۰

ایران با سامانه‌ی دژفا ۳۳ میلیون حمله‌ی سایبری را در یک سال گذشته دفع کرده است

بازدید 1180

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به دوحه قطر سفر کرده است، در جلسه صبحانه کاری کنفرانس امنیتی مونیخ با موضوع امنیت سایبری شرکت و سپس در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شهر هوشمند قطر با حضور امیر این کشور حضور یافت.آذری جهرمی پس از آن در حاشیه این مراسم با امیر تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که با حضور تنی چند از وزرای ارتباطات و امور خارجه کشورهای منطقه از جمله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان، هاکوپ آرشاکیان وزیر ارتباطات ارمنستان و موسکوفسکی وزیر ارتباطات بلغارستان انجام شد، امیر قطر از توسعه روابط دو کشور استقبال و به وزرای ارتباطات و امور خارجه کشورمان خیر مقدم گفت.

وزیر ارتباطات در ادامه برنامه های خود در قطر در جلسه وزرا که با موضوع امنیت سایبری و به ریاست ولف ایشینگر رییس کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه تهدیدات سایبری امروز امنیت شهروندان و طیف گسترده ای از خدمات مربوط به زندگی شهروندان را تهدید می کند، گفت: ایران به عنوان یکی از قربانیان حملات سایبری، پوشش دفاعی خود در برابر این حملات را از طریق سامانه دژفا ارتقا داده است و از همین توانسته ۳۳ میلیون حمله سایبری در یک سال گذشته را دفع کند.

وزیر ارتباطات یکجانبه گرایی و توسل به تحریم را تهدیدی علیه امنیت بین المللی در عرصه سایبری دانست و استفاده از مکانیزم های چندجانبه گرایانه را راه حل مشکلات امنیت سایبری در جهان توصیف کرد.

آذری جهرمی ضمن اعلام مشارکت و حمایت ایران از روند مباحثات موسوم به «گروه باز» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: ایران به نقش آفرینی موثر خود در شکل دهی به ابتکارات بین المللی در این عرصه ادامه می دهد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.