۰

چگونه به یک اینفلوئنسر در صنعت خود تبدیل شویم؟

بازدید 1171

 

اینفلوئنسر مارکتینگ از زمان شروع تا به امروز به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. به همان دلیل که روش‌های خرید نیز در طی سال‌ها تغییر می‌کنند. در سال ۲۰۱۸ مطالعه‌ای انجام شده که نشان می‌داد تنها ۴٪ از مردم به تایید محصول به‌وسیله سلبریتی‌ها (افراد مشهور) اعتماد دارند. شاید به این دلیل است که ترجیح می‌دهند کسی که محصول یا خدماتی را توصیه می‌کند در آن زمینه دانش و اعتبار داشته باشد.

امروزه تعداد زیادی از اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. اما اگر قرار باشد کسی توصیه‌ای به ما کند که چه محصولی را بخریم یا چه فیلمی را ببینیم یا در تعطیلات بهتر است به کجا سفر کنیم، همچنان بیشتر ترجیح می‌دهیم که آن فرد، از دوستان و آشنایان ما باشد تا متخصص آن امر.

اما نقطه قوت اینفلوئنسرها، با وجود اینکه ممکن است در کار خود متخصص باشند یا نباشند، ابزاریست که در دست دارند. با به اشتراک گذاشتن ویدئوها و جزییات محتوا به روش‌های خاص، مشتری‌ها آن‌ها را بیشتر به چشم آشنا می‌بینند. دسترسی مداوم به ویدئو و انواع محتوای تصویری کمک می‌کند تا به صورت آنلاین با افراد آشنا شویم، کاری که تا همین چند سال پیش ممکن نبود.حال باید بدانید که چگونه می‌توانید به این حیطه وارد شده و در صنعت خود به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید.

 

https://www.esfahanertebat.ir/instagram1

 

آیا می‌دانستید که در ایران سالیانه میلیاردها تومان و در دنیا میلیاردها دلار روی اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه می‌شود؟این رقم در دنیا در سال ۲۰۱۸، حدود ۵٫۶۷ میلیارد دلار بوده  اما گرچه در مورد ایران آمار دقیقی وجود ندارد ولی کافیست با نگاهی به حجم تبلیغاتی که در صفحات پرطرفدار می‌بینید متوجه شوید که رقم زیادی بابت این نوع تبلیغات هزینه می‌شود.با افزایش محبوبیت اینفلوئنسر مارکتینگ، برندها و شرکت‌ها پول بیشتری برای تبلیغات در اینستاگرام خرج می‌کنند. این شرایط باعث شده راه کسب درآمد برای افراد شناخته‌شده در اینستاگرام به وجود آید.افراد شناخته‌شده در اینستاگرام گاهی برای هر پست، میلیون‌ها تومان دریافت می‌کنند. هرچقدر تعداد فالوورها و تعامل دنبال‌کنندگان یک صفحه بیشتر باشد این رقم پرداختی می‌تواند بیشتر شود.

دلیل اینکه عده‌ی زیادی در اینستاگرام به دنبال جذب فالوور هستند نیز همین موضوع است، تا بتوانند شهرت و پول سریع بدست آورند.با این حال، جمع کردن فالوورها بطور طبیعی و تبدیل شدن به اینفلوئنسر در اینستاگرام چندان هم ساده نیست. اینفلوئنسر یعنی شخصی تاثیرگذار و اینفلوئنسر واقعی شدن، زمان و تلاش زیادی می‌طلبد. باید انرژی زیادی بگذارید تا به سطحی برسید که شما را در یک زمینه خاص اینفلوئنسر بدانند.

 

https://www.esfahanertebat.ir/instagram2

 

 

در این مطلب قصد داریم با جزییات، کارهایی که برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر اینستاگرام و شروع کسب درآمد نیاز دارید را ارائه دهیم.اینفلوئنسرها افرادی عادی هستند که معمولا به دلیل تخصصی که در زمینه کاری خود دارند، میزان قابل‌توجهی فالوئر را جذب صفحات خود می‌کنند. به فرآیند جذب مخاطب به فعالیت‌های اینفلوئنسر و تبدیل او به مشتری اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی افراد تاثیرگذار گفته می‌شود. برخلاف افراد مشهوری که محصولات مختلف را در صفحات اجتماعی خود معرفی کرده و کیفیت یا کارایی آن‌ها را تایید می‌کنند، اینفلوئنسرها شهرت خود را به خاطر اطلاعات باارزشی که در اختیار مخاطبینشان می‌گذارند، کسب می‌کنند. به همین دلیل کارشناسان اینفلوئنسر مارکتینگ پیش‌بینی می‌کنند که این نوع از بازاریابی رو به افزایش خواهد رفت. جای تعجب نیست که روز به روز افراد بیشتری به این روش گرایش پیدا کنند.

