۰

اینستاگرامر حرفه‌ای؛ معرفی چند اپلیکیشن برای خلق استوری‌های جذابتر

بازدید 1635

با اینکه اینستاگرام روز به روز قابلیت‌های جدیدی برای کاربرانش عرضه می‌کند اما اگر شما هم از استوری‌های آن زیاد استفاده کرده باشید حتما تائید می‌کنید که این بخش امکانات ویرایشی نسبتا ساده‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از آنجایی که استوری اینستاگرام فقط به مدت ۲۴ ساعت باقی می‌ماند، برای دیده شدن توسط فالوئرها رنگ و لعاب و جذابیت بصری آن اهمیت خاصی پیدا می‌کند.بنابراین اگر می‌خواهید در استوری‌هایتان خلاقیت به خرج داده و کمی آب و تاب آن‌ها را بیشتر کنید، بد نیست که از اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده کنید. در این مطلب بهترین اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند در خلق یک استوری اینستاگرام جذاب به شما کمک کنند را معرفی خواهم کرد پس در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Hashtag Expert for IG

اهمیت هشتگ برای اینستاگرامرها و به خصوص کسانی که حساب اینستاگرام عمومی دارند پوشیده نیست و اگر شما هم پروفایل عمومی دارید باید برای دیده شدن استوری‌هایتان حتما هشتگ‌های درستی را انتخاب کنید. از آنجایی که می‌توان در هر استوری اینستاگرام ۱۰ هشتگ استفاده کرد اینکه بدانید کدام هشتگ‌ها داغ‌تر (trend) هستند در افزایش بازدید استوری‌های شما نقش مستقیم دارد.اگر دستگاه iOS دارید اپ Hashtag Expert for IG می‌تواند به شما در انتخاب هشتگ درست کمک کند. در این اپ فقط کافیست کلمه مدنظرتان را جستجو کنید و در ادامه اپ برای شما تمام هشتگ‌های مرتبط و داغ را لیست می‌کند.

کاربران اندروید هم می‌توانند از اپ Hashme Hashtag Generator استفاده کنند. در این برنامه می‌توان هشتگ‌های داغ را در یک موضوع خاص مشاهده کرد. برخلاف تعدادی از اپ‌ها که مجبورید تمام هشتگ‌های لیستشان را کپی کنید، این اپ به شما اجازه می‌دهد که با انتخاب هشتگ‌های مورد نظر، همان‌ها را در استوری‌تان کپی کنید.

اگر هم دنبال برنامه‌ای می‌گردید که به صورت خودکار و بر اساس عکس هشتگ‌های مرتبط را به شما معرفی کند، AutoHash را هم امتحان کنید.

دانلود برای Android | iOS

 

Typography Master

آن دسته از کاربرانی که به صورت مداوم استوری می‌گذارند حتما از ۴ فونت موجود در اینستاگرام خسته می‌شوند. خوشبختانه اپ‌های زیادی مثل Canva، Adobe Spark Post و Typography Master هستند که دنیایی از فونت‌ها را در اختیارتان قرار داده و استوری‌هایتان را جذابتر می‌کنند. یک قابلیت خوب اپ‌های مذکور این است که می‌توانید با آپلود عکس، فونت‌های مختلف را روی آن آزمایش کرده و بهترین فونت را برای استوری اینستاگرام انتخاب کنید.

دانلود برای Android

Enlight Pixaloop

یکی از جذابترین کارهایی که می‌توانید در استوری اینستاگرام انجام دهید، تبدیل عکس‌ها به سینماگراف است. در واقع با این تکنیک می‌توانید به عکس‌های بی‌جان روح زندگی بدمید. سینماگراف‌ها دو مزیت نسبت به گیف‌ها دارند. اول اینکه انتهای یک سینماگراف مثل گیف اصطلاحا دست‌انداز ندارد و ابتدا و انتهای آن به گونه‌ای با هم ترکیب می‌شود که از لحاظ بصری نرم و روان اجرا شود.

از سوی دیگر کیفیت سینماگراف‌ها هم بسیار بیشتر از گیف است و تمام طیف رنگی عکس اصلی را حفظ می‌کند. اپ‌های زیادی برای ساخت سینماگراف توسعه یافته‌اند که یکی از بهترین آن‌ها Enlight Pixaloop است. خوشبختانه کیفیت فایل انتقالی به اینستاگرام بسیار خوب است و از همه مهمتر Enlight Pixaloop واترمارکی روی عکس شما به جای نمی‌گذارد.

