۰

ویروس کرونا و تاثیر آن بر صنعت خودروسازی جهان

بازدید 1915

با گسترش ویروس کرونا در جهان، بسیاری از کسب و کارها و صنایع فعالیت‌های خود را به حالت نیمه‌تعطیل و یا تعطیل درآوردند. صنعت خودروسازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در طی روزهای اخیر شاهد بسته شدن بسیاری از کارخانه‌های متعلق به شرکت‌های فعال در این عرصه بوده‌ایم.در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیاندازیم به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیت شرکت‌های خودروساز در جهان.

فورد

شرکت فورد از نوزدهم ماه مارس، تمامی‌فعالیت تولیدی خود را در شمال آمریکا متوقف کرده است. این تصمیم به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا اتخاذ شده است چرا که اخیرا یک مورد مبتلا به کووید-۱۹ در میان کارکنان این شرکت در کارخانه میشیگان گزارش شده است.

در حال حاضر، کارخانه‌های فورد در آمریکا، مکزیک و کانادا به حالت تعطیل درآمده‌اند و به گفته فورد، این رویه حداقل تا ۳۰ ماه مارس ادامه خواهد داشت. فورد همچنین در هفدهم ماه مارس از توقف فعالیت کارخانه‌های این شرکت در اروپا از تاریخ  ۱۹ مارس خبر داد و اعلام کرد که این تعطیلی‌ها، احتمالا تا چند هفته ادامه خواهد داشت.

جنرال موتورز

جنرال موتورز در ۱۸ مارس اعلام کرد که تمامی‌فعالیت کارخانه‌های این شرکت در آمریکای شمالی از نوزدهم مارس متوقف خواهد شد. این شرکت برای هر کدام از کارخانه‌های خود قوانین و دستورالعمل خاصی را صادر کرده است.

طبق گفته جنرال موتورز، این تعطیلی موقت در تاریخ ۳۰ مارس به پایان خواهد رسید. البته فرآیند تولید خودرو به شرایط منطقه و شیوع ویروس کرونا بستگی خواهد داشت.

فیات کرایسلر

فیات نیز همانند فورد و جنرال موتورز، در ۱۸ مارس از تعطیلی کارخانه‌های خود در آمریکای شمالی به دلیل شیوع کرونا و پیشگیری از ابتلای کارکنان خود به این ویروس خبر داد. قرار است در پایان ماه مارس و با بهبود نسبی شرایط، اوضاع به روال عادی برگردد. این شرکت همچنین، فعالیت کارخانه‌های خود در اروپا را به مدت یک هفته به حالت تعلیق درآورد.

هوندا

شرکت خودروساژ ژاپنی هوندا جزو اولین شرکت‌هایی بود که در تاریخ هجدهم مارس، نسبت به تعطیلی کارخانه‌های خود در آمریکای شمالی خبر داد. طبق برآوردهای این شرکت، این تعطیلی منجر به کاهش تولید ۴۰ هزار دستگاهی خودروهای این شرکت خواهد شد.

هوندا اعلام کرد که فعلا شش روز این رویه ادامه خواهد داشت و بازگشایی مجدد، منوط به بهتر شدن شرایط است. این شرکت همچنین اقدامات گسترده‌ای را برای پاکسازی و تمیز کردن محیط کار کارمندان خود در دستور کار قرار داده است.

تویوتا

در ۱۹ ماه مارس، تویوتا نیز به جمع شرکت‌هایی پیوست که عملیات‌های تولیدی خود را در آمریکای شمالی تعطیل کردند. این شرکت به تمامی‌کارخانه خود در امریکا، کانادا و مکزیک دستور داد تا فعالیت خود را از ۲۳ مارس متوقف کنند.

اما کارمندان تویوتا می‌توانند سایر از دیگر شرکت به محل کار برگردند چرا که طبق اعلام تویوتا، می‌توانند در ۲۵ مارس در محل کار خود حاضر شوند. تویوتا اعلام کرده که در طی دو روز تعطیلی، قسمت‌های مختلف در کارخانه‌های این شرکت به صورت کامل، تمیز و پاکسازی خواهند شد.

هیوندای

این شرکت خودروساز کره‌ای در ۱۸ مارس و به دلیل نگرانی‌ها از شیوع هرچه بیشتر کرونا و مثبت اعلام شدن آزمایش یکی از کارمندان این شرکت، فعالیت کارخانه خود در آلاباما را به حالت تعطیل درآورد. این شرکت اطلاع‌رسانی‌های لازم را به کارمندان خود در خصوص این ویروس انجام داده و اعلام کرده که اقداماتی را در جهت تمیز کردن محیط کاری کارمندان، انجام خواهد داد. هنوز زمان دقیقی برای بازگشایی فعالیت کارخانه‌های این شرکت اعلام نشده است.

نیسان

نیسان در هجدهم مارس اعلام کرد که فعالیت کارخانه‌های خود در آمریکا را از ۲۰ همین ماه متوقف خواهد کرد. فعلا مکزیک و کانادا شامل این طرح نخواهند شد. گفته می‌شود که این تعطیلی تا ششم آویل ادامه خواهد داشت. هنوز گزارشی در خصوص ابتلای کارمندان این شرکت به کووید-۱۹ منتشر نشده است.

ولوو

شرکت خودروسازی سوئدی ولوو اعلام کرد که از ۲۰ مارس فعالیت‌های کارخانه‌های خود در اروپا را متوقف خواهد کرد و این رویه تا پنجم مارس ادامه خواهد داشت. در آمریکا نیز پروسه تعطیلی کارخانه‌ها از ۲۶ مارس آغاز خواهد شد و تا ۱۴ آوریل ادامه خواهد داشت. این شرکت چهار کارخانه در کشور چین دارد که هم اکنون همگی فعالیت خود را طبق روال عادی پیش می‌برند.

