۰

پیشنهاد ۵۱ میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید پینترست

بازدید 1141

 

آخرین شنیده‌ها از تلاش‌های مایکروسافت برای خرید اپلیکیشن پینترست (Pinterest) با قراردادی به ارزش ۵۱ میلیارد دلار خبر می‌دهند.طبق گزارش فایننشال تایمز، ردموندی‌ها در طی ماه‌های اخیر اقداماتی را به منظور تصاحب این شبکه اجتماعی محبوب انجام داده‌اند تا بتوانند از ظرفیت‌های آن برای توسعه هرچه بیشتر پلتفرم رایانش ابری و دیگر سرویس های خود استفاده کند.

پینترست که با همه‌گیری ویروس کرونا رشد محسوس ۶۰۰ درصدی را ثبت کرد، پیشتر اعلام کرده بود که تمایلی به پیوستن به شرکت‌های بزرگ ندارد و استقلال خود را در این زمینه ترجیح می‌دهد.اگرچه پینترست، هم از لحاظ تعداد کاربر و هم ارزش بازار، رشد قابل توجهی را در طی ماه‌های اخیر تجربه کرد اما در برابر شرکت بزرگی همچون مایکروسافت حرفی برای گفتن ندارد و با نگاهی به ارزش این دو شرکت، می‌توان گفت که در حال حاضر، ارزش پینترست حدود ۳ درصد از ارزش ۱٫۸۳ تریلیون دلاری مایکروسافت است.

هرچند خرید پینترست توسط مایکروسافت، می‌توانست به عنوان بزرگ‌ترین خرید ردموندی‌ها لقب گیرد اما در عین حال می‌تواند سنگ محکی جدی برای دولت بایدن و سیاست‌های آن در قبال اقدامات شرکت‌های بزرگ برای تصاحب شرکت‌های کوچک باشد.

با این حال، مایکروسافت در مقایسه با شرکت‌های بزرگ دیگری همچون گوگل و فیسبوک که اخیرا در کانون توجهات قرار گرفته بودند، کمتر در این زمینه فعالیت داشته است. البته این شرکت در سال گذشته، از تمایل خود برای خرید کسب‌وکار اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا خبر داده بود که در نهایت این قراداد به اوراکل رسید.با این حال، نگاهی به خریدهای مایکروسافت در طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که این شرکت چندان هم از این اتفاقات دور نبوده است. ردموندی‌ها در سال ۲۰۱۶، لینکدین را با قراردادی به ارزش ۲۶ میلیارد دلاری خریداری کردند. شرکت‌های GitHub، Minecraft و ZeniMax نیز از دیگر خریدهای این غول دنیای فناوری هستند.

اما آنچه مایکروسافت را به خرید پینترست سوق داده، تمایل این شرکت به گروه‌ها و اجتماع‌های آنلاین برای پلتفرم کلاد Azure خود است. پینترست که هفته گذشته از عبور تعداد کاربران ماهانه این پلتفرم از مرز ۴۵۹ میلیون نفر خبر داده بود، از سرویس خدمات وب آمازون (AWS) استفاده می‌کند.تصاحب وب‌سایت‌هایی با تعداد زیادی از کاربران فعال، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را برای سایر کسب‌وکارهای مایکروسافت نیز فراهم کند. برای نمونه، این شرکت با توجه به اطلاعاتی که از کاربران لینکدین به دست می‌آورد، برای «شخصی‌سازی» بیشتر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کند.

حال یک شبکه اجتماعی که در آن میلیون‌ها کاربر روزانه تصاویر متعددی را که به آن علاقه‌مند هستند و یا قصد خرید آن‌ها را دارند، منتشر می‌کنند می‌تواند به منبعی ارزشمند از اطلاعات برای مشتریان خدمات بازاریابی مایکروسافت تبدیل شود. همچنین می‌توان از این اطلاعات برای تعلیم و آموزش به سیستم‌های هوش مصنوعی نیز بهره برد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.