفت: «یکی از این چالش‌ها فعالیت دورکاری است که تعامل همکاری به مراتب نسبت به فضای آنلاین کمتر شده است. حذف شدن رویدادهای آنلاین یکی دیگر از مسائلی بود که بسیار تاثیرگذار است. ما با توجه به ماهیت نوین‌هاب برنامه‌ها و کمپین‌هایی برای پروموت کردنش در رویدادهای آنلاین داشتیم که بسیاری از آن‌ها را مجبور شدیم به صورت آنلاین اجرا کنیم. البته به اندازه حضور در رویدادهای حضوری بازخورد نداشتند.»

به گفته او تا تیر ماه سال جاری، تعداد کاربران نوین‌هاب رشد ۳۸۹ درصدی و رشد پست‌ها هم بیش از ۳۷۲ درصد بوده است که در حال حاضر بیش از ۱ میلیون پست توسط نوین‌هاب در شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارها منتشر شده است. همچنین او گفت که بیشترین پست‌ها، در زمینه‌های ویزا کانادا، پاسخ به سوالات بارداری و مراقبت از کودک و تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی بودند.هم‌بنیان‌گذار نوین‌هاب بیان کرد که در سال ۹۹ آن‌ها استراتژی‌های از پیش تعیین شده خود را ادامه دادند: «در این سال که بسیاری از بیزنس‌ها مجبور به شکست و برخی از آن‌ها هم مجبور به تغییر عملکردشان شدند. ما به علت اینکه هم کمر کوتاهی از شروع فعالیتمان می‌گذشت و هم بخاطر ماهیت آنلاینی که این کسب‌وکار دارد، همان برنامه‌ریزی‌ها و کمپین‌هایی که از سال ۹۸ برای آن برنامه‌ریزی کرده بودیم را اجرا کردیم و تا جای ممکن نیاز به تغییر استراتژی نداشتیم.»به گفته بهرامی یکی از اقدامات مهمی که در این مدت در این بیزنس انجام شده است، دریافت API رسمی انتشار نوین‌هاب بوده. به این صورت که اتصال نوین‌هاب به همه شبکه‌های اجتماعی به صورت رسمی و تایید شده خود آن‌ها شبکه‌ها است.

ورود بی‌سابقه کسب‌وکارهای سنتی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

هم‌بنیان‌گذار نوین‌هاب گفت: «طبق‌گزارش‌های منتشر شده، ۷۰ درصد کاربران از اینستاگرام برای پیدا کردن محصولات و خریداری آن‌ها استفاده می‌کنند و ۱۳۰ میلیون از کاربران از پست‌های قابل خرید اینستاگرام بازدید کردند. به خاطر همین رشد، بیزنس‌های سنتی که شاید آشنایی زیادی با این فضاها نداشتند در حال برنامه‌ریزی هستند که بخشی از فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی ادامه دهند. طبق گزارش Pew Research، زنان بیشتر از مردان از اینستاگرام استفاده می‌کنند: ۴۳٪ از پاسخ‌دهندگان زن و فقط ۳۱٪ از مردان از اینستاگرام استفاده می‌کنند»به گفته او در حال حاضر استوری اینستاگرام یکی از اجزای اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ‌ها در این پلتفرم است و ایالات متحده با ۱۱۶ میلیون کاربر رهبر جهانی کاربران فعال اینستاگرام است.این مصاحبه یکی از مطالب پرونده کارنامه استارتاپ‌ها در سال ۹۹ است که آی‌تی‌ایران در این پرونده به ارزیابی استارتاپ‌ها در این سال پرداخته است. این مطالب کاملا در جهت اطلاع‌رسانی است و هیچ‌گونه جنبه تبلیغاتی ندارد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.