در این پست ۱۰ روش برای تبدیل شدن یه یک اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی را برای شما شرح می‌دهیم. روش‌هایی که کمک می‌کند برند خود را بسازید، آن را به مخاطب معرفی کنید و در صنعت خود به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید. اگر تمام نکات را رعایت کنید، ابزار قدرتمندی برای تاثیرگذاری بر مخاطب در دست خواهید داشت.مراحلی که برای تبدیل شدن یه یک اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی باید رعایت کنیم:

  1.  مدل کسب و کار خود را مشخص کنید.
  2.  از ابتدا رویکردی اصولی اتخاذ کنید.
  3. کانال رسانه اجتماعی خود را انتخاب کنید.
  4.  استراتژی محتوایی خود را توسعه دهید.
  5.  از محتوایتان درست استفاده کنید.
  6.  راهنمای مربوط به کار خود را در اینستاگرام، یوتیوب و فیسبوک پست کنید.
  7.  لینکدین خود را بسازید و سعی کنید در کسب و کار خود رهبر فکری باشید.
  8.  شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید.
  9.  با فالوئرهای خود وارد تعامل متقابل شوید.
  10.  پیشرفت خود را ارزیابی کنید.
  11.  به‌روز بمانید.
  12.  ثابت‌قدم باشید.

 

۱٫ موضوعی انتخاب کنید که به آن علاقه‌ زیادی دارید

نیچ (به انگلیسی Niche) در دیجیتال مارکتینگ به معنای موضوع یا زیرموضوعی خاص است که قصد داریم پست‌ها و محتوای خود را در زمینه آن بسازیم و ارسال کنیم.پس به زبان ساده، نیچ یعنی زمینه و موضوع فعالیت شما.برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، اولین کار این است که یک موضوع و زمینه که به آن علاقه زیادی دارید و متناسب با شخصیت‌تان است انتخاب کنید.باید درباره این موضوع مشتاق باشید، زیرا در این صورت علاوه بر اینکه درباره آن موضوع اطلاعات و دانش خوبی کسب کرده‌اید، به خوبی می‌توانید اشتیاق‌تان را به مخاطبین خود را منتقل کنید. به این ترتیب فالوورهایی فعال‌تر خواهید داشت که احتمالا تعامل بیشتری با شما ایجاد خواهد کرد.فقط به خاطر اینکه یک اینفلوئنسر دیگر در حال انجام کاریست، به دنبال یک موضوع یا زمینه خاص نروید. دلیل نمی‌شود اگر کسی در یک موضوع موفق است شما نیز بتوانید موفق شوید.

برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، باید در آن زمینه بطور مداوم و مستر پست‌های باکیفیت ارسال کنید. بنابراین انتخاب نیچ مناسب، اهمیت زیادی دارد زیرا اگر نیچ شما مناسب نباشد ممکن است مجبور شوید زمان بسیار زیادی صرف تحقیق و تهیه پست درباره آن موضوع کنید.درباره برخی موضوعات نمی‌توانید پست‌های زیادی بیابید، بنابراین به این موضوع نیز توجه کنید که درباره موضوع انتخابی‌تان بتوان به تعداد زیاد، پست تولید و ارسال کرد.شاید تخصص یا ویژگی خاصی دارید یا کاری را به شکلی خاص انجام می‌دهید. شاید به ورزشی خاص، سرگرمی خاص یا حتی نوع خاصی از خوراکی‌ها علاقه‌مندید. فشن، ترندها و تکنولوژی نیز می‌تواند موضوعاتی جذاب باشند.

پست‌های اینستاگرام شما باید چیزهایی باشند که خودتان واقعا به آنها علاقه‌مندید و توجه‌تان را جلب کرده‌اند. بنابراین صرفا ارسال‌ پست‌هایی تصادفی که از دیگران کپی یا تقلید شده به احتمال قوی شما را به جایی نخواهد برد.نیچ شما شاید ترکیبی از چیزهای متفاوت باشد اما نباید با بی‌دقتی انتخاب شود.

