۰

لنوو یوگا ۵G معرفی شد؛ اولین لپ تاپ ۵G ویندوزی با پردازنده ARM

بازدید 1295

لنوو با رونمایی از نخستین لپتاپ ویندوزی مبتنی بر پردازنده ARM با قابلیت اتصال به شبکه ۵G نگاه ها را در CES 2020 به خود خیره کرد.این لپتاپ که یوگا ۵G نام دارد، از چپیست اسنپدراگون ۸cx با هشت هسته پردازشی ۶۴ بیتی Kryo 495 و پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۸۰ بهره می برد. کوالکام مدعی است در صورت استفاده از نرم افزارهای مبتنی بر معماری پردازنده ARM، این تراشه توان رقابت با چیپست های Core i5 سری U را خواهد داشت.

هرچند پیش از این در گلکسی بوک اس و سرفیس پرو ایکس شاهد استفاده از اسنپدراگون ۸cx بودیم اما اکوسیستم ویندوز هنوز از مشکلاتی مثل ناسازگاری اپ ها روی این معماری رنج می برد. با این حال لنوو یوگا ۵G مزایایی مثل ۹ آنتن برای دریافت سیگنال های ۵G و پشتیبانی از امواج میلیمتری و زیر ۶ گیگاهرتز را در خود دارد.

یوگا ۵G به نمایشگر ۱۴ اینچی تمام اچ‌دی با حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیتی مجهز شده که مثل دیگر اعضای این خانواده قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای دارد. معیارهای امنیتی هم شامل سنسور اثر انگشت و دوربین مادون قرمز می شود.

این دستگاه مثل دیگر لپتاپ های مبتنی بر ARM با هدف روشن ماندن در ساعات طولانی طراحی شده و به همین خاطر باتری آن با یکبار شارژ توانایی ۲۴ ساعت تامین نیرو را دارد. از آنجا که روشن ماندن در ساعات طولانی ممکن است باعث داغ شدن سخت افزار شود، لنوو یک سیستم نرم افزاری هوشمند را طراحی کرده که سطح کارایی را بر اساس بار پردازشی تنظیم می کند.

لنوو یوگا ۵G بهار امسال و با قیمت ۱۴۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد اما با توجه به قیمت بالا و پوشش محدود شبکه ۵G احتمالا با استقبال چندانی مواجه نخواهد شد.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.