۰

همکاری ایرانسل با بازی‌سازهای جوان گسترش پیدا می‌کند

بازدید 1198

مجموعه نشست‌های پیش رویداد چهارمین جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران در «آکادمی گیم ایرانسل» با موضوع «طراحی مدل‌های کسب و کار بازی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با توجه به اجرایی شدن برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ایرانسل در حوزه بازی‌‌های رایانه‌ای، دیروز عصر، ۱۸ تیرماه، سلسله نشست‌های پیش رویداد چهارمین جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران، در ساختمان مرکزی ایرانسل آغاز شد، تا در جریان نخستین نشست از این مجموعه نشست‌ها، بازی‌سازان و علاقه‌مندان به این صنعت بتوانند در حوزه‌های مورد نیاز از تجربیات یکدیگر و مجموعه‌هایی که فعالیت‌های گسترده‌تری در این خصوص انجام داده‌اند بهره بگیرند.

در نخستین دوره آموزشی و توانمندسازی از مجموعه نشست‌های پیش رویداد چهارمین جشنواره بازی‌سازهای مستقل ایران، «حمید طوبی» مدیر محصول بازی «کوئیزآوکینگز» و «سعید رسول‌اف» مدیرعامل «چارخونه» در دو بخش به ارائه تجربیات خود پرداختند. حمید طوبی در این دوره با اشاره به مدل‌های رایج کسب درآمد درون بازی‌ها گفت:

«باید به این فکر کنیم که چرا باید برای بازی‌ها هزینه‌ای پرداخت شود؟ هزینه یک مورد در بازی را براساس چه مواردی تعریف می‌کنیم؟ این‌ دو سوال، سوالاتی هستند که معادله بزرگ درآمدزایی بازی‌سازها را تشکیل می‌دهد و می‌توانند نقطه قوت یک بازی به حساب بیایند.»

همچنین رسول‌اف مدیرعامل چارخونه، پس از ارائه آمارهایی در بازارهای جهانی و معادل آن در ایران، با توجه به مدل‌های پرداخت‌های اشتراکی گفت پرداخت اشتراکی در چارخونه مشابه با نمونه‌های جهانی است. او همچنین با اشاره به اینکه همکاری با چارخونه بسیار راحت است، ادامه داد:

«چارخونه به همفکری بازی‌سازان برای طراحی مدل و بازی‌وارسازی (Gamification) ارائه بازی‌ها در چارخونه نیازمند دارد.»

رسول‌اف با اشاره به چند نمونه موفق از بازی‌هایی که مدل کسب و کار و پرداخت‌های داخل بازی را براساس مدل اشتراکی بر بستر پرداخت اپراتوری (DCB) تغییر داده‌اند، از بازی‌سازها، توسعه دهندگان و ناشران دعوت کرد تا با حضور در سایت seller.charkhoneh.com محتواهای خود را بارگذاری کرده و به بازار جامع محتوای دیجیتال «چارخونه»، بپیوندند.

در نخستین روز از مجموعه پیش‌رویداد چهارمین جشنواره بازی‌سازهای مستقل ایران، پنلی با حضور «حمزه آزاد» دبیر جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران، «امیرحسین ناطقی» سازنده کوئیزآورکینگز، «حمید عبداللهی» سازنده بازی آمیرزا، «علی نادعلیزاده» سازنده بازی پرسیتی و فروت کرفت، «وهاب احمدوند» مدیرپروژه شرکت یارا موبایل و «محسن تسخیری» مدیرعامل شرکت نارین برگزار شد وشرکت کنندگان در خصوص اهمیت‌ها و چالش‌ها و علل موفقیت «طراحی بازی‌ها» با رویکرد انتقال تجربیات گفت‌وگو کردند.

«آکادمی گیم ایرانسل» با هدف گسترش روابط ایرانسل با توسعه دهندگان صنعت بازی و حمایت از بازی‌سازان تشکیل شده است تا با ارائه زیرساخت‌ها و آموزش‌های لازم امکان رشد کیفی، کمی و تجاری سازی محصولات را فراهم کند. این آکادمی بخشی از پروژه بزرگ گیک ایرانسل است.

ایرانسل در قالب پروژه «گیک» با اختصاص امکانات فنی و بازاریابی از جمله فضای تبلیغاتی اختصاصی، اختصاص APIهای کاربردی، کیف پول اختصاصی برای برنامه، قابلیت استفاده برای تمام سیستم عامل‌ها، قابلیت ارسال پیام‌های اطلاع‌رسانی به تمام کاربران، فروم اختصاصی برای گفت‌وگو و پاسخ‌دهی به مسائل فنی، تحلیل و بررسی داده‌های برنامه به صورت آنلاین، اختصاص فضای رایگان جهت توسعه برنامه و ذخیره فایل‌ها و همچنین آخرین اخبار حوزه دیجیتال و معرفی آخرین برنامه‌ها و بازی‌ها به حمایت از برنامه‌نویسان موبایل پرداخته است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.