۰

تعداد کاربران فعال یوتیوب به بیش از دو میلیارد نفر در ماه رسید

بازدید 1186

مدیرعامل یوتیوب در جمع تبلیغ‌کنندگان اعلام کرده تعداد بازدیدکنندگان فعال این سرویس به بیش از دومیلیارد نفر در ماه رسیده است.یوتیوب، سرویس محبوب اشتراک ویدئو، اخیرا رکوردی جدید ثبت کرده که آن وجود بیش از دومیلیارد کاربر لاگین‌کرده و فعال ماهانه در این سرویس است؛ یعنی تقریبا بیش از یک‌چهارم جمعیت کل زمین.براساس گزارش CNET، سوزان ویچیتسکی، مدیرعامل یوتیوب، این خبر را پنجشنبه هفته‌ی گذشته در جمع تبلیغ‌کنندگان این وب‌سایت اعلام کرده است. شمار کابران فعال ماهانه این سرویس اشتراک ویدئو تا فوریه کمتر از دومیلیارد نفر باقی مانده بود؛ اما یوتیوب اکنون از این مرز عبور کرده است.

بااین‌حال، این تنها روی خوش ماجرا است؛ چراکه قیمت سهام شرکت مادر گوگل، یعنی آلفابت، روز دوشنبه هفته‌ی پیش سقوط کرد. این اتفاق پس از انتشار اخباری در‌باره‌ی رشد کُند درآمد این شرکت روی داد و تقریبا می‌توان گفت که دلیل این افت قیمت سهام، کاهش تعداد کلیک‌های تبلیغاتی در یوتیوب بوده است.
داشتن بازدیدکننده به میزان یک‌چهارم جمعیت کره زمین شگفت‌انگیز است؛ اما اگر نتوان از آن‌ها درآمد کسب کرد، وجودشان بی‌فایده خواهد بود.
اعتبار یوتیوب در چند ماه اخیر، خدشه‌دار شده است؛ ازاین‌رو، شرکت‌هایی مانند AT&T و دیزنی، ممکن است تبلیغات خود را از این پلتفرم خارج کنند.
این غول اشتراک ویدئو اقداماتی جدی در برخورد با کانال‌های منتشرکننده‌ی اخبار غلط و همچنین دیدگاه‌های نامناسب روی ویدئوهای دسته‌بندی‌شده در سنین کودکان انجام داده است. یوتیوب در این اقدامات، دیدگاه‌های نامناسب را حذف و سازوکار بررسی حقیقت اخبار را برای موضوعات مهم و حساس راه‌اندازی کرده است. همچنین، در حذف کلیپ‌هایی بی‌باک‌تر شده که شرایط استفاده از خدماتش را نقض می‌کنند.
ویچیتسکی اخیرا در پستی در وبلاگ YouTube’s Creator نوشت:
اولویت اصلی من مسئولیت‌پذیری است. ما همیشه آزادبودن پلتفرم را با ارائه‌ی دستورالعمل‌های اجتماعی تنظیم کرده‌ایم؛ اما برای برخورد با برخی از اتفاقات نگران‌کننده که در چند ماه اخیر مشاهده شد، باید جدی‌تر عمل می‌کردیم.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.