 

https://www.esfahanertebat.ir/ninjagram

 

 

۲٫ یک متن جذاب برای بیو بنویسید

وقتی موضوع‌تان را انتخاب کردید، باید شروع به ساخت و تنظیم حساب اینستاگرام‌تان کنید.اولین چیزی که باید تمرکزتان روی آن باشد، نوشتن یک بیوی جذاب است به طوری که توجه مخاطبین‌تان را جلب کند.بیو شما باید داستان‌تان را به گونه‌ای شرح دهد که مردم را ترغیب به تعامل به شما کند.به یاد بسپارید، بیو اینستاگرام اولین چیزی است که یک دنبال‌کننده بالقوه یا یک برند در حساب اینستاگرام شما خواهد دید. بنابراین اگر می‌خواهید اینفلوئنسر اینستاگرام شوید، باید نحوه نوشتن یک بیو جالب و جذاب را یاد بگیرید.

۳٫ داستان‌تان را به اشتراک بگذارید

اگر فکر می‌کنید اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام به سادگی ارسال چند پست است، اشتباه می‌کنید. کپشن‌ها در زیر پست‌هایتان به اندازه تصاویر یا ویدئوهایی که می‌فرستید اهمیت دارند.از کپشن برای نوشتن داستان‌تان و برقراری ارتباط با فالوورهایتان استفاده کنید.منظور از ارتباط برقرار کردن این است کاری کنید به شما اعتماد کنند، دنبال‌کننده‌تان شوند، کامنت بگذارند و تعامل داشته باشند.فراموش نکنید که در فرایند ایجاد تعامل با مخاطبین‌تان، نباید دورو باشید. باید خودتان باشید و از کسی تقلید نکنید. اصیل و اورجینال بودن را مخاطبین به راحتی می‌توانند متوجه شوند.پست‌هایتان را طوری به اشتراک بگذارید که یک داستان نقل کند و این داستان را به شکلی جذاب نقل کنید.

۴٫ یک ترکیب یا تم خاص داشته باشید

این کار نیز می‌تواند در تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر اینستاگرام و داشتن یک صفحه حرفه‌ای به شما کمک کند.نه تنها همه عکس‌ها و ویدئوهای شما باید از نظر بصری جذاب باشند، بلکه باید یک تم و زمینه کلی نیز داشته باشند.داشتن تم به این معناست که همه تصاویر شما باید به نوعی به خوبی در کنار هم قرار گیرند و شخص با دیدن تصاویرتان حس یکپارچگی و وجود زمینه خاص در تصاویر را متوجه شود.بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام سبک خاصی در ویرایش تصاویرشان پیاده می‌کنند، بطوری که رنگ‌ها یا ترکیبات تصاویر، متحدالشکل به نظر برسد.می‌توانید از ابزارهایی مانند VSCO یا Lightroom برای ویرایش عکس‌هایتان کمک بگیرید یا اینکه صرفا از یک فیلتر خاص در اینستاگرام استفاده کنید.در هر حال باید تصاویر شما در رزولیشن بالا، نور مناسب و با ظاهری عالی باشد.

۵٫ بطور مداوم پست ارسال کنید

ارسال مداوم و پیوسته پست یکی دیگر از پیش‌شرط‌های تبدیل شدن به اینفلوئنسر اینستاگرام است. بسیاری از اینفلوئنسرها در اینستاگرام هر روز ۱ یا چندین پست ارسال می‌کنند.با این حال افرادی نیز هستند که در هفته فقط چند پست دارند.مطالعات نشان داده ارسال دفعات ارسال پست، می‌تواند به افزایش تعامل فالوررهایتان منجر شود. (منبع)تصمیم‌گیری در خصوص زمان ارسال پست‌ها را با دقت انجام دهید، زیرا باید به این زمان‌بندی پایبند باشید. پس یک هدف واقع‌گرایانه تعیین کنید.اگر می‌بینید پایدار بودن به زمان‌بندی برایتان مشکل است، می‌توانید پست‌هایتان را بسازید و با ربات‌های اینستاگرام آنها را زمان‌بندی کنید تا در زمان تعیین شده ارسال شوند.ربات‌های اینستاگرام زیادی هستند که زمان‌بندی پست‌ها را انجام می‌دهند و پست شما در زمانی که تعیین می‌کنید بطور خودکار ارسال می‌شود.

