۰

پیس‌نویس سند چالش‌های مالیاتی کسب‌وکارهای الکترونیکی منتشر شد

بازدید 899

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پیش‌نویس سند «بررسی چالش‌‌های مالیاتی کسب‌وکارهای الکترونیکی» را منتشر کرد.مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرده است به منظور هدایت رفتار ذینفعان و کنترل برخی چالش‌‌های موجود، پیش‌نویس سند «بررسی چالش‌‌های مالیاتی کسب‌وکارهای الکترونیکی» را تهیه و آن را منتشر کرده است تا نظرات کارشناسان را دریافت کند.

در این سند پیش‌نویس، پس از بررسی انواع مالیات‌ها در ایران و معرفی نمونه‌هایی از مالیات‌های مختلف در دنیا، مدل‌های مختلف معافیت‌های مالیاتی نیز معرفی شده‌اند و در بخش ۵، چالش‌های مالیاتی کسب‌وکارهای الکترونیکی برشمرده شده‌اند.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، چالش‌های مالیاتی کسب‌وکارهای الکترونیکی را در ۸ سرفصل، دسته‌بندی کرده برای رفع مشکل هرکدام، اقدامات را پیشنهاد داده است.

این مرکز همچنین به موضوع آموزش مسائل مالی و مالیاتی تأکید ویژه‌ای داشته و سرفصل‌هایی را به منظور آشنایی بیشتر با این موارد، پیشنهاد داده است.

در این سند تأکید شده است: «بر اساس قانون، کسب‌وکارهای الکترونیکی نیز مانند هر کسب‌وکار دیگری باید مالیات پرداخت کنند ولی پیش از آن حتماً باید چالش‌های آنها را در نظر گرفت و راه‌حل‌های این چالش‌ها را عملیاتی نمود تا در حقوق این‌گونه کسب‌وکارها تضییع ایجاد نشود.»

متن این سند را از اینجا دریافت کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.