۰

برندسازی در اینستاگرام را از کجا شروع کنیم؟ | چگونه در اینستاگرام موفق شویم

بازدید 1108

از سال ۲۰۱۴ که اینستاگرام فعالیت خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی در دنیا آغاز کرد ۶ سال می‌گذرد. در این ۶ سال اتفاقات بسیار زیادی در بستر این اپلیکشین محبوب افتاده که یکی از آنها بازاریابی و برندسازی است. شرکت‌ها، سلبریتی‌ها و حتی آدم‌های معمولی کم‌کم راه های افزایش فالوور در اینستاگرام را با تکنیک‌‌هایی که یا از راه تجربه به دست می‌آوردند و یا با استفاده از راه ‌‌و روش‌هایی که از دوستان یا دستورالعمل‌‌‌‌های اینترنتی کسب ‌‌کردند، یاد گرفتند. حالا هم بسیاری از شرکت‌‌ها و برندها، بخش بسیار زیادی از فروش‌شان را از فروش در صفحات‌شان در اینستاگرام بدست می‌آورند. بسیار ایتفاق افتاده که برندهای کوچکی با یک دوره کوتاه در اینستاگرام توانسته‌اند به تعداد بالایی فالوور برسند و در کنار آن سود بالایی از فروش و تبلیغات بالایشان بهره ببرند. این درمورد صفحه‌های پرسنال برندینگ هم مصداق دارد. سهم بالای تبلیغات و درآمدزایی در اینستاگرام همیشه متعلق به آنهایی است که توانسته‌اند روش‌های خلاقانه تبلیغات را به طور غیرمستقیم اجرا کنند. در یک نگاه گذرا به صفحه‌های تجاری برندهای مختلف در اینستاگرام می‌بینیم که از سال ۲۰۱۰ به بعد کسب و کارهای معتبر و بزرگ بعد از حضور در این شبکه اجتماعی توانسته‌اند به فالورهای میلیونی برسند و از این بستر ظاهرا ساده بهترین نوع تبلیغات محصولات خود را انجام دهند.

چرا باید در اینستاگرام برندسازی کنیم؟

بیشتر مردم دنیا به اینستاگرام دسترسی دارند و بیشتر از اینکه وقت خود را به خواندن روزنامه و یا حتی تماشای تبلیغات تلویزیونی بدهند، محتوای اینستاگرام خود را مرور می‌کنند. به گزارش eMarketer در سال ۲۰۱۵ چیزی نزدیک به ۳۵ درصد مردم جهان از کاربران رسانه‌های اجتماعی به مارک‌های تجاری اعتماد کردند و تحت تأثیر خرده‌فروشان قرار داشتند. شاید در نگاه اول این درصد کم به نظر برسد اما تأثیرگذاری بر یک سوم از مخاطبان اینستاگرام می‌تواند مکان مناسبی برای نشان دادن برند، خلاقیت و جنبه بصری محصول یا خدمات را ایجاد کند.

https://www.esfahanertebat.ir/instagram1

برندسازی در اینستاگرام قابلیت بررسی یک برند را در فراتر از مرزهای جغرافیایی یک شهر، استان و یا کشور می‌دهد. یک کارشناس برندسازی با مطالعه روی نیازهای مخاطبان و بررسی نیازهای بازار می‌تواند با یک تحلیل حساب شده بهترین محتوای تولیدی را برای بالا رفتن فالوورها و در نهایت فروش برند بدهد. بزرگترین محدوده سنی کاربران اینستاگرام مربوط به سنین  ۱۸ تا۲۹ سال است. از این گذشته، این گروه سنی به طور معمول بدبین ترین و مرددانه ترین کاربرها برای خرید کردن از برندهای تازه تاسیس هستند. براساس تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده، ۳۰ درصد کاربران در ایالات متحده  و  ۴۰ درصد کاربران در انگلستان نسبت به حضور برندهای تازه تاسیس شک دارند که می‌توان با ایده‌های ناب برای مشارکت کاربران، این شک و تردید را به یقین تبدیل کرد و از آنها مشتریانی وفادار و پروپاقرص ساخت.

