۰

۸ میلیون ایرانی معطل دریافت کارت ملی هوشمند

بازدید 872

سخنگوی سازمان ثبت احوال، در ارتباط با وضعیت صدور کارت ملی هوشمند، توضیحاتی ارائه داد. سیف الله ابوترابی، در برنامه چاپ اول شبکه خبر، با عنوان این مطلب که تا پایان سال ۹۶ بدون هیچ مشکلی کارت ملی هوشمند در مهلت ۱۵ روزه به دست متقاضیان می‌رسید، گفت: تحریم ها باعث شد تا وارد کردن بدنه کارت و تراشه از اوایل سال ۹۷ با مشکل مواجه شود.

وی با اعلام اینکه تراشه کارت و مواد اولیه آن وارداتی است، افزود: از مجموع ۵۸ میلیون و ۹۴۶ هزار نفر از هموطنان که مراحل ثبت نام را تکمیل کرده اند، برای ۴۹ میلیون و ۳۰۹ هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.ابوترابی ادامه داد: بیش از ۲.۸ میلیون کارت ملی هوشمند، تولید داخلی بوده که صادر شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال، با عنوان این مطلب که ۴ کشور در دنیا تراشه تولید می‌کنند، گفت: امیدواریم بتوانیم توسط شرکت‌های دانش بنیان این تراشه‌ها را در داخل تامین کنیم.ابوترابی با اشاره به اهمیت کارت ملی هوشمند برای دولت الکترونیک، افزود: ما ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند را در ماه داریم، متاسفانه در تامین بدنه کارت ملی هوشمند مشکل داریم و چاپخانه دولتی به ما قول داده است تا ماهانه یک میلیون کارت به ما تحویل دهد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال ادامه داد: جنس کارت از پلی کربنات است و در حال حاضر در کشور موجود نیست.وی با بیان اینکه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در انتظار کارت ملی هوشمند هستند، گفت: برای حل مشکل افرادی که کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده اند مصوبه ای به همه دستگاه ها ابلاغ شده است تا کارهای اداری و بانکی خود را به همراه رسید کارت ملی هوشمند انجام دهند.

ابوترابی با بیان اینکه متولی تامین بدنه کارت ملی هوشمند چاپخانه دولتی است، گفت: اگر ماهانه یک میلیون کارت ملی هوشمند به ما تحویل دهند، ۹ ماه طول زمان می برد تا افراد در نوبت، کارت خود را دریافت کنند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.