فولکس واگن

فولکس واگن از ۲۱ مارس، کارخانه‌های خود در چاتانوگا، تنسی و دیگر مناطقی که کارخانه‌های این شرکت فعالیت دارد، به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد که علی‌رغم این تعطیلی، حقوق کامل به کارکنان پرداخت خواهد شد.

قرار است در طی این چند روز تعطیلی، محیط کاری کارکنان با مواد ضدعفونی‌کننده تمیز شود. این شرکت همچنین در ۱۷ مارس از تعطیلی فرآیند تولید خود در کشورهای اروپایی از قبیل اسلواکی، پرتغال و اسپانیا خبر داده بود. طبق اعلام این شرکت، این تعطیلی موقت حدود دو هفته به طور خواهد انجامید.

سوبارو

شرکت ژاپنی سوبارو فعالیت کارخانه‌های خود در آمریکا از از ۲۳ مارس به حالت تعلیق درخواهد آورد و قرار است از روز ۲۹ مارس، فعالیت این مراکز از سر گرفته شود. این اقدام در پی محافظت از سلامتی کارکنان این شرکت در برابر ویروس کرونا اتخاذ شده و به گفته این شرکت، حقوق این چند روز تعطیلی به طور کامل به کارمندان این شرکت پرداخت خواهد شد.

بوگاتی

بوگاتی، غول خودروساز فرانوسوی نیز همانند همتایان خود در تاریخ ۲۰ مارس اعلام کرد که تولید در کارخانه مولشیم را به دلیل نگرانی از شیوع کرونا متوقف کرده است. بوگاتی گفت که در این زمینه به طور کامل از دستورات نهادهای قانونگذار تبعیت خواهد کرد چراکه سلامت کارکنان در اولویت این شرکت است.

پورشه

در ۱۸ ماه مارس بود که این شرکت آلمانی از تصمیم خود مبنی بر  تعطیلی فعالیت کارخانه‌های خود به منظور حفظ سلامت کارکنان خبر داد. قرار است این تعطیلی موقت، تا دو هفته ادامه داشته باشد. انتظار می‌رود که میزان فروش و عرضه خودروهای پورشه در ماه‌های پیش رو همانند بسیاری از خودروسازان با افتی نسبی همراه شود.

بنتلی

شرکت بنتلی که در زمینه ساخت خودروهای لوکس فعالیت دارد، در ۲۰ مارس اعلام کرد که فعالیت کارخانه خود را در بریتانیا متوقف کرده است. طبق گفته بنتلی، این رویه حدود چهار هفته به طول خواهد انجامید. بنتلی گفت که این تصمیم به منظور حفظ سلامت کارکنان این شرکت اتخاذ شده است.

دایملر

شرکت دایملر که برند مرسدس بنز را نیز تحت پوشش دارد، اعلام کرد که تولید در کارخانه‌های این شرکت در اروپا حداقل برای دو هفته تعطیل خواهد شد. دایملر نیز حفظ سلامتی کارکنان خود را از جمله اولویت‌های اصلی این شرکت عنوان کرد.

PSA Group

این شرکت که برندهای پژو، سیتروئن، DS، Opel و Vauxhall جزو زیرمجموعه آن محسوب می‌شوند، فعالیت کارخانه‌های خود در اروپا را به حالت تعلیق درآورد. کارخانه‌های PSA Group در کشورهای مختلفی از جمله فرانسه، اسپانیا، بریتانیا، لهستان و آلمان دایر هستند که با این تصمیم، موقتا تعطیل خواهد شد. گفته می‌شود که در تاریخ ۲۷ مارس شاهد بازگشایی مجدد این کارخانه‌ها خواهیم بود.

رولز-رویس

شرکت بریتانیایی رولز-رویس در ۱۸ مارس از توقف فعالیت کارخانه‌های خود در بریتانیا از تاریخ ۲۳ مارس خبر داد و اعلام کرد که این رویه تا دو هفته ادامه خواهد داشت. طبق گفته رولز-رویس، اگر شرایط مساعد تشخیص داده نشود، این تعطیلی تمدید خواهد شد.

رنو

رنو فرانسه اعلام کرد که فعالیت ۱۲ کارخانه این شرکت در فرانسه را به صورت موقت تعطیل کرده و این رویه تا زمانی که شرایط برای شروع مجدد فعالیت‌ها فراهم نشود، ادامه خواهد داشت.

تویوتا

تویویتا اخیرا اعلام کرد که کارخانه‌های این شرکت در کشور پرتغال و فرانسه، به صورت موقت تعطیل خواهند شد. طبق گفته این شرکت، فعالیت این کارخانه‌ها در اواخر سال جاری میلادی از سر گرفته خواهد شد. همچنین یکی از کارخانه تویوتا در فیلیپین نیز بدنبال شیوع کرونا در این کشور تعطیل شده است.

فراری

این شرکت خودروساز ایتالیایی نیز اعلام کرد که تا تاریخ ۲۷ مارس، فعالیت دو کارخانه این شرکت در مارنلو و مودنا به طور موقت، متوقف خواهد شد.

لامبورگینی

شیوع کرونا بر فعالیت لامبورگینی نیز سایه انداخته و این شرکت اعلام کرد که کارخانه این شرکت در سانتاآگاتا تا تاریخ ۲۵ مارس متوقف خواهد بود.

دوکاتی

شرکت دوکاتی نیز که از تعطیلی کارخانه‌های خود در ایتالیا خبر داده بود، اخیرا اعلام کرد که این تعطیلی تا ۲۵ مارس ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.