اگر شرکتی بخواهد خدمات و محصول خود را به مردم معرفی نماید باید یک نام تجاری داشته باشد که به آن برند می گویند. از  این طریق شما در بین بقیه کسانی که در بازار مشغول به کار هستند، شناخته می شوید. اگر دقت کرده باشید برخی از شرکت ها با یک علامت شناخته می شوند و برخی از شرکت های  نام آشنا برندی مثل یک اصطلاح و یا جمله ای که هر شخصی از افراد جامعه با بیان کردن آن اصطلاح، در ذهن دیگران آن شرکت را تداعی می کنند و برندینگ جز این شناخته شدن نیست. هر شرکتی که بخواهد که کشور و یا سر تا سر دنیا به خوبی شناخته شود،  این مساله را جدی خواهد گرفت. یکی از مهمترین مسائلی که در این زمینه باید به آن دقت شود این است که برندینگ در یک مدت کوتاه بوجود نمی آید و باید به مدت طولانی برای آن برنامه ریزی کرد. رقابت در بازار نسبت به گذشته بسیار پیچیده تر شده است و برای موفقیت در بازاریابی باید به همه جوانب امر دقت داشته باشید. در واقع در بین هجوم رقبای بسیار در بازار شما باید بتوانید جایگاه خود را تثبیت نمایید و این کار بوسیله برندینگ امکان پذیر است اما در صورتیکه با برنامه و دقت به امر توجه شود. برندینگ مانند بسیاری از کارهای دارای باید ها و نباید هایی است که در صورت عدم توجه به آنها، در این امر موفق نخواهید شد.

یک برند در اینستاگرام در صورتی می‌تواند به اهداف خود برسد و به قلب و روح مخاطبان نفوذ کند که علاوه بر محتوای کاربردی هیجان و شوق زندگی را در آنها زنده کند. در واقع برای برندسازی در اینستاگرام باید بر ارائه دادن یک محتوای تبلیغاتی دقیق و کافی تمرکز کرد. این محتوا باید تصویری از برند تجاری را ارائه دهد که متناسب با محصول باشد زیرا این تصویر در اذهان عمومی ثبت می‌شود. بنابراین باید یک تیم کاری حرفه‌ای متشکل از طراح، نویسنده، متخصص بازاریابی داشته باشند تا یک محتوای حرفه‌ای برای محصول مورد نظر ارائه دهند.

آیا با اینستاگرام آشنایی دارید؟

در سال ۲۰۱۰ شبکه اجتماعی اینستاگرام راه اندازی شد که مثل بعضی از شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و توییتر قابلیت بارگذاری عکس و ویدیو را دارد. هر شخصی می تواند در این شبکه حساب کاربری داشته باشد و هر عکس و مطلبی که در این حساب شخصی منتشر نماید، در صفحه شخصی او دیده خواهد شد. اینستاگرام در طی سال های متمادی در حال رشد و پیشرفت بود و تا کنون تغییرات زیادی برروی آن اعمال شده است. مطالب زیادی در مورد اینستاگرام می توان بیان کرد ولی از مهمترین قابلیت های آن می توان به ارتباط برقرار کردن با شبکه های اجتماعی دیگر است در این صفحه آیکون هایی از صفحات دیگر وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن دوستان دیگر صفحات خود را در این شبکه نیز مشاهده نمایید. از امکانات دیگر اینستاگرام هشتگ (Tags#) می باشد که برای کمک به پیدا کردن عکس و دیگر کاربران از آن استفاده می شود. قابلیت های تازه برای قرار دادن عکس و فیلتر ها در اینستاگرام به وجود آمده است. کاربران می توانند عکس ها را ذخیره کنند و در پست های نشانه گذاری شده ذخیره می شود. می توان در یک پست حدود ۱۰ عکس را آپلود کرد. آرشیو کردن پست ها نیز به توانایی های این اینستاگرام افزوده شد. این مطالب  نشان میدهد که این شبکه اجتماعی با توانایی هایی که دارد می تواند بسیار مفید و پر کاربرد باشد. یکی از این توانایی ها برند سازی در اینستاگرام برای یک صفحه می باشد.

 

https://www.esfahanertebat.ir/instagram2

 

