۰

اولین تاکسی اینترنتی ایران در ۵ سالگی: اسنپ یک میلیارد سفر را پشت سر گذاشت

بازدید 957

اسنپ که به تازگی پنجمین سال فعالیت خود را جشن گرفته، آمارهای جدیدی را منتشر کرده که رشد این کسب‌وکار اینترنتی در ۵ سال اخیر را حکایت می‌کنند؛ رشدی که حاکی از انجام یک میلیارد سفر و ثبت نام ۲ میلیون راننده در گذر ۵ سال است.

یک میلیارد سفر؛ ۲ میلیون راننده

اسنپ در گزارشی که برای رسانه‌ها ارسال کرده خبر می‌دهد که اکنون از طریق این پلتفرم یک میلیارد سفر انجام شده است: «روزهای اول همه چیز مبهم بود؛ قدم‌ها آهسته برداشته می‌شد و فضا پر از ابهام بود. تا اینکه اولین سفرهای آزمایشی به خوبی انجام شد. حالا دیگر ماجرای راه‌اندازی تاکسی اینترنتی در ایران از رویا فاصله گرفته و تبدیل به یک احتمال شده بود؛ احتمالی که البته بیشتر بعید بود تا قریب. هنوز مشخص نبود که مردم از تاکسی‌های اینترنتی استقبال می‌کنند یا نه. شاید باورش سخت باشد اما از آن روزها فقط ۵سال می‌گذرد و فاصله صفر تا یک میلیارد تنها در ۵ سال طی شده است. اسنپ در این ۵ سال یک میلیارد سفر داشته است.»

آمار مهم دیگری که در گزارش اسنپ به چشم می‌خورد، ثبت نام ۲ میلیون راننده در این تاکسی اینترنتی است. این گزارش حکایت از آن دارد که اسنپ با ۱۰ راننده کارش را آغاز کرده و امروز در ۵ سالگی، ۲ میلیون راننده در این پلتفرم ثبت نام کرده‌اند و ۷۰۰ هزار راننده نیز به شکل فعال در آن حضور دارند.

اسنپ می‌گوید که پرسفرترین راننده‌اش، با ۲۵ هزار و ۲۱۲ سفر، رکورد بیشترین تعداد سفر را ازآن خود کرده است: «این تعداد سفر را اگر تقسیم بر تعداد روزهای ۵ سال کنیم، عدد به‌دست‌آمده شگفت‌انگیز خواهد بود. بر اساس ضرب و تقسیم ما، این راننده در طول ۵سال گذشته به طور میانگین ۱۳ سفر در هر روز انجام داده است.»

۳۰ میلیون مسافر

اسنپ می‌گوید اکنون در ۵ سالگی ۳۰ میلیون مسافر دارد؛ عددی که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۵۰ درصدی داشته است.

از سوی دیگر به گفته اسنپ، مسافری که بیشترین سفر را داشته شخصی بوده که تاکنون ۴ هزار و ۲۲۵ سفر با اسنپ داشته است. روابط عمومی اسنپ در همین رابطه می‌گوید: «سال گذشته آذرماه، یک معلم موسیقی به عنوان پُرسفرترین مسافر اسنپ معرفی شد. این مسافر ۲هزار و ۶۵۶سفر با اسنپ انجام داده بود. جالب اینکه در عرض یکسال این آمار تقریبا ۲برابر شده است.»

بر اساس آماری که اسنپ منتشر کرده، کاربران این تاکسی اینترنتی در مجموع ۳۶۵ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۱۲۴ ساعت را در این تاکسی آنلاین سپری کرده‌اند. به بیان دیگر در مجموع ۴۱ هزار و ۷۷۰ سال در اسنپ سپری شده است.

همچنین در این ۵ سال، ۸ میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۴۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر با اسنپ طی شده است: «این رقم معادل بیش از ۱۰هزار و ۶۰۰ بار رفت‌وبرگشت به کره ماه است.»

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.