۰

رویکرد شبکه بانکی حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ هاست

بازدید 1353

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه رویکرد شبکه بانکی حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ هاست، گفت: ظرف چند روز آینده درگاهی تحت عنوان “ملی فاند” در رویداد ملی شو بانک ملی ایران رونمایی می‌شود که در آن ایده های جدید معرفی می‌شوند و افراد علاقه‌مند می‌توانند به پشتوانه اعتبار بانک، در این ایده ها سرمایه گذاری کنند.

دکتر محمدرضا حسین زاده در نشست اعضای هیات مدیره بانک های دولتی با کارآفرینان جوان که به منظور بررسی و حل و فصل مشکلات آنها به میزبانی بانک ملی ایران و با حضور علیرضا دلیری مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمود شایان عضو هیات مدیره و محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران و اعضای هیات مدیره دیگر بانک های دولتی برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته جلسه ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور کارآفرینان داشتیم و مشکلاتی را در حوزه های مالیاتی، گمرک و بانکی مطرح کردند. قرار بر این شد تا جلسه ای دیگر با حضور اعضای هیات مدیره و معاونان اعتباری بانک ها تشکیل شود که به همین مناسبت امروز در خدمت کارآفرینان عزیز هستیم.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه کارآفرینان برای ثروت آفرینی، اشتغال و تولید در کشور تلاش می کنند، تصریح کرد: واقعیت این است که اگر شرکت های دانش بنیان نبودند، امروز شاهد مهاجرت بسیاری از نخبگان کشور بودیم و جا دارد تا نظام بانکی از این کارآفرینان حمایت کند.حسین زاده با بیان اینکه کارآفرینان طی چند سال گذشته به خوبی در حوزه دانش بنیان ها و استارتاپ ها ورود کردند، ادامه داد: شبکه بانکی امروز واقف است که آینده کشور در حوزه استارتاپ هاست و بنابراین افراد فعال در این بخش می توانند برای تامین نیاز مالی و سرمایه گذاری خود روی کمک بانک ها حساب کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: شبکه بانکی کشور آمادگی لازم را دارد تا در کنار کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان باشد چرا که آینده جوانان کشور در این بخش است.مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این نشست با تقدیر از رویکرد مدیرعامل بانک ملی ایران در حمایت از دانش بنیان ها گفت: پیگیری دکتر حسین زاده در بحث دانش بنیان ها برای ما بسیار جذاب بود. البته بانک های دولتی همه در این زمینه پیشتاز هستند و بانک های خصوصی نیز همراهی لازم را در جهت حمایت از دانش بنیان ها داشته اند.

علیرضا دلیری با بیان اینکه در گذشته ظرفیت پذیرش ایده های نو و دانش بنیان در نظام بانکی به علت ریسک بالای آنها وجود نداشت، افزود: اکنون نگاه دنیا به استارتاپ ها  و دانش بنیان هاست و فعالیت های سنتی به اتمام رسیده است. باید زمینه ای در کشور فراهم شود تا ما نیز بیش از پیش به این بخش ورود کنیم.

وی ادامه داد: امروز دیگر نگاه دولتی داشتن جواب نمی‌دهد و باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم.دلیری اضافه کرد: در سال جاری رشد پرداخت تسهیلات شبکه بانکی به شرکت های دانش بنیان قابل توجه بود و اکنون  میانگین پرداخت بانک ها به این شرکت ها در حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است. این پیام خوبی است که دانش بنیان ها حوزه قابل اعتمادی هستند که هم به بازگشت منابع بانکی کمک می‌کنند و هم اینکه می توانند در اقتصاد کشور اثرگذار باشند.

وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان در بخش اعتبار سنجی و ضمانتنامه با دغدغه های بزرگی مواجه هستند چرا که عموما اغلب ایده ها برای نخستین بار مطرح می‌شوند و شاید پذیرش این ایده‌ها برای بانک و فرد سرمایه گذار سخت باشد. از سویی در پرداخت تسهیلات به عملکرد گذشته شرکت های دانش بنیان توجه می شود در حالی که باید نگاه ما به آینده این شرکت ها باشد و در این زمینه می‌توانیم شرکت های اعتبارسنجی راه اندازی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری بیان کرد: همچنین اکثر کارآفرینان، جوانان نخبه ای هستند که سرمایه فیزیکی چندانی ندارند و سرمایه آنها دانششان است و باید در بحث ضمانتنامه ها برای پرداخت تسهیلات به این امر توجه شود.

دلیری خاطر نشان کرد: ما در کشور در بحث ضمانت معضل بزرگی داریم و آن هم نبود نهاد یکپارچه و بزرگ در این زمینه است که جلساتی در مجلس با کمیسیون اقتصادی برای ایجاد این نهاد برگزار شده است.

در پایان این نشست نیز کارآفرینان به طرح سوالات و مسائل خود پرداختند و اعضای هیات مدیره بانک ها ضمن تاکید بر حمایت از کارآفرینان، به سوالات آنها پاسخ دادند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.