برندسازی در اینستاگرام

برندینگ اینستاگرام امروزه بسیار رایج  شده  و  این مساله به دلیل کاربردی بودن اینستاگرام است. همانطور که به آن اشاره شد در این شبکه اجتماعی استفاده از تصاویر بسیار زیاد است، بنابراین برای ایجاد یک تصویر ذهنی ماندگار استفاده از تصاویر جذاب و معنی دار بسیار مهم است. در ابتدای مطلب از معنی برند صحبت شد و اینکه برند یا نام تجاری مفهوم و تصویری است که از یک شغل و ایده در ذهن مردم وجود دارد. هر فعالیتی که برای ساختن  یک تصویر ماندگار انجام شود برندینگ و یا برند سازی می باشد. لوگو و یا یک تصویر می تواند در ذهن ها ثبت شود و یاد آور یک شرکت  باشد. اینستاگرام هم  یک شبکه بر پایه تصاویر می باشد. شما با ایجاد یک حساب کاربری می توانید با افراد زیادی آشنا شوید و یک تصویر به یاد ماندنی را از طریق به اشتراک گذاشتن تصاویر از خودتان در ذهن مخاطبانتان ایجاد نمایید. اگر بخواهید برای برند سازی کسب و کار از اینستاگرام استفاده نمایید بهتر است از تصاویر جذاب و دیدنی را استفاده نمایید تا مخاطبانتان جذب صفحه شما در ابتدا و بعد به مرور زمان جذب کسب و کار و حرفه شما شوند. برندسازی در اینستاگرام امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و علت آن گرایش تعداد بالایی از مردم به این صفحه اجتماعی می باشد و فرصت مناسبی ایجاد شده تا اصطلاحی به نام برندسازی در اینستاگرام ایجاد گردد که دارای اصول و روش هایی است تا بتوانید در آن موفق باشید.

 

https://www.esfahanertebat.ir/ninjagram

 

 

برندسازی در اینستاگرام چگونه فروش را بالا می‌برد؟

برندسازی در اینستاگرام کلید رسیدن به سود است. امروزه رقابت میان محصولات و خدمات برندها در بازارها و به طور تبلیغات سنتی مفهوم خود را از دست داده است و بیشتر رقابت بر روی پرزنت برند در اینستاگرام است. از آنجا که انتخاب‌ها زیاد است برندی که سریع‌تر و آسان‌تر روی مخاطب تاثیر بگذارد موفق‌تر است و این تنها از یک گروه تولید محتوای خلاق برمی‌آید. نشانت با جمع‌آوری نویسندگان و ایده‌پردازان خلاق و همکاری اینفلوئنسرهای توانمند در زمینه تولید محتوا در معرفی برندها و افزایش محبوبیت برندهای قدیمی فعالیت می‌کند.

اصول برندینگ در اینستاگرام چیست؟

امروزه با توجه به حضور پررنگ فضای مجازی در زندگی مردم نمی توانید از مزایا و معایب آن دور باشید مسلما مزایای این فضا  بیشتر از معایبش خواهد بود. ایجاد برندینگ توسط اینستاگرام در چند سال اخیر بسیار پر رونق شده است ولی با گذرکوتاهی در این شبکه اجتماعی صفحاتی از شرکت های مختلف را خواهید دید که چند عکس  اولیه برای شروع کار گذاشته اند و هیچگونه آپدیتی ندارند. باید بدانید که این روش را نمی توان برند سازی در اینستاگرام دانست بلکه برای استفاده از این شبکه و شناخته شدن در آن باید بسیار فعال باشید و به نکاتی توجه نمایید. زمانی که فعالیت خود را در زمینه برندینگ در اینستا شروع می کنید به آرامی توجه به این کسب و کار از سوی مخاطبین و فالوورهای شما را افزایش خواهد داد. شناخته شدن شما و برندینگ کسب و کار شما بستگی به نوع عملکرد شما دارد افراد متخصص در این زمینه  از هر تصویری برای تبلیغ محصول خود استفاده می نمایند. باید در این زمینه خلاق باشید تا بتوانید متفاوت تر از بقیه عمل کنید و متمایز دیده شوید.

معایب شروع تبلیغات بدون برندینگ

برندینگ ارتباط مستقیمی را با جذب مخاطب و ماندگاری آن ها دارد، شروع تبلیغات بدون در نظر گرفتن برندینگ صفحه در اینستاگرام عاقلانه نخواهد بود. ممکن است روش های تبلیغاتی شما، مخاطب های بسیاری را جذب نماید. اما تعداد افرادی که از صفحه شما بازدید می نمایند. نسبت به افرادی که صفحه شما را دنبال یا به عبارت دیگر فالو خواهند کرد بیشتر خواهد بود. در نتیجه مخاطبانی که یکبار از صفحه شما بازدید می نمایند و دیگر به صفحه شما باز نمیگردند، مطمئنا برندینگ شما بسیار ضعیف است. این آمار را میتوانید با استفاده از Business Profile در اینستاگرام، از طریق قابلیت نمایه صفحه، مشاهده نمایید. که آمار بازدید صفحه اینستاگرام شما را در ۷ روز نشان خواهد داد.