۶٫ هشتگ‌های مناسب بگذارید

هشتگ‌ها کمک می‌کنند افرادی که به دنبال موضوعی خاص هستند پیج شما را بیابند. اینستاگرام اجازه درج ۳۰ هشتگ را می‌دهد. بهتر است تعداد زیادی هشتگ بگذارید، اما چه هشتگی باید انتخاب کنید؟گذاشتن هشتگ‌های کلی که زیاد جستجو می‌شود یا عکس‌های زیادی دارد ممکن است تاثیری نداشته باشد. زیرا در این هشتگ‌ها رقابت زیاد است و احتمال اینکه پست شما در بین این هشتگ‌ها یافت شود کمتر می‌شود.پس بهتر است هشتگ‌هایی را بگذارید که تعداد جستجوهای مناسبی دارند و از طرف دیگر چند میلیون پست در آن نیست.یافتن هشتگ‌های مناسب ممکن است زمان ببرد اما ارزش را دارد.

۷٫ نوع حساب کاربری‌تان را Business کنید

اگر در تبدیل شدن به اینفلوئنسر در اینستاگرام جدی هستید، باید حساب کاربری‌تان را به Business تغییر دهید. حساب Business دارای مزایای متعددی است.مهمترین مزیت این است که می‌توانید به آمارهای اینستاگرام دسترسی داشته باشید. آمارها، موقعیت جغرافیایی فالوورهایتان و پست‌هایی که انگیجمنت بیشتری داشته‌اند را در آمارها می‌توانید ببینید.همچنین با آمارهای اینستاگرام، می‌توانید روزها و ساعاتی که بیشترین تعامل و انگیجمنت را از مخاطبین دریافت کردید مشاهده کنید.وقتی قصد تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر را دارید، باید مخاطبین‌تان را بهتر و بیشتر درک کنید تا بهترین محتوا که مناسب آنهاست را در صفحه‌تان بفرستید.آمار موقعیت جغرافیایی فالوورها در زمانی که قصد دریافت تبلیغات از برندها را دارید می‌تواند به شما کمک کند.مزیت دیگر حساب‌های Business، این است که می‌توانید پست‌هایتان را در اینستاگرام تبلیغ کنید تا تعامل و مخاطبین بیشتری بدست آورید.

۸٫ استوری اینستاگرام را اهرم کنید

استوری‌های اینستاگرام یکی از تغییرات بزرگ و تاثیرگذار در این اپلیکیشن بود. آمارها نشان داده بیش از ۲۰۰ میلیون نفر، بطور روزانه از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند.به همین دلیل استوری‌ها یک ابزار عالی برای افزایش فالوور و دیده شدن هستند.حتی افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند استوری‌هایتان را ممکن است ببینند. با اضافه کردن هشتگ یا لوکیشن (موقعیت) به استوری‌تان، احتمال دیدن شدن آنرا افزایش می‌دهید.اگر بیش از ۱۰ هزار فالوور داشته باشید، می‌توانید یک لینک خارجی نیز روی استوری قرار دهید تا کاربران با swipe up کردن بتوانند وارد صفحه موردنظرتان شوند.امکان تگ کردن دیگران نیز در استوری وجود دارد. این قابلیت یکی از راه‌های عالی برای ایجاد روابط با سایرین و رشد فالوورهاست.

۹٫ تعاملی معنادار با مخاطبین داشته باشید

شبکه‌های اجتماعی جای تعامل با مردم است. داشتن تعامل یکی از مهمترین فاکتورهایی است که کمک می‌کند به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید.وقتی یک نفر برای پست‌هایتان کامنت گذاشت حتما به آن پاسخ دهید.لطف دیگران در کامنت و لایک را بی‌جواب نگذارید. البته اگر تعداد کامنت‌ها و لایک‌های شما زیاد شد شاید نتوانید پاسخ همه را بدهید ولی تعامل با عده‌ای از این افراد نشانگر این خواهد بود که آنها برایتان مهم هستند.این کارها می‌تواند برای افزایش انگیجمنت و تعامل کاربران مفید باشد:

  • یک کال تو اکشن (دعوت به اقدام) در کپشن پست قرار دهید. کال تو اکشن شما می‌تواند دعوت به فالوو کردن، کامنت، لایک یا حتی کلیک روی لینک بیو شما باشد.
  • در زمان‌هایی که انگییجمنت بیشتری دریافت می‌کنید پست ارسال کنید.
  • گاهی اوقات مسابقه برگزار کنید، نظرسنجی بگذارید یا سوال بپرسید.
  • پیج‌های مشابه را دنبال کنید و در زیر پست‌های آنها کامنت‌های مفید بگذارید.

