۰

بیت کوین و دیگر رمزارها روزهای بدی را پشت سر می‌گذارند

بازدید 1365

افت شدید قیمت رمزارزها ازجمله بیت کوین همه را متعجب کرده است. احتمال دارد این سقوط همچنان ادامه داشته باشد.بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به‌تازگی با افت قیمت رو‌به‌رو شده‌اند. این رمزارز  که تا چندی پیش به ازای هر واحد ۸۲۰۰ دلار قیمت داشت، با سقوط ۷۰۰ دلاری به زیر ۷۵۰۰ دلار رسید که پایین‌ترین ارزش بیت کوین از ماه ژوئن (خرداد) است. سرمایه‌گذاران هنوز در مورد علت این ماجرا گمانه‌زنی می‌کنند و برخی امیدوار بودند بیت کوین دوباره به ۸۰۰۰ دلار برسد.

 

سرمایه‌گذاران مطمئن نیستند که علت این سقوط چیست، اما براساس تفسیر برخی، سقوط قیمت بیت کوین به دو عامل احتمالی بستگی داشته است. یکی از این عوامل مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک بوده که به‌تازگی در کمیته خدمات مالی مجلس حاضر شده و برنامه‌هایی از ارز دیجیتال خود را عنوان کرده است. شهادت زاکربرگ در پی جلسه دادرسی در ماه ژوئیه (تیر) در رابطه با پروژه لیبرا، ارز دیجیتال فیسبوک و همچنین اشاره‌ به پول‌شویی، فروش مواد، فرار از مالیات و تروریسم در بیت کوین، عامل دیگری برای کاهش قیمت ارز دیجیتال بود. از سوی دیگر ظاهرا هر زمان از ارزهای دیجیتال در کنگره ایالات متحده صحبت می‌شود قیمت بیت کوین با کاهش مواجه خواهد شد.

 

 موفقیت جدبد کوانتومی گوگل هم دلیل احتمالی دیگری در رابطه با سقوط ارز دیجیتال بوده است. به‌تازگی گوگل از موفقیت در محاسبات کوانتومی خود خبر داد و این موفقیت گوگل، سرمایه‌گذاران را ترسانده چراکه محاسبات کوانتومی می‌تواند پیچیده‌ترین الگوریتم‌ها را حل کند و این شاید تهدیدی برای سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری شده مانند بیت کوین باشد.

جف دورمن، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در آرکا گفت:

سقوط امروز، ادامه‌ی موضوعاتی است که در چند ماه گذشته رخ داده است و شاید به منظور افزایش نظارت اتفاق افتاده باشد. از سوی دیگر عدم وجود کاتالیست مثبت همراه‌با حجم معاملات پایین، حرکت بیت کوین را پایین آورده است.

به‌طور کلی با این سقوط شاهد افت ۹ درصدی بیت کوین بوده‌ایم. البته برخی معتقدند که این افت قیمت تا ۶۰۰۰ دلار ادامه خواهد داشت. با این وجود، ماه‌های تاریکی برای ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.