تفاوت بین برند سازی و تجاری سازی

بسیاری از افراد تجاری سازی را همان برند سازی می نامند. در صورت اینکه، برندینگ و تجاری سازی دو مبحث جدا از هم می باشند که در کدام از آن ها میتواند به صورت جداگانه ای به رشد و پیشرفت کسب و کار و یا صفحه ای خاص در اینستاگرام کمک نماید. به صورت مختصر، مفهوم اصلی تجاری سازی، قرار دادن کسب و کار در دسته بندی مشخص و انجام دادن الزامات مربوط به آن تجارت خاص می باشد. اما برندینگ برای معرفی و طراحی الزامات مربوط به شناخته شدن نام یک کسب و کار به صورت حرفه ای است.

 

آیا برندینگ از اهمیت بالایی برخوردار است؟

اگر میخواهید در اینستاگرام جایگاه ثابت و حرفه ای را داشته باشید قطعا بدون برندینگ نمیتوانید به رویا های خود دست پیدا کنید. برندینگ اولین و مهم ترین اقدامی است که هر کسب و کار نوپایی مستلزم این است تا به آن توجه ویژه ای داشته باشد. با برندینگ بازاریابی حرفه ای را برای محصولات و یا خدمات خود آغاز خواهید کرد و در نهایت نتیجه آن با افزایش محبوبیت و فروش فوق العاده ای روبرو خواهد شد.

 

آیا برندینگ چه تاثیری بر روی اعتمادسازی مشتریان دارد؟

یکی از مهم ترین مباحث مربوط به کسب و کار و دنیای تجارت، علی الخصوص در فضای مجازی “جلب اعتماد مشتریان” است. همانطور که مطلع هستید به دلیل به رسمیت شناخته شدن وب سایت های اینترنتی، در جهت فعالیت قانونمند، وب سایت هایی برای صدور مجوز از سوی دولت هر کشور معرفی شده اند که تمامی وب سایت هایی که قصد اعتماد سازی مشتریان و فعالیت در چارچوب قانون را خواهند داشت. مستلزم دریافت مجوزات مذکور می باشند. اما در کسب و کار شبکه های اجتماعی، صاحبان کسب و کار از این امکان مستثنا می باشند. کاربر برندینگ در اینجا مشخص خواهد شد که جزء مهم ترین و درواقع اصلی ترین فاکتور در جهت اعتماد سازی کاربران خواهد بود. دلیل استفاده از واژه کاربر چیست؟

هر شخص در ابتدا جهت مشاهده خدمات، محصولات به صفحه و یا فروشگاه شما می آیند. تا زمانی که هیچ خریدی توسط شخص موردنظر انجام نشود. نام آن مخاطب و یا کاربر خواهد بود. در نتیجه برای تبدیل کاربر به مشتری، مستلزم برنامه ریزی و رعایت اصول و قوانین خاصی می باشید. یکی از اصلی ترین فاکتور ها در جهت اعتماد سازی و تبدیل مخاطب به مشتری “برندینگ” می باشد. که در اینستاگرام شاهد کسب و کار های بزرگی می باشیم که بیش از ۵۰۰K فالوور دارند. و در آخرین بررسی شاهد کسب درآمد روزانه ۳۰ میلیون تومان در یک صفحه اینستاگرامی بوده ایم.

 

احساسات و عواطف در برندسازی چیست؟‌

برندسازی در اینستاگرام در مورد احساس و عواطف است. در واقع ارزش‌ها و رسالت شما، شما را راهنمایی می کند. از خودتان بپرسید می‌خواهم بدانم مشتریان راجع به فروشگاه و محصولات و خدماتم چگونه فکر کنند؟ اگر محصولات شما قول یک چیز را بدهند و مشتریان به چیز دیگری برسند، شما راه را اشتباه رفته اید. مطمئن باشید که هم در زمینه‌ی گفت‌و‌گوی خلاق با فالورها و هم معرفی محصول آنها را از خریدشان مطمئن می کنید. برندسازی، نتیجه‌ی داشتن لوگوی عالی یا بسته‌بندی عالی یا محصول با کیفیت بالا نیست، بلکه ترکیب همه‌ی این چیزهاست. شما می‌توانید از طریق این ابزارهای اینستاگرام مانند هشتگ، کامنت، استوری، پست و… پیامی هماهنگ ایجاد کنید و تجربه‌ی خاصی را از طریق محصولات یا خدمات خود ارائه دهید؛ به نحوی که با احساسات و امیال مشتری‌تان صحبت کند. با انجام این کار به ایجاد وفاداری مشتریان به برند کمک می‌کنید.

