۰

ایسوس لپ تاپ ذن بوک Pro Duo را با دو نمایشگر ۴K معرفی کرد

بازدید 2072

ایسوس همیشه از بزرگ ترین رویداد سخت افزاری دنیای کامپیوتر یعنی نمایشگاه کامپیوتکس به بهترین شکل ممکن استفاده می کند. شرکت تایوانی امسال هم رویه مشابهی را در پیش گرفته و از لپ تاپ ZenBook Pro Duo با دو نمایشگر ۴K رونمایی کرده است.ذن بوک Pro Duo از دو نمایشگر با رزولوشن ۴K بهره می برد؛ یکی با پنل ۱۵ اینچی اولد و نسبت تصویر ۱۶:۹ که نمایشگر اصلی است و دیگری با پنل IPS و نسبت تصویر ۳۲:۹ که زیر نمایشگر اصلی و بالای کیبورد قرار گرفته و ایسوس به آن ScreenPad Plus می گوید.

با وجود نمایشگر ثانویه نصفه و نیمه، ایسوس باز هم یک کیبورد کامل را در ذن بوک Pro Duo جای داده و فقط مجبور شده ترک پد را به سمت راست منتقل کند. طراحی کیبورد و ترک پد این دستگاه شباهت زیادی به سری گیمینگ زفیروس دارد و حتی می توانید از آن به عنوان نام پد استفاده کنید.

ایسوس به شکل نرم افزاری چند حالت مختلف را برای استفاده از نمایشگر دوم در نظر گرفته: مرکز کنترل مجزا، نمایشگر کامل (با نسبت تصویر عجیب و غریب)، دو نمایشگر تمام اچ دی اضافه (با نسبت تصویر استاندارد ۱۶:۹)، یا اضافه بر نمایشگر اصلی (اکستند). یکی از مشکلات این لپ تاپ، تفاوت تصویر روی دو نمایشگر است که هم به پنل مورد استفاده (اولد در مقابل ال سی دی) و هم به زاویه دید کاربر مربوط می شود.

از نظر سخت افزاری شاهد مجموعه ای از قوی ترین قطعات درون این دستگاه هستیم. بالاترین مدل ذن بوک Pro Duo از پردازنده هشت هسته ای اینتل Core i9 و کارت گرافیک انویدیا جیفورس RTX 2060 بهره می برد و یک دستگاه گیمینگ تمام عیار محسوب می شود. این دستگاه به درگاه تاندربولت ۳ هم مجهز است.

البته ایسوس یک مدل ۱۴ اینچ و ارزان تر را هم طراحی کرده که ذن بوک Duo نام دارد. در این دستگاه از نمایشگرهای فول اچ دی به جای ۴K استفاده شده و قدرت سخت افزاری هم به پردازنده Core i7 و کارت گرافیک نسبتاً ضعیف MX250 محدود می شود. قیمت و زمان عرضه سری لپ تاپ های ذن بوک Duo هنوز اعلام نشده است.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.