۰

سازمان نصر خواستار قانون‌گذاری در حوزه استخراج رمز ارز شد

بازدید 874

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) در بیانیه‌ای با اشاره به اتفاقات اخیر در حوزه اسختراج رمز ارز و ورود بخش دولتی به این حوزه در بیانیه‌ای خواستار قانون‌گذاری و صدور مجوز رسمی فعالیت در این زمینه شده است.در این بیانیه‌ با اشاره به دلیل نیاز کشور به رمزارزها و منافعی که به خصوص در زمان تحریم برای کشور ایجاد می شود، گسترش پرسرعت این پدیده در کشور طبیعی عنوان و اعلام شده که این سازمان از سال گذشته ضمن برگزاری جلسات مختلف در این حوزه، کارگروه ویژه‌ای را نیز برای بررسی این پدیده نوظهور و مسائل پیرامونی آن تشکیل داده است.

 

در بخش‌هایی از این بیانیه به توجه دولت به حوزه استخراج رمز‌ارزها اشاره شده و آمده است:‌ «هر چند به رسمیت شناختن این حوزه از سوی دولت با چالش هایی مواجه شد، ولی بحث و بررسی این موضوع در کمیسیون‌های هیات دولت منجر به تهیه یک پیشنهاد خوب و قابل قبول شد که برای هیات وزیران ارسال ولی برای بررسی بیشتر مجدداً در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گرفت. در همین راستا، سال گذشته دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن حضور در شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از به رسمیت شناختن این حوزه حمایت کرده و چراغ سبزی را برای حضور فعالان اقتصادی در این حوزه و استفاده از آن نشان داد.»

اما در ادامه این بیانیه به ورود قابل توجه فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه استخراج رمز ارز توجه شده که در نهایت نیز هجمه گسترده‌ای را از سوی وزارت نیرو به همراه داشته است. در این زمینه سازمان نصر در بیانیه‌ خود با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان است تا از سرمایه‌های انجام شده در این بخش حفاظت کند اعلام شده:‌ «بر هیچ کس پوشیده نیست که بخشی از ارز کشور در این شرایط حساس مصرف سرمایه‌گذاری در این حوزه شده و وظیفه سازمان نظام صنفی رایانه ای است که از این سرمایه‌ها محافظت کند. امّا بدیهی است که این صنعت جدید، مانند هر صنعت جدید دیگری، ممکن است چالش‌هایی را در دیگر بخش‌های صنعت ایجاد کند.»

همچنین در این بیانیه با اشاره به قابل درک بودن نگرانی‌های وزارت نیرو در زمینه استفاده غیرقانونی از منابع برق برای استخراج رمز ارز اعلام شده که نباید برخوردهای قهر‌آمیز با این پدیده فضای فعالیت در حوزه استخراج رمز ارز را به سمت فعالیت‌های زیرزمینی سوق دهد:‌« موضوع تامین انرژی برای این صنعت و نگرانی‌های وزارت نیرو در این حوزه، کاملاً قابل درک است و باید به آنها نیز توجه جدی کرد. ولی، برخوردهای قهرآمیز و شتاب زده نه تنها این نگرانیها را مرتفع نکرده بلکه باعث خواهد شد فضای کسب وکار در این حوزه نیز از کنترل و نظارت رسمی خارج شده و به سمت فعالیت‌های زیر زمینی سوق پیدا کند؛ در این صورت، موضوع ممکن است به یک بحران ملی در کشور بدل شود.»

در پایان بیانیه نیز سازمان نصر پیشنهاداتی برای خارج شدن کشور از بحران استخراج رمز ارز در کشور ارائه داده است. در ابتدا این سازمان پیشنهاد داده که فعالان حوزه رمزارز در این سازمان مجتمع شده و دوم اینکه برای آنها مجوز فعالیت صادر شود. در ادامه این سازمان اعلام کرده که به جای تعطیلی و برخورد قهرآمیز با فعالان این حوزه، نگرانیهای موجود برای تامین انرژی به رسمیت شناخته شده و نحوه مصرف انرژی توسط آنها و وزارت نیرو علی‌الخصوص در ساعات پیک مصرف مطابق قواعد مشخصی تدوین و بر آن نظارت شود. سازمان نصر تاکید کرده که فعالان این حوزه نیز می‌دانند که منافع آنها باید لاجرم در راستای منافع ملی باشد و آمادگی دارند تا در این زمینه هرگونه همراهی و همکاری لازم را با این وزارت داشته باشند.

سازمان نظام صنفی در این بیانیه برای همکاری با وزارت نیرو و دولت نسبت به ساماندهی این حوزه و رفع نگرانی‌های موجود نیز اعلام آمادگی کرده است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.