 

 

 

 

استراتژی تولید محتوا در خدمت برندسازی در اینستاگرام و بالا بردن فالوور

 اگر بخواهیم برندسازی در اینستاگرام را تعریف کنیم مهارت و استراتژی تولید محتوای جذاب و حساب شده برای یک برند شخصی یا تجاری به قصد بالا بردن فالوور که در نهایت با تعداد بازدید بالا منجر به فروش بالا می‌شود. برندها برای ارائه فعالیت خود نیاز به محلی دارند که محصولات خود را برای مشتریان معرفی کنند. این تولید محتوا جنبه‌‌های مختلفی را دربرمی گیرد که یکی از آنها تولید محتوا ویژه اینستاگرام است. تولید فیلم‌های تبلیغاتی براساس سناریوهایی که در همین رابطه نوشته می‌شود در کنار عکس‌ها و محتوای نوشتاری که به صورت مستقیم و غیرمستقیم یک برند را معرفی کند. اما برندسازی در اینستاگرام کار آسانی نیست. جلب اعتماد، برقراری ارتباط و تعامل میان ادمین برند و مخاطبان آن نیاز به استراتژی‌های متعدد دارد قطعا کسی که ویژگی‌های اینستاگرام را نشناسد، نمی‌تواند در این محیط محصول خود را عرضه کند. در حال حاضر از فروشگاه‌های بزرگ کشور گرفته تا صنایع مختلف، آرایشگاه‌ها و… همگی صفحه اینستاگرام دارند و خدمات و محصولات خود را عرضه می کنند. یک ادمین خوب و استراتژیست خلاق تولیدمحتوا می‌تواند از تمام فرصت‌ها به بهترین شکل ممکن برای جذب فالور و بالا بردن بازدید و تعامل مخاطبان استفاده کند. در حال حاضر کسب و کارهای بسیار زیادی در کشور وجود دارند که از اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی پرنفوذ و کم‌هزینه برای برندسازی استفاده می‌کنند. معمولا کارآفرینان یا صاحبان برندهای قدیمی و شناخته شده برای برندسازی در اینستاگرام از شرکت‌های تولیدمحتوا استفاده می‌کنند تا هر چه سریع تر به هدف خود که رسمیت یافتن در شبکه‌های اجتماعی و فروش بالاتر است برسند. در واقع برندی که در اینستاگرام صفحه‌ای ندارد در بخش بزرگی از فضای رقابتی  و فروش در بازار حضور ندارد. معمولا در برندسازی در اینستاگرام بودجه‌های سنگین تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانه‌های جمعی و چاپی مانند صداوسیما و روزنامه‌ها خبری نخواهد بود. از سوی دیگر در کمترین زمان ممکن می‌توان فهمید که مخاطب چه علاقمندی‌های دارد و یا نظر و دیدگاهش نسبت به محصولات و برندی که در حال استفاده و یا آشنایی با آن است، چگونه است. در نهایت با جمع‌آوری اطلاعات و بررسی آنها می توان نتیجه گرفت و از نتایج آن در تبلیغات و بازاریابی (برندسازی در اینستاگرام) استفاده کرد.

 

برندینگ در اینستاگرام شامل چه تبلیغاتی است؟

چهار نوع مختلف تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد: تبلیغات تک عکس، تبلیغات چند عکسی (carousel ads)، تبلیغات ویدیویی و استوری‌ها. در کنار آگهی تبلیغاتی برندها می‌توانند مخاطب هدف خود را انتخاب و برنامه زمانی آن را مشخص کنند. ممکن است اینستاگرام صرفا شبیه ابزار برندسازی به نظر برسد  اما در عین حال فرصت وفادارسازی و افزایش مشتری را هم فراهم می‌کند. جایی که مصرف کننده‌ها به دنبال اصالت و ارتباط هستند، پلتفرم هم‌رسانی عکس این فرصت را در اختیار برندها قرار می‌دهد که بخشی از ارتباط با مخاطب و مشتریان‌شان را فراهم کنند. با اینستاگرام کسب و کار‌های کوچک می‌توانند روایت خود را بیان کنند و هزینه‌های گزاف تبلیغات را دور بزنند و برای برندهای بزرگی مانند پرنود ریکارد (تولید کننده نوشیدنی‌های تقطیری در فرانسه) فرصت ایجاد گروه‌ها و جمع‌های وفادار و اختصاصی برای اطلاع‌رسانی فراهم می‌شود.