می‌توانید از گزینه Explore در اینستاگرام برای یافتن محتوای مشابه با محتوایی که با آن تعامل داشته‌اید استفاده کنید. همچنین با امکان فالوو کردن هشتگ‌ها، محتوای مرتبط با زمینه فعالیت‌تان را می‌توانید مشاهده کنید و در زیر آن کامنت بگذارید.

۱۰٫ برندهای مرتبط را تگ کنید و با آنها تماس داشته باشید

دو مرحله در تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر وجود دارد. اولین مرحله بدست آوردن فالوورهای طبیعی و ارگانیک است که تعامل خوبی با پست‌هایتان داشته باشند.مرحله دوم، این است که بتوانید از پیج اینستاگرام‌تان درآمد کسب کنید.هر دو مرحله مهم است.وقتی توانستید به بیش از ۱۰ هزار فالوور برسید و مخاطبین‌تان تعامل خوبی با پست‌هایتان داشتند، پیش‌دستی کرده و شروع به تماس با برندها کنید.هوشمندانه‌ترین راه این است که برندها را تگ کنید تا آنها متوجه شما شوند. برخی برندها حتی ممکن است به پست شما در پیج‌شان اشاره کنند و اینکار باعث افزایش مخاطبین پیج‌ اینستاگرام‌تان شوند.می‌توانید پیام‌های مستقیم به برندهایی که فکر می‌کنید با نیچ‌تان مرتبط هستند بفرستید. اینکار یک راهکار هوشمندانه برای جذب تبلیغ‌دهنده است. (مخصوصا اگر مشاهده کردید برند موردنظرتان در سایر پیج‌ها تبلیغ می‌کند)روی پیامی که به برندها ارسال می‌کنید کار کنید و ارزشی که می‌توانید به آنها برسانید را بطور خلاصه بیان کنید.جذب تبلیغ‌دهنده چندان آسان نیست ولی گاهی اوقات پاسخ‌های مناسبی می‌گیرید.می‌توانید از پلتفرم‌هایی که نقش واسطه بین تبلیغ‌دهندگان و صاحبان پیج‌ها را دارند عضو شوید و به این ترتیب خود را در معرض افرادی قرار دهید که به دنبال پیج‌هایی با موضوع فعالیت شما هستند.

۱۱٫ هرگز فالوور نخرید

بسیاری از این افراد این اشتباه را مرتکب می‌شوند، مخصوصا در ابتدای کار تلاش می‌کنند راه موفقیت را یک‌شبه بروند. در حالیکه موفقیت بهایی دارد. اگر با خرید فالوور همه می‌توانستند چند هزار فالوور با انگیجمنت بالا بدست آورند، همه می‌توانستند اینفلوئنسر اینستاگرام شوند.اگر می‌خواهید یک اینفلوئنسر واقعی شوید و به طور پیوسته و مداوم درآمد کسب کنید باید پیج‌تان را بطور طبیعی رشد دهید.رشد طبیعی ساده نیست و موفقیت یک‌شبه‌ای در کار نخواهد بود.اگر فالوور بخرید، آنها هیچ تعاملی با پست‌های شما نخواهند داشت و این موضوع حتی به ضرر شما تمام خواهد شد. زیرا بسیاری از تبلیغ‌دهندگان به دنبال نرخ تعامل و انگیجمنت بالا هستند.وقتی تعداد فالوورها زیاد باشد و تعاملی با پست‌هایتان نداشته باشند، پیج شما یک پیج بی‌کیفیت برای تبلیغ تلقی خواهد شد.هیچ‌کس تمایلی ندارد در پیجی که فالوور خریده تبلیغ کند.

سخن آخر

یک‌شبه نمی‌توانید یک اینفلوئنسر اینستاگرام شوید. باید صبر داشته باشید و اصول کار را رعایت کنید.شاید بیش از یک‌سال طول بکشد ولی مطمئن باشید صبر و پایداری شما در ادامه مسیر، نتیجه خواهد داد.بسیاری از افراد با تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، یک درآمد جانبی عالی برای خود ایجاد کرده‌اند. شما نیز می‌توانید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.