۰

طرح رجیستری در حال تبدیل شدن به فرصت رانت‌خواری است

بازدید 901

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به ضرورت‌های امروز جهان ارتباطات، مانند تلفن‌های همراه هوشمند گفت: طرح رجیستری در حال تبدیل شدن به فرصت رانت‌خواری است. محمد محمودی شاه‌نشین در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس گفت: امروز موضوع شهرهای هوشمند و ارائه خدمات الکترونیک و استفاده از فضای اینترنت، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای خدمات مالی، کنترل ترافیک و حمل و نقل، بانکداری و حفظ محیط زیست و سلامت از ضرورت‌های انکارناپذیر است. دولت‌ها نمی‌توانند بدون اصلاح فرایندها و بدون استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین شرایط توسعه در بخش‌های خدماتی، تولیدی و اداری را فراهم کنند. اگر دولت برای حمل و نقل، حفظ محیط زیست، بهداشت محیط، بهسازی مصرف انرژی و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها یارانه پرداخت می‌کند و میلیون‌ها دلار صرف واردات کاغذ و قطعات ماشین‌های مکانیکی را در دستور کار دارد باید بداند که می‌تواند با تغییر رویکرد و با استفاده از خدمات الکترونیکی و نوین خدمات شایسته‌تری را به جامعه ارائه دهد و می‌تواند پویاتر و اثربخش‌تر ظاهر شود.

محمودی شاه‌نشین عنوان کرد: تلفن‌های همراه و موبایل‌های هوشمند امروز به عنوان یک کالای ضروری و اساسی در سبد زندگی مردم جا باز کرده است. حمایت از نرم‌افزارها و برنامه‌ها و همچنین اپلیکیشن‌ها می‌تواند در تمامی زمینه‌های پیش گفته شده، اثربخش باشد.

وی تأکید کرد: متأسفانه طرح رجیستری که برای کنترل بازار و جلوگیری از قاچاق اجرایی شد در حال تبدیل شدن به فرصت رانت‌خواری است و صدور مجوز واردات و سیاست‌گذاری برای چند شرکت محدود قطعاً فسادزا خواهد بود. به همین دلیل لازم است پیشگیری و تدابیر لازم در این باره اتخاذ شود. تصویب حقوق گمرکی نامتعارف و سایر ضوابط نیز بازار این بخش از خدمات را به ورشکستگی می‌کشاند. حمایت از ساخت و پشتیبانی خدمات پس از فروش و ارتقای مراکز تولید داخل و تسهیل در واردات و توزیع این محصولات امروز امری ضروری است و باید در سبد کالای اساسی و ضروری قرار بگیرد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.