چرا نباید از برندسازی در اینستاگرام غافل شد؟

برندسازی در اینستاگرام مانند یک بازی فوتبال است که همه ی اعضای تیم برندسازی و مسئولان برند با حرکات حساب شده و تمرکز بالا بتوانند گل نهایی را بزنند و همراه با فالوورهای‌شان راضی و خشنود از زمین بیرون بیایند. امی کول، سرپرست توسعه کسب‌و‌کار اینستاگرام، می‌گوید: «‌برندها داستان خود را همانند یک شخص عادی تعریف می‌کنند که این امر باعث ایجاد رابطه‌های مستقیم شده و شرایط و موقعیت را برای کسب و کار هموار می‌کند.» بعضی از شرکت‌ها از اینستاگرام در مراحل اولیه برای برندسازی و وفادار کردن مشتری بهره می‌برند که در ادامه‌ی راه گاهی بخش زیادی از فروش‌شان از همین طریق است. شرکت‌های طراحی ایده‌پردازی و تولیدمحتوا از سه راه اساسی برای برندسازی استفاده می‌کنند. پی‌ریزی ارتباط و به نمایش گذاشتن یک محصول از طریق صفحه خود، استفاده از اینفلونسرها و از طریق تبلیغات. در بسیاری از مواقع صفحه‌های برندها هم مانند صفحه‌های شخصی پر از داستان‌هایی از خوردنی‌ها و پوشیدنی‌هاست که در میان مخاطبان محبوبیت فراوانی دارد و گاهی هزاران و میلیون ها بار از آن بازدید می‌شود. این یک تمرین مهم در ساخت برند و ابزار کلیدی تبلیغات است تا آنجا که ۶۰ درصد از کاربران اینستاگرام انگلیس می‌گویند که از این راه در مورد محصولات و خدمات اطلاعات کسب می‌کنند. اغلب ما بعد از بیدار شدن از خواب اولین کاری که انجام می‌دهیم چک کردن اکانت‌هایمان در شبکه‌های اجتماعی است. سارا دویل، مدیر مارکتینگ برند باکاردی می گوید: «بسیاری از برندها را دنبال می‌کنم، اما در واقع اینستاگرام راهی برای فهمیدن و دیدن پست‌ها و فعالیت‌ها و علایق مصرف‌کننده‌ها است.» از آنجا که اینستاگرام ترکیبی از سبک زندگی ماست می‌تواند الگوی موثری برای تولید محتوای برندها به ما بدهد.  ما بسیاری از آدم‌ها را می شناسیم که در اطراف ما تنها از صفحات اینستاگرام خرید می‌کنند و برندهایی که با تبلیغات خلاق به آنها احترام و ارزش می‌گذارند را دوست دارند. این درحالی است که به گفته امی کول «برند‌ها از روز اول بخشی از جامعه اینستاگرام را تشکیل می‌دادند و ۸۰ درصد مردم حداقل یک کسب ‌و‌کار یا برند را  دنبال می‌کنند و این یک رفتار طبیعی است.»

برندسازی و ارتباط آن با بازاریابی در اینستاگرام‌‌

از آنجا که اینستاگرام یک رسانه خوب برای برای تبلیغات و برندسازی است بسیاری از صاحبان برندهای مطرح در جهان بخش زیادی از بودجه و انرژی خود را برای این کار اختصاص می‌دهند. یکی از اهداف اینستاگرام مارکتینگ فروش مستقیم محصولات است. برندها محصولات خود را در پست‌های متعدد منتشر می‌کنند و از این راه آن را به فروش می‌رسانند. اما در روش دیگر برندها با تبلیغات خلاق سعی در سرگرم کردن و تولید مشتری وفادار دارند. در این روش افراد یا برندها با تبلیغات، محصولات و خدماتشان را در طیف وسیعی به مردم معرفی می‌کنند و باعث میشوند افراد زیادی برای مشاهده و اطلاعات بیشتر از محصولات‌شان به سمت صفحه اینستاگرام آنها سوق داده شوند در نتیجه مشتری‌های جدید جذب میکنند. مرحله بعد از برندسازی در اینستاگرام مرحله بازاریابی است. در این مرحله با تولید محتوای ارزشمند مانند ویدئو مارکتینگ، ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و… می‌توان به نتایج خوبی رسید. در واقع ارتباط برندسازی، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال با درک مفاهیم کاربردی این سه مقوله امکان‌پذیر است. این که بدانیم در هرکدام چه اتفاق‌هایی باید رخ دهد و چه کارهایی باید در آنها انجام شود.

