۰

لینکدین فهرست ۱۰ شغل برتر سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد

بازدید 1142

لینکدین، فهرست ۱۰ شغل برتر سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده که متخصص هوش مصنوعی با دستمزد سالانه‌ی بالای ۱۰۰ هزار دلار را در صدر قرار می‌دهد.سایت استخدام و کاریابی لینکدین فهرست سالانه‌ی «مشاغل نوظهور» خود را منتشر کرد. در این فهرست، شغل‌هایی که بیشترین میزان رشد استخدام را از سال ۲۰۱۵ تا امسال شاهد بوده‌اند، مشخص شده‌اند. در صدر فهرست، متخصص هوش مصنوعی به چشم می‌خورد. متخصص هوش مصنوعی به مهندس، پژوهشگر یا متخصص حوزه‌های دیگر گفته می‌شود که تشخیص می‌دهد هوش مصنوعی در چه مواقعی به کار می‌آید.

استخدام در حوزه‌ی هوش مصنوعی در مدت چهار سال گذشته، سالانه رشدی برابر با ۷۴ درصد داشته است. گای برگر، اقتصاددان ارشد لینکدین در این‌باره به MarketWatch گفت:

هوش مصنوعی در هر صنعتی نفوذ کرده و درحال حاضر تقاضا برای افراد ماهر در حوزه‌ی یادشده فراتر از عرضه برای آن است. این سومین سال پیاپی است که شغل مربوط با حوزه‌ی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در صدر فهرست قرار دارد و فقط می‌توان انتظار افزایش تقاضا را داشت.

دستمزد متخصصان هوش مصنوعی نیز بسیار چشمگیر است، زیرا این مشاغل غالباً دستمزد سالانه‌ی بالای ۱۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند. سایت استخدام و کاریابی لینکدین خاطرنشان کرد که برای نمونه، مهندسین هوش مصنوعی در سانفرانسیسکو، مبلغ ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار دلار سالانه دستمزد دریافت می‌کنند. حتی برخی اوقات جایگاه‌های شغلی هوش مصنوعی موفق به دریافت ۲۵۰ هزار دلار یا بیشتر نیز شده‌اند.

لینکدین تنها شرکتی نیست که می‌توان در آن جایگاه‌های ویژه‌ی شغلی در حوزه‌ی هوش مصنوعی را پیدا کرد. درواقع در فهرست سالانه‌ی «۲۵ شغل برتر سال ۲۰۱۹» شغل‌های مرتبط با یادگیری ماشین همیشه با ذکر افزایش ۳۴۴ درصدی در مقایسه با جایگاه‌های شغلی دیگر در چند سال گذشته، در صدر قرار گرفته‌اند. از دیگر مزایای این شغل می‌توان به مبلغ پایه‌ا‌ی سالانه ۱۴۶ هزار دلار اشاره کرد.

چیست؟ به‌گفته‌ی برگر، امروزه تقریبا «همه‌ی افراد» مرتبط در تمامی شغل‌ها از بدیهی‌ترین مشاغل مانند (حوزه‌های تکنولوژی و خودرو) تا پیچیده و شگفت‌آورترین حوزه‌ها چون (آموزش عالی و ورزش) درحال استخدام نیروهای متخصص در حوزه‌ی هوش مصنوعی هستند. برگر افزود:

درحال حاضر تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها در بازار کار به‌دنبال جذب افراد متخصص هوش مصنوعی هستند که بتوانند از عهده‌ی انجام کار برآیند.

بنابراین، حتی هوش مصنوعی می‌تواند فرصتی برای افرادی که درحال حاضر در این حوزه‌ فعالیت نمی‌کنند نیز ارائه دهد. افزون‌براین، برگر بیان کرد که یادگیری مهارت‌هایی مانند TensorFlow و پایتون، همچنین مجهز شدن به فناوری یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی می‌تواند به هرکسی فرصت کسب جایگاه شغلی بهتر را نوید دهد. حتی افراد می‌توانند با گذراندن دوره‌های مرتبط با این حوزه و گرفتن گواهینامه‌ی معتبر از دانشگاه‌های داخلی و مدارس آموزش کدنویسی و دیگر مراکز معتبر خود را مجهز به این دانش کنند.

۵ شغل نوظهور و برتر گزارش شده از سوی لینکدین پس از هوش مصنوعی عبارت‌اند از: مهندسی رباتیک با رشد استخدام ۴۰ درصدی سالانه؛ دانشمند تحلیل داده با میزان رشد ۳۷ درصدی؛ مهندس و برنامه‌نویس فول استاک (full stack engineer) با رشد ۳۵ درصد و مهندسی پایداری قابلیت اطمینان سایت یا SRE با رشد ۳۴ درصدی. گفتنی است، در حوزه‌ی نرم‌افزار و توسعه‌ی وب، معمولا دو دسته توسعه‌دهنده وجود دارد: توسعه‌دهنده‌ی front-end که مسئولیت توسعه‌ی ظاهر برنامه (سمت client) را بر عهده دارد و توسعه‌دهنده‌ی back-end که مسئول نوشتن کدهای سمت سرور و کارایی و عملکرد سایت را برعهده دارد. در این  دسته‌بندی، دسته‌ی سومی نیز وجود دارد که به آن‌ها توسعه‌دهندگان Full Stack گفته می‌شود؛ آن‌ها هم در سمت front-end و هم back-end تخصص دارند و می‌توانند موقعیت‌های شغلی بیشتر و بهتری را از آن خود کنند. برگر اضافه کرد:

درحالی که بیشتر این مشاغل در حوزه‌ی تکنولوژی هستند، اما لزوما فقط در صنعت تکنولوژی وجود ندارند. هر شرکتی مجبور است تکنولوژی را در مقطعی به کار بگیرد و ما شاهد رشد چشمگیر فرصت‌های شغلی در این موارد هستیم.

در ادامه‌ی فهرست تعدادی از مشاغل حوزه‌ی مشتری‌مداری مانند متخصص پشتیبانی فروش و نماینده‌ی توسعه‌ی فروش به چشم می‌خورد که رشد سریع جذب نیرو شامل حال آن‌ها نیز شده است. به‌گفته‌ی برگر:

بسیاری از جایگاه‌های شغلی در این حوزه به‌شدت وابسته به روابط هستند، بنابراین کسب مهارت در زمینه‌هایی مانند برقراری ارتباط، حل مسئله و همکاری کلیدی و مهم هستند. اغلب این نوع شرکت‌ها به افرادی با مهارت‌هایی نیاز دارند که نمی‌توان آن‌ها را با سیستم خودکار انجام داد و برای انجام موفقیت‌آمیز به تکنولوژی‌های جدید وابسته هستند.

۱۰ شغل برتر و نوظهور گزارش شده از سوی لینکدین عبارت‌اند از: ۱. متخصص هوش مصنوعی؛ ۲. مهندس رباتیک؛ ۳. دانشمند تحلیل داده؛ ۴. مهندس و برنامه‌نویس فول استاک؛ ۵. مهندسی پایداری قابلیت اطمینان سایت؛ ۶. متخصص پشتیبانی فروش؛ ۷. نماینده‌ی توسعه‌ی فروش؛ ۸. مهندس داده؛ ۹. تکنسین بهداشت رفتاری و ۱۰. متخصص امنیت سایبری.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.