۰

رمز دوم پویا، درآمد توسعه‌دهندگان کافه بازار را کاهش داد

بازدید 1234

کافه بازار در گزارشی از عملکرد خود در سال ۹۸ اعلام کرده است اجباری شدن رمز پویا منجبر به کاهش درآمد توسعه‌دهندگان این پلتفرم در هفته نخست اجرای این طرح شده است. همچنین در این گزارش به موضوعاتی مانند همکاری با VODها، ساخت برنامه با حضور عادل فردوسی‌پور و شایعه هک کافه بازار پرداخته شده است.
در گزارش کافه بازار آمده است که «با اجباری‌شدن رمز پویا، درآمد هفتگی توسعه‌دهندگان بازار در نخستین هفته اجرای طرح (۱۹ تا ۲۵ بهمن) ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشت. بازی‌ها بیشترین کاهش (۳۰ تا ۵۰ درصد) را داشتند.» این گزارش تاکید کرده است که روند افت درآمد توسعه‌‌دهندگان در هفته‌های بعدی، کاهش داشته است.
کافه بازار اعلام کرده است برنامه «کلاسیکو» که به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور بود و با چهره‌های شاخته شده فوتبال ایران پخش شد با پیشنهاد کافه بازار تهیه شده و طی ۲۴ ساعتِ نخست، «نزدیک به ۲ میلیون نفر» آن را تماشا کرده‌اند.

در این گزارش همچنین با اشاره به راه‌اندازی دفتر کافه بازار در مشهد اعلام شده است شمار کارکنان گروه توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان به بیش از ۱۱۰۰ نفر در تهران، مشهد و بندر انزلی رسیده است. هدلینگ هزاردستان، سهامدار اصلی کافه بازار است. این گزارش شمار کاربران کافه بازار در آستانه هشتمین سال فعالیت این پلتفرم را بیش از ۴۰ میلیون نصب فعال اعلام کرده است.
برگزاری رویداد FCPC در دانشگاه فردوسی مشهد، حمایت از رقابت‌های برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام در غرب آسیا و چالش جهانی ببراس برای دانش‌آموزان نیز از دیگر فعالیت‌های این شرکت اعلام شده و با اشاره به افزایش ۵۹ درصدری فروش بازی‌های ایران در سال ۹۷ بر سرمایه‌گذاری ۳۹ میلیارد ریالی کافه بازار روی شتاب‌دهنده آواگیمز تاکید شده است.
کافه بازار در گزارش سالانه خود با عرضه نسخه جدید این پلتفرم (بازار ۸) نیز پرداخته و با اشاره به تفاوت‌های این نسخه با نسخه‌های قبلی، تغییرات انجام شده را بستری برای امکان تماشای ویدیو توسط کاربران دانسته است. همچنین قفل کودک که مربوط به «بازار کودک» است نیز یکی دیگر از امکانات اضافه شده به کافه بازار در سال ۹۸ عنوان شده است.
در جریان سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در دی ماه سال گذشته چند نفر از همکاران کافه بازار نیز جان خود را از دست دادند. پس از این رخداد، کافه بازار اعلام کرد «کمک‌هزینه تحصیلی ۱۷۶ دانشجوی دانشگاه‌های شریف و تهران را در سال ۹۹ برعهده» می‌گیرد. این کمک‌هزینه، به یاد پونه گرجی «فاند پونه» نام گرفت.

دوم فروردین امسال نیز امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه بازار در توئیتی اعلام کرد این شرکت در سال ۹۹ بخشی از سهام خود را در بازار بورس عرضه خواهد کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.