 

هدف از برندسازی چیست؟‌

در هنگام بازاریابی در اینستاگرام باید تکلیف خودمان را برندسازی مشخص کرده و سپس بازاریابی را انجام دهیم. باید بدانیم که مشتری‌های ما فقط در یک شهر هستند و یا قرار است در کل کشر و یا چندین کشور باشند. اینکه قرار است از طریق چه راه‌ها و پیام‌هایی در اینستاگرام بازاریابی کنیم و از چه اینفلوئنسرهایی در این راه کمک می‌گیریم در واقع بخش بزرگی از راه  ما را روشن می‌کند. در نهایت اینکه باید بودجه برندسازی با بازاریابی متفاوت باشد. چون وقتی هویت یک برند را می‌سازیم نباید مخاطب را مجبور به خرید کنیم. باید به او فرصتی برای شناسایی و ارتباط برقرار کردن با برند را بدهیم. آرجن دِو آرورا، رئیس شرکت Retargeter و بنیانگذار Immediately در رابطه با بازاریابی در اینستاگرام می‌گوید: «برندها باید تبلیغات شان را بخش‌بندی و هدف‌گذاری کنند. راز موفقیت در این کار ایجاد چند کمپین بر اساس قسمت‌های منحصر به فرد وب سایت‌های این برندهاست.»شما با هر روشی می‌توانید از اینستاگرام کسب درآمد کنید در این خصوص باید تعداد زیادی دنبال کننده حقیقی و هدفمند داشته باشید یعنی فالوورها با توجه به حیطه فعالیت‌تان  شما را دنبال کنند تا خدمات و محصولا‌ت‌تان را ببینند و با شما در تعامل باشند.

 

نحوه ارتقاء پیج یا صفحه اینستاگرام با برندسازی

اولین راه برای ارتقا صفحه اینستاگرام یک برند این است که از تعداد دنبال کنندگان واقعی استفاده شود. در اینستاگرام باید به دنبال افرادی باشید که برای شما کامنت بگذارند و نظرات‌شان را در صفحه بازگو کنند. کسانی که از یک برند استفاده کنند و به طور زنده عکس‌ها و خاطراتشان را از آن بگویند تا بتوانند به طور مستقیم و غیرمستقیم تبلیغات کنند. در برندسازی باید تعامل زنده با مخاطبان و دنبال‌کنندگان اتفاق بیفتد. برندهایی که با فالورهای بالا تعاملی با دنبال کنندگان‌شان ندارند بعد از مدتی دچار رکود می‌شوند و دیگر نمی‌توانند بازاریابی‌شان را هم در جهت مثبتی پیش ببرند. تعداد فالورهای کم در روزهای آغاز برندینگ طبیعی است اما وقتی با صبر و حوصله تعامل خوبی با دنبال کنندگان اتفاق بیفتد قطعا روش‌های برندینگ از یک پیچ کم‌فالور یک پیج با فالورهای بالا خواهد ساخت. در اینکه باید از محتوای زیبا و جذاب برای ارتقا پیج استفاده کنید شکی نیست. تکه‌های کوچک یک فیلم یا یک یک موشن‌گرافی که به طور خلاقانه تولید شده‌اند می تواند تعداد بالایی فالور و لایک را برای پیج داشته باشند. همچنین بازتاب این پست‌ها در پیج‌های دیگر می‌تواند به معرفی پیج کمک کند. یکی دیگر از راه‌های ارتقا پیج این است که باید نیازهای مخاطبان‌تان را بشناسید و بدانید که آنها به دنبال چه چیزی در صفحه اینستاگرام برند شما می‌آیند. با آنها صحبت کنید و به سوالات‌شان جواب دهید. هر سوالی که به آن پاسخی داده می‌شود می‌تواند در جذب فالور موثر باشد. رفتار شما در پاسخ به هر سوال در نظر دنبال‌کنندگان زیر ذره‌بین است و این کار را سخت می‌کند. هم باید با استراتژی‌های بازاریابی آشنا باشید و هم برندینگ را به خوبی انجام دهید.