دانلود برای Android iOS

Scribbl

درست است که اینستاگرام گیف‌های زیادی در اختیارتان قرار می دهد اما برای اینکه خودتان گیف‌های جالب تولید کنید باید به برنامه‌های دیگر روی بیاورید. Scribbl یکی از همین اپ‌هاست که با آن می‌توانید روی ویدیوها یا عکس‌هایتان نقاشی کنید، سپس با اعمال تنظیمات دلخواهتان یک گیف جالب تحویل می‌گیرید.

کار با برنامه ساده است و باید بعد از تغییر ابعاد عکستان، یک انیمیشن را انتخاب کرده و بعد از اتمام کار گیف را به اینستاگرام خودتان منتقل کنید. این برنامه فقط برای اندروید در دسترس است و می‌توانید آن را از پلی استور دانلود کنید.

دانلود برای Android

StoryLight Highlight

اگر برای هایلایت استوری‌هایتان دنبال یک تصویر جلد (کاور) خوب می‌گردید StoryLight Highlight در این مورد به شما کمک می‌کند. در این اپ کاورهای جالب زیادی گنجانده شده و می‌توانید از دسته‌بندی‌های مختلف کاور مورد نظرتان را پیدا کنید. با اینکه برنامه از پرداخت درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند، اما تعداد زیادی کاور در آن پیدا می‌شود و این یعنی احتمالا با کمبودی مواجه نخواهید بود.

بعد از انتخاب آیکن، می‌توانید پس‌زمینه مورد نظرتان را هم انتخاب کنید و خوشبختانه StoryLight Highlight در این بخش هم محدوده گسترده‌ای از انتخاب را در اختیارتان قرار می‌دهد.

دانلود برای Android

اپ پیشنهادی دیگر برای هایلایت‌های شما Highlight Cover Maker است که هم کاربران اندروید و هم iOS می‌توانند از آن استفاده کنند.

دانلود برای Android iOS 

Insta Story

بعضی وقت‌ها یک عکس نمی‌تواند کل مفهوم یا پیامی که در ذهنتان دارید به مخاطب برساند و حتی استفاده از چند عکس پشت هم چندان جوابگو نیست. اضافه کردن کپشن هم به جای اینکه اوضاع را بهتر کند بیشتر باعث شلوغی و کم شدن جذابیت استوری شما خواهد شد. یکی از بهترین راه‌های فرار از این مخمصه استفاده از تمپلیت‌های آماده است.

اپ‌هایی مثل Insta Story و StoryArt با تمپلیت‌های فراوانی که در اختیارتان قرار می‌دهند می‌توانند گزینه مناسبی برای این مواقع باشند. استفاده از این اپ‌ها آسان است و فقط کافیست یک تمپلیت را انتخاب کرده و تصویر و نوشته مد نظر را به آن اضافه کنید.

Instastory

دانلود برای Android  

StoryArt

دانلود برای Android | iOS

InShot

ویدیوهای کوتاه می توانند بهترین انتخاب برای استوری اینستاگرام شما باشند به شرطی که خوب تدوین شده و موسیقی مناسبی داشته باشند. InShot یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت یک ویدیوی کوتاه خوب است و می‌تواند از بریدن ویدیو تا به هم چسباندن چند کلیپ را برای شما انجام دهد.

یکی از بهترین ویژگی‌های این اپ کاربرد ساده آن است و رابط کاربری تر و تمیزی هم برای آن طراحی شده. با اینکه نسخه رایگان برنامه به ویدیوهای شما واترمارک اضافه می‌کند اما با تماشای یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه می‌توانید از شر آن خلاص شوید.

دانلود برای Android | iOS

از آنجا که استوری یکی از جذابترین قابلیت‌های اینستاگرام برای به اشتراک‌گذاری‌های روزمره است برنامه‌های زیاد دیگری هم هستند که ویژگی‌های جالبی به آن اضافه می‌کنند. اگر شما هم از اپلیکیشن‌های دیگری برای تدوین و اضافه کردن امکانات مختلف به استوری‌های اینستاگرام خودتان استفاده می‌کنید برای تکمیل این مطلب آن را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.