امضای خود را در برندینگ داشته باشید

سعی کنید برای برندتان یک سبک خاص داشته باشید؛ یک حال‌و‌هوا که فقط مختص به صفحه و برند خودتان باشد و هیچ کسی نتواند آن را از بین ببرد. یک شور و هیجان خاص؛ یک نوع زبان و لحن خاص، استفاده از یک نو رنگ و نور ویژه یا هر نماد دیگری که مربوط به خود برند باشد. اگر در اینستاگرام نگاهی به صفحه Anthropologie که یک فروشگاه پوشاک و محصولات خانگی است بیندازید، می بینید، این فروشگاه سبک خاص خود را به اشتراک گذاشته است. در واقع تمام پست‌های این پیج اینستاگرام، تصاویرشان متکی به نور طبیعی هستند. شاید باور نکنید ولی آن‌ها در تصاویر تیره از نور طبیعی برای افزایش لایک اینستاگرام استفاده کرده‌اند. این ها تصادفی نیست بلکه با این روش می‌خواهند بیشترین تعامل را برای پیج اینستاگرام خود ایجاد کنند. حتما در پس‌ ها و محتواهایی که در صفحه کار می کنید باید از هشتگ‌های مربوطه استفاده کنید تا قابلیت بیشتر دیده شدن را پیدا کنند. طبق آمارهایی که Simply Measured از اینستاگرام بدست آمده است، تقریبا ۷۰% از پر طرفدارترین هشتگ های اینستاگرام برند هستند.

مفهوم برندسازی شخصی در اینستاگرام

از آنجا که اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب میان برندها شناخته شده می‌توان از آن برای تبلیغات و برندسازی استفاده کرد. قابلیت گذاشتن عکس و فیلم در کنار توضیحاتی اندک که شرح خاطره‌ای کوتاه یا اتفاقی هیجان‌‌انگیز را می‌دهد در جذب مخاطب برای اینستاگرام تاثیر فراوان دارد. آدم‌ها با سبک زندگی‌های متفاوت‌شان مخاطب برندهایی می‌شوند که برای‌شان از داستان‌هایی بگویند که هر روز با آن سروکار دارند و از طرفی نیازشان را برطرف می‌کنند شما میتوانید از همین روش برای برندینگ شخصی خود در اینستاگرام استفاده کنید و ماموریت های روزانه خود را به همراه اهدافتان در قالب داستان گویی در اینستاگرام منتشر کنید، از سختی ها و موفقیت ها و چالش های شخصی اما حرفه ای خود بگویید. بالا بردن اعتماد به نفس و هیجان در کنار ایجاد صمیمیت و دوستی یکی از کارهایی است که باید در تار‌و‌پود یک پروژه برندینگ شخصی در اینستاگرام اتفاق بیفتد. یعنی دنبال کننده‌ها تنها برای خرید به این صفحه سر نزنند بلکه علاقمندی‌ها و آرزوها و هیجان‌هایی که شاید در زندگی ندارند را با یک پست تجربه کنند و ترغیب به کاری شوند که برندینگ شخصی شما راهنمای آن کار شده است. بارها اتفاق افتاده که یک متخصص کوچک و نوظهور با برندینگ مناسب در اینستاگرام ناگهان به فالورهای بالا رسیده و محبوبیت و سرمایه آن بالا رفته است. اما قدم‌های بعدی باید محکم‌تر برداشته شود چون داشتن یک صفحه پرفالوور و فعال تلاش نیاز به اطلاعات بالا و انرژی کافی دارد. در واقع تکنیک های برندینگ همه در خدمت بالا بردن فروش و محبوبیت و اعتماد و بازاریابی مثبت برای برندها و اشخاص هستند.

پیچ‌های برندینگ پرفالور در اینستاگرام چه ویژگی هایی دارند؟

تکنیک‌های تولید محتوا در کنار روش‌های برقراری ارتباط با فالورها، استفاده از هشتگ، برگزاری کمپین و منشن تکنیک‌هایی هستند که بیشترین نتیجه را در برندینگ‌های موفق داده‌اند.

ارتباط میان بازاریابی و برندینگ چیست؟

معمولا تیم‌های تولید محتوا با استفاده از استراتژی‌های مختلف سطح فروش یک برند را بالا می‌برند. از آنج که بیشتر از ۳۰درصد مخاطبان اینستاگرام به محض اینکه کالای مورد نیازشان را در این شبکه اجتماعی می‌بینند، اقدام به خرید می‌کنند؛ پس لزوم برندسازی در اینستاگرام برای برندها حیاتی است.

ویژگی مشترک برندینگ های موفق در اینستاگرام چیست؟

شاید بتوانیم بگوییم مدیریت برندینگ در اینستاگرام در واقع مدیریت احساسات و عواطف کاربرانی است که نیاز به خرید دارند. پس برندهایی که بتوانند این هیجان را با تکنیک‌های های فیلم‌سازی، سناریونویسی و عکاسی و… به مخاطب منتقل کنند موفق هستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.